arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۹۹۳۲۳
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۰۹ - ۱۳ اسفند ۱۳۹۱

مصباح یزدی: در ۲۴ سال گذشته دولت های ایران اعتقاد به حاکمیت اسلام نداشتند/ خاتمی گفت که ولایت‌فقیه را فقط از آن جهت که در قانون آمده، قبول دارد!

وی با اشاره به اینکه هیچ کدام از این دولت‌ها باور نداشتند که سکاندار کشتی انقلاب، نائب امام زمان(عج) است، اظهار داشت: حتی برخی از دولت‌ها رهبری را رقیبی برای خود می‌دانستند و اگر بخواهیم با نهایت حسن نیت سخن بگوییم، گمان می‌کردند که برنامه آنها برای کشور، نافع‌تر از نظرات رهبری است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رئیس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) گفت:۶ دولت بر سرکار آمده بعد از جنگ علیرغم زحماتی که برای کشور کشیدند دارای نقاط ضعف مشترکی بودند، که آن عدم باور به حاکمیت اسلام و مشروعیت بخشی ولایت فقیه بوده است

به گزارش سرویس سیاسی انتخاب، مصباح یزدی در بیست و چهارمین نشست انجمن فارغ‌التحصیلان این مؤسسه با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری که جهان را بر سر یک پیچ تاریخی دانسته‌اند، اظهار داشت: این عنوان دارای پیش فرضی است که جامعه جهانی در حال حرکت در مسیری است و این مسیر در مقاطع مختلف با پیچ و خم‌ها و پستی و بلندی‌هایی رو به روست، و البته در این مسیر پیچ‌های عظیمی نیز وجود دارد که سبب تغییر کلی در مسیر حرکت می‌شود.

وی با اشاره به اینکه ما هم اکنون در پیچ تاریخی انقلاب اسلامی قرار داریم، اظهار داشت: برای اینکه وظیفه خود را نسبت به آینده درک کنیم، باید از دولت‌های گذشته ارزشیابی درستی داشته باشیم، و با مروری بر 24 سال گذشته که 6 دولت بر سرکار آمده اند و همگی آنها بعد از جنگ و رحلت امام(ره) بوده اند، متوجه می‌شویم که علیرغم نقاط قوت و زحماتی که برای کشور کشیده اند و پیشرفت‌های امروز نیز نتیجه کار آنهاست، دارای نقاط ضعف مشترکی بودند.

مصباح یزدی با اشاره به اینکه نقطه ضعف مشترک همه این دولت‌ها عدم باور به حاکمیت اسلام بوده است، اظهار داشت: به عبارتی هیچ یک از آنها باور نداشتند که اسلام باید حاکم باشد، و حتی ایدئولوگ‌های اصلاحات معتقد بودند که امام(ره) به قدر کافی از اسلام گفته است و ما باید به رکن دیگر انقلاب که جمهوریت است، بیشتر بپردازیم، چرا که آنها باور نداشتند که اسلام باید حاکمیت داشته باشد.

عضو خبرگان رهبری افزود: هیچ کدام به ولایت‌فقیه به عنوان نماد اسلام و مشروعیت بخش به نظام اعتقاد نداشتند، تا جایی که رئیس دولت اصلاحات صریحا اعلام کرده بود که ولایت‌فقیه را فقط از آن جهت که در قانون اساسی آمده است، قبول دارد.

به گزارش انتخاب ؛ مصباح یزدی اشاره ای به منبع سخنان خود در مورد سید محمد خاتمی رییس دولت اصلاحات نکرد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه هیچ کدام از این دولت‌ها باور نداشتند که سکاندار کشتی انقلاب، نائب امام زمان(عج) است، اظهار داشت: حتی برخی از دولت‌ها رهبری را رقیبی برای خود می‌دانستند و اگر بخواهیم با نهایت حسن نیت سخن بگوییم، گمان می‌کردند که برنامه آنها برای کشور، نافع‌تر از نظرات رهبری است.

مصباح یزدی با بیان اینکه دشمنان نهایت تلاش خود را می‌کنند که ولایت‌فقیه را هم از لحاظ تئوری مورد خدشه قرار دهند و هم از لحاظ عملی شخص ولی‌فقیه را تخطئه کنند، ادامه داد: اما دشمنانی که همه قضایای مربوط به نظام ما را تعبیر سوء و تفسیر غلط می‌کنند، اذعان دارند که هیچ قدرتی در جهان، بالاتر از قدرت رهبری ایران نیست.

وی افزود: باید موقعیت خود را در شرایط موجود به عنوان یک پیچ تاریخی مهم درک کرده و اشتباهات این دولت‌ها را در مسیر صحیح اصلاح کنیم.

عضو مجلس خبرگان رهبری اظهار داشت: وقتی نخست وزیر کشوری به خاطر اتهامات مختلفی از جمله اتهامات جنسی و اقتصادی از قدرت کنار می‌رود، اما دو سال بعد همان فرد رأی اول را در مجلس سنا به دست می‌آورد، نشان از این دارد که مردم می‌دانند که قرار نیست با انتخاب شخص دیگری وضعیت فرق کند و وضع همین خواهد بود، و چه بسا استعفای پاپ نیز به نوعی با این فسادها مرتبط است. از سوی دیگر مردم بزرگترین نظام سرمایه داری دنیا علیه سرمایه داری قیام می‌کنند و این نشان از تغییری کلی در حرکت جهان در پیچی تاریخی دارد.

وی با تأکید بر اینکه باید قدر نظام خود را بدانیم، اظهار داشت: امروز شرایط انقلاب مصر شبیه دوران انقلاب اسلامی ایران است، اما آنها به خاطر نداشتن شخصی مانند امام(ره) به بن بست رسیده اند، لذا باید قدر نعمت ولایت‌فقیه را دانست.

مصباح با اشاره به اینکه هدف اصلی همه دشمنان انقلاب و اسلام، ساقط کردن و تضعیف رهبری است، اظهار داشت: ما باید در حد توان هم جایگاه ولایت‌فقیه و هم شخص ولایت‌فقیه را تقویت کنیم، و برای تحقق این امر، امروز هدایتگری و روشنگری برای بالابردن سطح آگاهی مردم در خصوص مسائل سیاسی و اجتماعی، از اوجب واجبات است
نظرات بینندگان