arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۹۶۷۳۷
تاریخ انتشار: ۲۸ : ۰۸ - ۲۸ بهمن ۱۳۹۱

امام جمعه قم: توهین به رئیس مجلس در محضر فاطمه معصومه و پدر بزرگوارش زشت بود

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 خطیب نماز جمعه امروز شهر قم با بیان اینکه عده‌ای خاص در قم روز ۲۲بهمن، حرمت انقلاب و مراجع را شکستند، گفت: صف مردم ولایتمدار از اینها جداست.

به گزارش انتخاب، قسمتی از خطبه‌های نماز جمعه امروز ۲۷ بهمن شهر قم به امامت حضرت حجت الاسلام سعیدی به این شرح است: حادثه‌ای که در پایان راهپیمایی ۲۲ بهمن در قم اتفاق افتاد بسیار تلخ بود و من آن را تسلیت عرض می‌کنم. اولا حرمت حضرت معصومه (س) شکسته شد. دوم حرمت ۲۲ بهمن روز جشن انقلاب شکسته شد. سوم مردم باایمان و مراجع عظام این‌ها حرمت دارند. اینها با حضورشان در این راهپیمایی دل رهبر را شاد کردند. دل امام زمان (عج) را شاد کردند، دشمن را مایوس کردند. جا نداشت که عده‌ای حرمت مردم را بشکنند. حرمت مراجع عظام و این راهپیمایی را بشکنند. چهارم حرمت سخنران محترم مجلس شکسته شد. ولی من همین جا عرض می‌کنم مردمی که به توصیه رهبری معظم انقلاب و مراجع تقلید دامه برکاتهم در این مراسم شرکت کردند اینها هرگز حرمت‌شکنی نکردند. صف اینها از صف عده‌ای خاص جداست. حرمت‌شکنی مال افراد خاص بود. مردم رشید و با بصیرت ما هرگز برای مقاصد و انتقاد یا اعتراضی که دارند از این شیوه‌های زشت استفاده نمی‌کنند. آن هم در حرم مطهر حضرت معصومه (س) در محضر پدر بزرگوار ایشان استاد الفقها والمجتهدین حضرت‌ آیت‌الله‌العظمی آمیرزا هاشم آملی که در حرم دفن هستند.

مردم عقیده دارند طبق فتوای فقهایشان طبق فرمایش اهل بیت (ع) یکرم الرجل ولده بنابراین این را به پای مردم نمی‌شود گذاشت مردم ما بسیار با بصیرت هستند. از مسئولین ذیربط می‌خواهم انشاءالله این ریشه‌ها را این اشخاص را این حرکت‌‌ها را بررسی کنند. بالاخره آنجایی که لازم است به مردم معرفی کنند. خوب در آن روز در آستانه مقدس این حرم مطهر این اتفاق افتاد عده‌ای از آستانه مقدس انتظار داشتند که وارد صحنه بشود این قائله را ختم بکند فضا خیلی متشنج بود آن روز پدیده زشتی اتفاق افتاد پرتاب اشیایی به طرف محل سخنرانی بسیار کار غریبی بود بی‌سابقه بود. خوب ضرورت داشت این تشنج و این فضای ملتهب آرام بشود و الا اگر این جمعیت به خیابان می‌ریخت با این روحیه خیلی فاجعه بود بنابراین تولیت آستان مقدس وارد صحبت شد درباره اهمیت ۲۲ بهمن حضور مردم و مراجع عظام و تشکر از مردم ولایی که امید رهبر هستند و همیشه در مقاطع حساس گوش به فرمان رهبری بوده‌اند صحبت‌هایی در این باره ارائه شد در واقع تعریف‌های تولیت آستانه مقدس از مردم کرد از مردم ولایی و کسانی که در راهپیمایی شرکت کرده بودند درباره آنها بود نه نسبت به افراد خاص که فضای نامناسبی را ایجاد کرده بودند منتهی اینقدر فضا ملتهب بود که سخنرانی غیرمترقبه تولیت در آن جمع دیگر فرصت و مجال این را نداشت که غیر از آرام کردم تشنج بر شخصی و یا بر علیه کسی بخواهد صحبت کند چون اگر شخصی یا بر علیه کسی صحبت می‌شد فضا بدتر از این می‌شد فلذا اگر از حریم حرم هم تولیت می‌خواست دفاع کند تلویحا گویا اینجوری القا کرده بود که حالا اون مساله دیگر مهم نیست در حالی که آن هم مهم بود اهانت به اشخاص آن هم اهمیت داشت به هر حال ما امیدواریم که حالا مقداری جو آرام شده بود در خطبه‌ها توانستیم در محضر شما گوشه‌هایی از این قضیه را خدمتتان بگوییم حواسمان باشد ما از مسئولین توقع داریم و هم این که از کسانی که در این مجامع شرکت می‌کنند هوشیاری لازم را داشته باشند. ببینید دشمن چقدر سوءاستفاده کرد از این حرکت یعنی این حرکت عظیم ملی که با حضور مردم و مراجع تقلید هیچ کجای کشور این عظمت و راهپیمایی قم را نداشت حضور مراجع عظام،علما خیلی مهم بود در عین حال این خبر راهپیمایی شما تحت‌الشعاع قرار گرفت و آن خبر دیگر روی آنتن‌ها.

تذکر اول: از مسئولین و سران درخواست می‌کنم نصایح مشفقانه و تذکرات امام المسلمین حضرت آیت‌الله العظمی امام خامنه‌ای را جدی بگیرند و منازعات و مباحثات خودشان را به میان مردم نکشند این منازعات وقتی به میان مردم کشیده شود موجب تفرقه در میان مردم می‌شود مردم را رودرروی هم قرار می‌دهد این دقیقا خواست دشمن است و باید از او فاصله گرفت و سبب خشم خداوند خواهد شد.

تذکر دوم: از شما مردم عزیز هم انتظار داریم بیشتر مراقب باشید وقتی می‌بینید چنین موارد مشکوکی پیش آمده از آن فاصله بگیرید تا دشمن نتواند از صحنه‌ها سوءاستفاده بکند.
نظرات بینندگان