arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۹۹۲۵۹
تاریخ انتشار: ۰۳ : ۱۷ - ۱۲ اسفند ۱۳۹۱

ولاسکو: اینجا هوا، هوای لیگ جهانی است

سرمربی تیم ملی والیبال ایران گفت: خوشحالم که در شروع اردوی تیم ملی همه چیز ایده آل است و در ایران هوا، هوای لیگ جهانی است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

به گزارش انتخاب ورزشی و به نقل از روابط عمومی فدراسیون والیبال، با پایان تمرین صبح تیم ملی والیبال خولیو ولاسکو در میان اصحاب رسانه حضور یافت و به سوالات آنها پاسخ داد.
ولاسکو با اشاره به شروع تمرینات تیم ملی گفت: در روز اول تمرین خوب و با نشاطی را داشتیم و نیاز داریم که ریتم تمرین بهتر شود. در این بین انگیزه بازیکنان خیلی خوب بود و آنها مجبورند که فعلا با هم کار کنند اما از 6 فروردین ماه دو گروه می شویم و با دو تیم متفاوت کار می کنیم.
وی در مورد تدارکات لیگ جهانی افزود: از شرایط اردوها و تدارکات راضی ام و تنها مشکل ما بازیهای تدارکاتی کم است. آنهم به این دلیل است که لیگ های کشورهای دیگر طولانی است و با پایان آن به استراحت می پردازند. به همین دلیل برای ما نداشتن بازیهای کافی مشکل است و تنها بازی با بلغارستان می تواند مفید باشد.
ولاسکو با تاکید بر اینکه معدنی مربی جوان و با تجربه ای است ادامه داد: همیشه از مربیان برای حضور در تمرینات دعوت کردم تا بیایند و آموزش ببینند. معدنی و اکبری مربیان جوانی هستند که در تیم ملی و میادین بین المللی تجربه دارد. به همین دلیل از آنها خواستم تا در اردو و در کنار من حضور داشته باشند تا هم در شرایط تمرینات قرار بگیرند و هم تجربه بیشتری پیدا کنند. ضمن اینکه من باید به آینده هم نگاه کنم. مثلا ممکن است سیچلو امسال در کنار ایران باشد و سال آینده با تیم بهتری قرارداد ببندد و بخواهد با جای دیگر کار کند. باید مربیان را طوری آموزش دهیم که اگر آنها نتوانستند بیایند نفرات دیگری را برای جایگزینی داشته باشیم. اگر آدم می خواهد انرژی بگذارد بهتر است روی مربیان جوانتر بگذارد. به هر حال شغل من طوری است که اگر مربیان بیشتری را تربیت کنم هم برای کارنامه ام خوب است و هم نفرات بیشتری در آن کشور فعال می شوند.
سرمربی تیم ملی والیبال در مورد دعوت نشدن علیرضا نادی به اردوی تیم ملی گفت: من به دنبال همه بازیکنان هستم و فقط دنبال جوانها نیستم. امسال فرصت داریم تا برخی جوانها را محک بزنیم و در مسابقات جهانی شرکت دهیم. می خواهم ببینم آنها می توانند جایگزین بازیکنان باتجربه شوند و در حد آنها کار کنند یا نه. این فرصتی برای جوانترها است که ببینیم در این شرایط  می توانند در تیم بمانند یا نه. به هر حال با نادی در مورد دعوت نشدنش صحبت خواهم کرد.
ولاسکو همچنین در ادامه با اشاره به حواشی به وجود آمده در جریان بازیهای لیگ برتر والیبال افزود: من در مورد بازیکنانی که به اردو می آیند تصمیم می گیرم و اگر اینطور نباشد باید با تیم جوانان مسابقه دهیم! فقط نگران تحریکات بازیکنان در این ماههای آخر هستم. سال قبل با بازیکنان تیم ملی صحبت کردم که باید الگوی جوانتر ها باشند اما جای تاسف است که این موضوع را رعایت نکردند تا شاهد این مسایل در لیگ باشیم. در فوتبال تحریکات از سوی تماشاگران است و در والیبال این تحریکات از سوی بازیکنان و مربیان به تماشاگران منتقل می شود. والیبال ورزشی خانوادگی است که باید همه مسایلش را رعایت و فکر را تحت کنترل داشت. در ایران به جای اینکه بازیکنان و مربیان در مسابقات خودشان را کنترل کنند بدتر خود را خشمگین می کنند و این اصلا خوب نیست.
وی در پایان در مورد شرایط تمرینات گفت: اینجا همه چیز خوب است، هوا هوای لیگ جهانی است. از مسایل اداری گرفته تا سایر کارها و هماهنگی ها، همه چیز در شرایط ایده آل است و  این موضوع خوشحال کننده است.

 

 

 

نظرات بینندگان