arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۹۷۰۶۹
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۰۸ - ۳۰ بهمن ۱۳۹۱

مجسمه‌های بودا ، از "مصادیق تهاجم فرهنگی" اعلام شد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
سعید جابری انصاری، دبیر ستاد صیانت از آثار فرهنگی، اعلام کرد که گشت‌های بازرسی با شناسایی فروشگاه‌های عرضه کننده مجسمه بودا در سطح تهران در حرکتی هماهنگ دست به "پاکسازی و جمع‌آوری" این فروشگاه‌ها زده‌اند.

به گزارش انتخاب ؛ این عملیات قرار است در روزهای آینده نیز ادامه یابد.

به گفته جابری انصاری مجسمه‌های بودا از "مصادیق تهاجم فرهنگی" هستند. او اضافه کرده است: «دشمن با ترویج مصادیقی از این دست سعی در تغییر سبک زندگی و باورهای دینی مردم دارد؛ چراکه این‌گونه مجسمه‌ها ترویج‌کننده یک عقیده و سبک و باور دینی است و [دشمن] می‌خواهد با این نمادها فرهنگسازی کند.»

این مقام مسئول از صدا و سیما و مطبوعات خواسته است تا در مورد "روش‌ها و ترفندهای عرفان‌های نوظهور و نشانه‌های کاذب آنها" اطلاع‌رسانی کنند.

جابری انصاری تأکید کرده است که "هیچ مسئولی" در ایران اجازه ترویج ادیان دیگر از طریق این‌گونه کالاها را نخواهد داد.

هنوز شمار دقیقی از مجسمه‌های بودا که از فروشگاه‌ها در تهران ضبط شده‌اند، اعلام نشده است.

بسیاری از ایرانیان از مجسمه‌های بودا برای تزئین فضای داخلی خانه خود استفاده می‌کنند. رضا سنایی، یک فروشنده تهرانی، به خبرگزاری فرانسه گفته است: «آن‌طور که من متوجه شده‌ام هیچ‌کدام از مشتریان این بوداها را به خاطر علاقه به آیین بودیسم نخریدند، بلکه برای تزیین خانه‌هایشان بوده است.»

یک مشتری خانم هم به این خبرگزاری گفته است: «من به شخصه علاقه‌ای به این مجسمه‌ها ندارم اما والدینم یک ست پنج‌تایی از مجسمه‌های بودا را در خانه‌شان دارند تنها برای اینکه به نظرشان این مجسمه قشنگ است.»
نظرات بینندگان