arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۹۹۰۸۲
تاریخ انتشار: ۴۰ : ۱۲ - ۱۲ اسفند ۱۳۹۱

ایا مرسی با امضای تفاهنامه گردشگری با ایران، تهران را بازی داد؟/الاهرام: توافقنامه ایجاد پرواز بین دو کشور در سال 2010 هنوز اجرا نشده چه برسد به این توافقنامه!

عادل الزکی رئیس کمیته ی گردشگری خارجی مصر با اشاره به مخالف دستگاه امنیتی مصر و افکار عمومی این کشور با ورود ایرانیان شیعه به مصر اضافه کرد: در وضعیت بی ثبات سیاسی فعلی، مصر قادر نخواهد بود که از عهده ی خطرات امنیتی ایجاد شده توسط گردشگران ایرانی بربیاید.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :


مصر و ایران در روز چهارشنبه یادداشت تفاهمی امضا کردند که در پی ایجاد همکاری بین دو کشور در زمینه گردشگری است.

به گزارش سرویس بین الملل انتخاب به نقل از الاهرام، گردشگری بین دو کشور از زمان انقلاب اسلامی ایران در سال 1979 وجود نداشته است.

عادل الزکی رئیس کمیته ی گردشگری خارجی انجمن آژانس های گردشگری مصر ادعا کرد: این توافقنامه غیرعملی است. اجرای هر نوع توافقنامه توسط مصر در وضعیت فعلی غیرقابل ممکن است.

وی با اشاره به مخالف دستگاه امنیتی مصر و افکار عمومی این کشور با ورود ایرانیان شیعه به مصر اضافه کرد: در وضعیت بی ثبات سیاسی فعلی، مصر قادر نخواهد بود که از عهده ی خطرات امنیتی ایجاد شده توسط گردشگران ایرانی بربیاید.

به گفته ی الزکی، توافقنامه ای به منظور برقراری پرواز مستقیم هوایی بین دو کشور در سال 2010 امضا شد که تا به حال اجرایی نشده است.

این مقام گردشگری مصر ادامه داد: در کنار این مسائل، آژانس های گردشگری مصر در حالیکه تحریمات بین امللی انتقال پول به این کشور را محدود کرده اند در زمینه ی معامله با ایرانی ها محتاط خواهند بود.

وی مدعی شد: امضای تفاهنامه بین وزیر گردشگری مصر و همتای ایرانی اش تصمیمی در دقیقه 90 توسط مرسی بود که به وزیرش دستور سفر به ایران در مدت کوتاهی را داد.

به نظر الزکی، سفر ناگهانی وزیر مصری و امضای توافقنامه با ایران این عقیده را تایید کرد که این تفاهمنامه حرکتی سیاسی و ژست مقاومت رئیس جمهور مرسی در استانه ی سفر جان کری به مصر است.

این مقام گردشگری مصر در پایان اظهار داشت: هدف این توافقنامه آن است که این برداشت تقویت شود که مصر خود می تواند در مورد سیاست خارجی خود در قبال ایران و بدون توجه از تحریمات امریکا تصمیم بگیرد.

نظرات بینندگان