arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۹۸۵۰۰
تاریخ انتشار: ۵۳ : ۱۱ - ۰۸ اسفند ۱۳۹۱

هشدار خودروسازان به ایجاد بازار دو نرخی با نرخ های دستوری

خودروسازان عنوان می كنند كه دستور دولت برای كاهش قیمت خودرو سبب بروز بازار دو نرخی خواهد شد.به عقیده آنان بازار دو نرخی به ایجاد رانت دامن می زند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
ایلنا: درحالی كه رییس سازمان گسترش روز گذشته از احتمال تغییر مدیران عامل شركت های خودروساز خبر داد،بازار خودرو دیروز و واردر ركود شده است.

غلامرضا شافعی رییس هایت عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع روز گذشته از قانونی یاد كرد كه براساس آن، هیات مدیره جدید سایپا می‌تواند در صورت نیاز، فرد دیگری را به عنوان مدیرعامل این گروه خودروسازی انتخاب کند.او همچنین گفته بود كه قرار است جلسه هیات مدیره گروه خودروسازی ایران خودرو هم برگزار شود،تا بررسی گزینه های جدید برای مدیرعاملی این دو شركت خودروسازی مورد بررسی و تصمیم گیری قرار بگیرد.

اظهارات شافعی البته تنها در مورد دو شركت خودروساز ایران خودرو و سایپا مطرح می شود كه این دو شركت بخشی از سهامشان همچنان در اختیار دولت است.اما دولت برای شركت های خودروساز بخش خصوصی نمی تواندچنین تصمیمی بگیرد و تنها می تواند به صورت دستوری این شركت ها را ملزم به كاهش قیمت محصولات شان كند.هرچند كه بسیاری از شركت های خودروسازی محصولاتشان را با قیمت های جدید پیش فروش كرده اند.

خودروسازان عنوان می كنند كه دستور دولت برای كاهش قیمت خودرو سبب بروز بازار دو نرخی خواهد شد.به عقیده آنان بازار دو نرخی به ایجاد رانت دامن می زند.

به اساس این گزارش،دیروز و امروز بازار خودرو در ركود كامل به سر می برد.به طوری كه هنوز بازار بر قیمت های پیشین اصرار  دارد  و تقاضا به دلیل اظهارات رییس جمهور درباره كاهش قیمت ها راكد مانده است.

محمود احمدی نژاد در گفت وگوی ویژه خبری كه یكشنبه شب از تلویزیون پخش شد،خواستار كاهش قیمت خودرو شد.
نظرات بینندگان