arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۹۶۵۷۹
تاریخ انتشار: ۳۶ : ۰۷ - ۲۷ بهمن ۱۳۹۱

جنجال تازه: قهرمان المپیک، نامزدش را در "ولنتاین" کشت! + تصاویر

پیستوریوس در گذشته در این باره صحبت کرده بود که قصد دارد سلاحی تهیه کند. آفریقای جنوبی بالاترین نرخ تبهکاری را در میان کشورهای جهان دارد و بسیاری از مردم در خانه‌ی خود سلاح دارند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
اسکار پیستوریوس، دونده‌ی آفریقای جنوبی که بارها مدال طلای پارالمپیک را به گردن آویخته، در کشور خود در مظان قتل قرار گرفته است. این ورزشکار ۲۶ ساله متهم است که نامزدش را در خانه‌اش در نزدیکی پرتوریا کشته است.

به گزارش سرویس بین الملل انتخاب ؛ به گفته‌ی پلیس پرتوریا، ریوا استین‌کمپ، نامزد پیستوریوس، شب پنجشنبه (۱۴ فوریه) در خانه‌ی وی در محله‌ی اعیان‌نشین سیلورلیک به ضرب چهار گلوله کشته شده است. گلوله‌ها از فاصله‌ی نزدیک و از سلاحی شلیک شده‌که مجوز آن به نام پیستوریوس صادر شده است.

گلوله‌ها به سر و دست قربانی اصابت کرده و او در محل حادثه جان سپرده است. پلیس پیستوریوس را به اتهام قتل بازداشت کرده است. وی ساعت ۹ بامداد روز جمعه (به وقت اروپای مرکزی) در برابر قاضی قرار می‌گیرد.

قتل "نامزد" به جای "دزد"؟

روزنامه‌ی "بیلد" آفریقای جنوبی گزارش داده است که پیستوریوس نامزدش را به جای دزدی عوضی گرفته که قصد ورود به خانه را دارد. ولی بازرسان پلیس گزارش این روزنامه را با بدبینی می‌نگرند.

دنیس بویکس، سخنگوی پلیس پرتوریا گفته است که بازرسان از گزارش این روزنامه تعجب کرده‌اند، زیرا هیچ نشانی از ورود با زور به خانه‌ی متهم دیده نمی‌شود. بویکس افزوده است که در گذشته گزارش‌هایی درباره‌ی "دعواهای خانوادگی در خانه‌ی متهم" وجود داشته است.

پلیس در حال حاضر مشغول تحقیق در این باره است و از همسایگانی که در شب قتل در نزدیکی محل بوده‌اند پرسش می‌کند.

استین‌کمپ ۳۰ ساله‌در ماه نوامبر سال گذشته برای نخستین بار به عنوان نامزد پیستوریوس در مجامع عمومی ظاهر شد. او مانکن و مجری تلویزیونی بود و چهره‌اش در تبلیغات زیادی دیده می‌شد. او فارغ‌التحصیل رشته‌ی حقوق بود.

غافلگیری در ولنتاین

ساریت تاملینز از آژانسی که استین‌کامپ برای آن کار می‌کرده گفته است که او "فرشته‌ای بر روی زمین" بوده است و دو روز پیش از مرگش در پیام کوتاهی در توئیتر اطلاع داده بود که قصد دارد نامزدش پیستوریوس را به مناسبت روز ولنتاین غافلگیر کند.

پیستوریوس در گذشته در این باره صحبت کرده بود که قصد دارد سلاحی تهیه کند. آفریقای جنوبی بالاترین نرخ تبهکاری را در میان کشورهای جهان دارد و بسیاری از مردم در خانه‌ی خود سلاح دارند.

هنکه پیستوریوس، پدر اسکار پیستوریوس که از این پیشامد شوکه شده به خبرگزاری فرانسه گفته است: «تنها کسی که می‌تواند بگوید چه اتفاقی افتاده است، خود اسکار است».

پیستوریوس در تاریخ ورزش‌معلولان چهره‌ای استثنایی است و تا کنون در مسابقات پارالمپیک ۶ مدال طلا، یک نقره و یک برنز به دست آورده است. وی همچنین صاحب ۶ مدال طلا در مسابقات دومیدانی قهرمانی جهان است.



پیستوریوس که هر دو پای خود را از دست داده، در مسابقات دو از وسایلی کمکی از جنس کربن استفاده می‌كند که تا سال ۲۰۰۸ و المپیک پکن مجاز شمرده نمی‌شد. پزشکان هنگامی که پیستوریوس ۱۱ ماهه بود به دلیل یک اختلال ژنتیک ناچار شدند هر دو پای او را قطع کنند.
نظرات بینندگان