arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۹۶۶۷۷
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۲۰ - ۲۷ بهمن ۱۳۹۱

مخالفت سناي آمريکا با نامزدي چاک هيگل براي وزارت دفاع / اوباما: متاسفم

سناتور جان مک کین سرسخت ترین مخالف چاک هیگل در سنای آمریکا اعلام کرده است در نهایت نامزدی هیگل برای وزارت دفاع آمریکا تایید خواهد شد اما رای اعتماد سنا به هیگل بر خلاف تصور باراک اوباما به سرعت انجام نخواهد شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
شبکه ای بی سی نیوز مخالفت سنای آمریکا با نامزدی چاک هیگل برای وزارت دفاع را شکستی برای باراک اوباما توصیف کرد.

به گزارش سرویس بین الملل انتخاب، شبکه تلویزیونی ای بی سی نیوز اعلام کرد باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا امیدوار بود چاک هیگل نامزد وی برای پست وزارت دفاع این کشور مورد تایید سنا قرار بگیرد و رای اعتماد نمایندگان را دریافت کند اما نمایندگان سنا با واگذاری وزارت دفاع آمریکا به چاک هیگل مخالفت کردند.

جاناتان کارل خبرنگار شبکه تلویزیونی ای بی سی نیوز هم در گزارشی در این خصوص گفت اوباما امیدوار بود که امروز وزیر دفاع جدید رای اعتماد بگیرد اما جمهوریخواهان سنا اعطای رای اعتماد به چاک هیگل را مسدود کردند.

خبرنگار ای بی سی نیوز افزود جمهوریخواهان بنا به علل زیادی با چاک هیگل مخالف هستند اما امروز اعلام کردند چاک هیگل اطلاعات کافی درباره فعالیت های اقتصادی خود ارائه نکرده است.

کاخ سفید این اقدام سنا را غیرمعقول توصیف کرد. باراک اوباما هم اعلام کرد مایه تاسف است در شرایطی که من مسئولیت جنگ افغانستان را برعهده دارم و به وجود وزیر دفاع نیازمندم چنین سیاست هایی در سنا پیگیری می شود.

خبرنگار ای بی سی نیوز تصریح کرد مخالفت سنا با نامزدی چاک هیگل را برای رهبری وزارت دفاع آمریکا به نوعی تعلیق و شکست برای باراک اوباما محسوب می شود.

براساس این گزارش، سناتور جان مک کین سرسخت ترین مخالف چاک هیگل در سنای آمریکا اعلام کرده است در نهایت نامزدی هیگل برای وزارت دفاع آمریکا تایید خواهد شد اما رای اعتماد سنا به هیگل بر خلاف تصور باراک اوباما به سرعت انجام نخواهد شد.
نظرات بینندگان