arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۹۶۶۳۸
تاریخ انتشار: ۱۲ : ۱۵ - ۲۷ بهمن ۱۳۹۱

رونمایی از جمشید بسم الله در سریال مهران مدیری+عکس

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
همانطور که پیش تر معاون اول رئیس جمهور عامل اختلال در بازار ارز و دلار را فردی به نام جمشید بسم الله عنوان کرده بود؛ مهران مدیری در سریالش، ویلای من، از جمشید هزارپا رونمایی کرد.

به گزارش سرویس فرهنگ و هنر انتخاب به نقل از عصرخبر، در سری سوم سریال ویلای من فردی وارد شده به نام جمشید که مشهور به جمشید هزارپا است، جمشید هزارپا که از نوع رفتارش مشخص است، فردی کوچه بازاری و کلاهبردار است به طور مستقیم در همه نوع خرید و فروشی به خصوص بازار ارز و سکه نقش داشته و می تواند با یک تلفن قیمت سکه و ارز را در بازار تغییر دهد!
نکته جالب اینجاست که جمشید هزارپا برای تعیین قیمت سکه در بازار مواردی همچون باران، کسالت و ریاضیات اقلیدوس را در نظر گرفته و با تلفن اعلام می کند که از این پس فقط و فقط با این قیمت سکه به فروش برسد!

بنابراین گزارش،«جمشید بسم الله» یکی از شش برادر«الف» است که در بازار ارز و سکه فعالیت می کنند.

جمشید بسم الله یکی از خیل دلالانی است که پاساژ افشار در خیابان منوچهری با خرید و فروش کاغذهای رنگینی به نام ارز کاسبی می کنند، که پس از دستگیری بهتر است گفته شود کاسبی می کرد.

نام اصلی او جمشید «الف» است، در بین رفقا به خاطر تکه کلامی که آغاز هر معامله به کار می برد به «جمشید بسم الله» معروف شده، جمشید در این بازار تنها نیست، او و پنج برادرش داود، مجید، مسعود، داریوش و حمید در کار سکه و ارز هستند.

ناگفته نماند، این اولین بار نیست که مهران مدیری در ساخته های خود به مسائل سیاسی و اجتماعی کشور اشاره می کند که از جمله آن می توان به موضوع بحث تعلیق غنی سازی ایران در مجموعه برره اشاره کرد.
نظرات بینندگان