صفحه نخست

تاریخ

ورزش

خواندنی ها

سلامت

ویدیو

عکس

صفحات داخلی

۲۲ اسفند ۱۴۰۲ - ساعت ۱۲:۲۰
کد خبر: ۱۰۰۳۴۲
تعداد نظرات: ۸۱ نظر
تاریخ انتشار: ۵۵ : ۰۹ - ۲۲ اسفند ۱۳۹۱
آینده پزشک سیاست در پیچ پاستور؛
روز به روز که فضای سیاسی ایران داغ تر می شود و به انتخابات ریاست جمهوری آینده نزدیک تر می شویم، نام "علی اکبر ولایتی" هم در صحنه بیش از پیش مطرح می شود. تحلیل گران سیاسی ایران وی را اصلی ترین گزینه دولت ائتلافی آینده برای پایان دادن به مشکلات داخلی و خارجی جمهوری اسلامی ایران می دانند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

خبرگزاری روسی ریانوستی در تحلیلی ورود دکتر علی اکبر ولایتی وزیر سابق خارجه ایران به کارزار انتخابات ریاست جمهوری ایران را بررسی کرده است.

به گزارش سرویس بین الملل انتخاب ، این خبرگزاری نوشته است: با توجه به اینکه جمهوری اسلامی ایران در حال حاضر هم از خارج زیر فشار تحریم ها قرار دارد و هم از درون به جهت سوء مدیریت ها دچار مشکلات فراوان اقتصادی شده است، تنها راه حل پایان دادن به این مشکلات، تشکیل یک دولت ائتلافی از گروه ها، احزاب و چهره های مختلف سیاسی در آینده است. لذا به نظر تحلیلگران، بهترین گزینه که مورد تایید همه اطراف سیاسی است، کسی نیست جز "علی اکبر ولایتی".

ریانوستی می افزاید: "على اکبر ولايتى" در سال 1945 میلادی (1324)، در منطقه رستم آباد، از توابع شميران در شمال تهران در خانواده ای متوسط متولد شد. پدر وی کارمند و مادر خانه دار بودند. دوران ابتدايى تا پایان دبیرستان را در همان منطقه گذراند. در سال 1964 میلادی (1343) در کنکور سراسرى، رتبه 49 کشورى را بدست آورد و در رشته پزشكى دانشگاه تهران پذيرفته شد. 

دکتر ولايتى، از سال 1963 تا 1971 میلادی (1342 تا 1350) در مدرسه قائميه و سپس در دبيرستان جهان آراى قلهک به تدريس اشتغال داشت. وى تخصص اطفال را در مرکز طبى کودکان دانشگاه تهران و فوق تخصص بيمارى هاى عفونى را در دانشگاه جان هاکينز آمريکا گذراند، اما همواره در طول زندگی خود به کتاب های تاریخی و به ویژه تاریخ ایران علاقه داشته و وقت زیادی را به مطالعه چنین کتاب هایی می گذرانده است.

فعاليت هاى سياسى قبل از انقلاب اسلامى

دکتر ولايتى از نوجوانى، بدليل علاقه مندى پدر وی به سياست، با اوضاع سياسى موجود، آشنا شد و به عمل ورزى سياسى روى آورد. وی در دبيرستان، به مناسبت هاى مختلف، در اعتراض به سياست هاى شاه پهلوی، هم مدرسه اى ها را به تعطيلى کلاس درس و تظاهرات فرا مى خواند و در اين راه، بارها به سازمان امنیت و اطلاعات کشور (ساواک) منطقه رفت و مورد بازجويى قرار گرفت به طورى که از 17 سالگى پرونده اى در ساواک تهران براى وی ترتيب داده شد. 

پس از فوت آيت الله بروجردى، ولایتی در حالیکه 16 ساله بود به امام خمینی رجوع کرد و از سال 1963 میلادی (1342) ارتباط خود با روحانيت و فعالان مذهبى افزایش یافت. در دانشگاه هم به همراه دوستان خود انجمن اسلامى پزشکان را احيا کرد و با گروه هاى مختلف سياسى و روحانيت پيرو امام خمینی تماس هاى منظم برقرار ساخت.

پس از انقلاب و دوران ریاست دستگاه دیپلماسی

پس از پيروزى انقلاب اسلامى، ولایتی مدتى معاون وزارت بهدارى بود و در دوره اول مجلس به نمايندگى مردم تهران انتخاب شد. سپس به مدت 16 سال، در دوره هاى رياست جمهورى حضرت آيت الله خامنه اى و آیت الله هاشمى رفسنجانى، به عنوان وزير امور خارجه مشغول کار بود و از اين حيث، پرسابقه ترين وزير جمهورى اسلامى به شمار می رود. پس از روی کار آمدن سید "محمد خاتمى" در سال 1997 میلادی (1376)، ولایتی راهى بيت رهبرى شد و مشاور بين الملل حضرت آیت الله خامنه ای گرديد و هم اکنون نيز در اين سمت انجام وظيفه مى کند. 

وی بطور همزمان در چند رشته دانشگاهى به تدريس مشغول است و در برخی شوراهاى مهم کشورى همچون شوراى عالى انقلاب فرهنگى، مجمع تشخيص مصلحت نظام و بنياد دائره المعارف اسلامى عضو رسمى است. وی چندين دکتراى افتخارى از دانشگاه های معتبر بين المللى دریافت کرده است. ولایتی در دوره های مختلف، هیچگاه حرفه طبابت (پزشک کودکان) را رها نکرد و تا به امروز هم به طور منظم به این کار ادامه می دهد.

فراجناحی بودن ولایتی 

تحلیل گران مسائل سیاسی ایران به رغم اینکه "علی اکبر ولایتی" را یک سیاستمدار اصولگرا می شناسند، اما به فراجناحی بودن وی اذعان دارند زیرا چهره و شخصیت های مختلف از احزاب و جریان های گوناگون سیاسی در جمهوری اسلامی ولایتی را تأیید می کنند و وی را فردی معتدل و فراجناحی می دانند. خود ولایتی نیز در مصاحبه ای گفته که "رییس جمهور باید فراجناحی باشد و محدود و منحصر به یک گروه خاص نباشد". 

"علی اکبر ولایتی" در آن مصاحبه که قبل از انتخابات 2005 میلادی (1384) انجام شد و خودش یکی از نامزدهای احتمالی به شمار می رفت، گفته بود: "من در هر صورت کابینه گروهی و حزبی تشکیل نخواهم داد. کسانی که به ارزش های اسلامی و انقلابی و ملی پایبند هستند و کارایی و کارآمدی خود را به اثبات رسانده اند می توانند امیدوار باشند در مدیریت آینده کشور (در صورت رییس جمهور شدن ولایتی) به کار گرفته می شوند".

گزینه دولت ائتلافی برای پایان دادن به مشکلات ایران 

روز به روز که فضای سیاسی ایران داغ تر می شود و به انتخابات ریاست جمهوری آینده نزدیک تر می شویم، نام "علی اکبر ولایتی" هم در صحنه بیش از پیش مطرح می شود. تحلیل گران سیاسی ایران وی را اصلی ترین گزینه دولت ائتلافی آینده برای پایان دادن به مشکلات داخلی و خارجی جمهوری اسلامی ایران می دانند.

این دسته از تحلیلگران سیاسی در واقع معتقدند با توجه به اینکه جمهوری اسلامی ایران در حال حاضر هم از خارج زیر فشار تحریم ها قرار دارد و هم از درون به جهت سوء مدیریت ها دچار مشکلات فراوان اقتصادی شده است، تنها راه حل پایان دادن به این مشکلات، تشکیل یک دولت ائتلافی از گروه ها، احزاب و چهره های مختلف سیاسی در آینده است. لذا به نظر تحلیلگران، بهترین گزینه که مورد تایید همه اطراف سیاسی است، کسی نیست جز "علی اکبر ولایتی".

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۸۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۴۲
ناشناس
|
۱۹:۰۵ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۲
سلام. در انتخابات مطمئن باشید نه خاتمی و نه هاشمی شرکت نمی کنند و این حرف های رسانه ها گمانه زنی است. در مورد کاندید ها هم با بررسی متوجه میشید که واقعا ولایتی یه سر و گردن بالاتر از بقیست. برای رئیس جمهوری : بصیرت سیاسی،اعتدال،اعتقاد واقعی به اسلام واقعی،کارایی و ... نیاز هست که با جمع بندی منصفانه(اگه دید سلیقه ای و جناحی رو برداریم)آقای ولایتی بالاترن.
ناشناس
|
۱۷:۵۲ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۲
چه جلب .معلوم انتخاب عزیز فقط کسانی‌ که در طرفداری از آقای ولایتی نوشتن رو چاپ کرد آخه واقعا یعنی‌ چی‌ این که نظر سازی همین کارا مملکتو به اینجا رسونده مطمئا باشید آقای ولایتی هیچ آریایی نداره نظر سنجیهای خودشون میگه ۳ تاشون زیر ۳۰ درصدن تازه اگر درست باشه که نیست.آقای ولایتی با کدوم مواضع می‌خواد رای بیاره کجا به نفع مردم اظهار نظر کرده .امیدوارم که چپ کنید میدونم که نمی‌کنید چون با آقای ولایتی .....
ناشناس
|
۱۷:۳۳ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۲
خاتمی بیاد اینها دیگه هیچی نیستند. دلیل عصبانیت این افراد هم همین است.
ناشناس
|
۱۷:۳۰ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۲
بازهم حجتيه!!!!!!
ناشناس
|
۱۷:۱۶ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۲
قاليباف از همه بهتره زيرا مرد كار است و ساختن ايران،
ولي اقاي ولايتي بيشتر به درد ژست ديپلماتيك وخارجي ميخورد وبنظر نمياد اهل كار زياد وسازندگي به معناي واقعي كلمه باشد
ولايتي براي معاون اولي خوبه ولي مرد كار واجرا ما لازم داريم كه قاليباف ازهمه شون بهتره
ناشناس
|
۱۷:۰۹ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۲
مگر یادتان رفته هنگامی که ایشان وزارت خارجه را ترک کرد با بسیاری از کشورها رابطه خوبی نداشتیم؟!
مهرداد
|
۱۷:۰۱ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۲
ولايتي و تيم سابق وزارت خارجه همراه ايشان بهنرين كزينه هدايت كشور در اين زمان مصيبت مي باشند كه انشالله همين ها هم خواهند امد
ملایری
|
۱۶:۵۰ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۲
در صورتی که ایشان رییس جمهور شود تمامی گروهها ایشان را همراهی خواهند کرد . حداقل چوب لای چرخ ایشان نخواهند گذاشت .
aru
|
۱۶:۲۰ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۲
در ایران هرکسی رییس جمهور میشه اوضاع مردم بدتر میشه بنظر بنده بهترین گزینه برا ریاست جمهوری اینه که بصورت تصادفی صبح زود بری میدان شهر و یکی از کارگران زحمت کش را بیاری و رییس جمهورش کنی که حداقل سیاست نداشته باشه که اثر منفی داشته باشه
امیر حسین
|
۱۵:۴۸ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۲
تنها رقیب و بهترین رقیب آقای مهندس مشایی هست.
اقای دکتر ولایتی مردی عالم ، با تدبیر و ... می باشد ولی متاسفانه برای رئیس جمهور شدن بعد از احمدی نژاد نمیخوره .
احمدی نژاد پر کار و شهرستان برو بود و هر روز یه اتفاق و برنامه جدید و سازنده توی شهرستان ها اتفاق افتاده و دارد میوفته
که برای اینجور کار و فعالیت آقای دکتر ولایتی یه مقدار شاید هم بیشتر سن و سال شون بالاست.
و ایران به یه اندیشه و تفکر تازه و مدرن احتیاج داره تا به تعالی شدن برسیم.
اونم کسی نیست جزء........................!!
ناشناس
|
۱۵:۳۲ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۲
در بین تمامی اصولگرایان تنها کسی که می تواند دولتی تشکیل دهد که بین جناحهای سیاسی تعادل ایجاد کند دکتر ولایتی است.
دکتر ولایتی یک بار به خاطر حضور آقای هاشمی از انتخابات کنار کشیده است آن موقع هم آقای هاشمی میگفت اگر اصولگرایان به توافق برسند که ولایتی کاندیدای نهایی بشود در انتخابات شرکت نخواهد کرد اما اینگونه نشد و عاقبت محمود احمدی نژاد بر مسند ریاست جمهوری نشست و .....
ناشناس
|
۱۴:۵۹ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۲
ایشان بچسبد به همان شغلهای فعلی یش!بگذارد راه برای جوانترها باز باشد....مقداری هم از تکلیفش بکاهد!
مهدی
|
۱۴:۵۳ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۲
فقط سید بزرگوار، سید محمئ خاتمی
مهدی
|
۱۴:۴۹ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۲
فقط سید بزرگوار، سید محمئ خاتمی
حسین
|
۱۴:۴۸ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۲
درود بر سید محمد عزیز.
فقط سید محمد.
اما اگه سید نیومد ولایتی فقط مشایی نههههههههههههههههههه
علی
|
۱۴:۳۵ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۲
رئیس جمهور معتدل به درد کشور نمی خورد، برای رئیس جمهور شدن به فرد اصولگرایی محض نیاز داریم نه معتدل.
رئیس جمهور معتدل یعنی ایجاد شدن مشکلاتی نو.
هادی
|
۱۴:۳۱ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۲
چرا نظراتی که از آقای ولایتی محترمانه انتقاد میشه رو نمیذارید؟
ناشناس
|
۱۴:۲۹ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۲
مملکت نیار به اعتدال،آرامش،تعقل و توانمندی داره
خوب این یعنی ولایتی
ناشناس
|
۱۴:۱۷ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۲
در حال حاضر هیچ گزینه ای بهتر از محمد خاتمی وجود ندارد هشت سال هم تجربه دارند که نکته مهمی هست
ناشناس
|
۱۴:۱۴ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۲
با روی کارآمدن ولایتی که محافظه کاری تمام عیار و دارای شخصیتی وابسته است نهاد ریاست جمهوری حداقل استقلال را هم نخواهد داشت
ناشناس
|
۱۴:۱۱ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۲
میانگین رای ولایتی چیز بین آرای کروبی و رضایی خواهد بود
ناشناس
|
۱۴:۰۵ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۲
در لحظات آخر با یک تاکتیک پوپولیستی حساب شده مشاعی از او سبقت خواهد گرفت و چون مجری خود دولت است ...
ناشناس
|
۱۴:۰۳ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۲
سرنوشتش مشابه ناطق نوری سال 76 خواهد شد!
سیب
|
۱۳:۵۷ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۲
اگر هاشمی یا خاتمی یا یک گزینه قوی مورد حمایت ایشان کاندید نشود، من اصلا رای نمی دهم!
مهدی
|
۱۳:۵۶ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۲
دیپلماسی منفعلانه ایشان در برابر طارق عزیز باید درس عبرت نسل ما باشد
محمد
|
۱۳:۵۲ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۲
فقط سید خندان ونجیب خاتمی عزیز
ناشناس
|
۱۳:۵۱ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۲
بنظر مياد كامنتهاي مورد علاقه خودتان را نمايش ميدهيد. اين شرط خبرنگاري وخبر رساني نيست. حداقل بخشي از كامنت مرا سانسور كرده وبخش مورد علاقه تان را را چاپ كنيد! منكه راضيم (از سر استيصال!)
رضا بزن بیرانوند
|
۱۳:۳۰ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۲
آقای ولایتی فردی کار کشته در عالم سیاست و مورد وثوق رهبری و معتدل هستند ایشان شایسته ترین فرد برای ریاست جمهوری در وضعیت فعلی هستند ایشان همچنین در خارج از کشور بعنوان سیاستمدار عاقل و میانه رو مورد احترام هستند .
ناشناس
|
۱۳:۲۶ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۲
مگه دوران وزیر خارجه بودنشان چه موفقیت چشم گیری داشتند که در پست ریاست جمهوری با مسولیت چند برابر سنگین تر بخواهند موفق باشند؟
پاسخ ها
lila
| |
۱۹:۲۳ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۲
شايد سن وسالت به اين حرف ها قد نمي ده ولي آقاي ولايتي موفق ترين وزير امور خارجه ايران بودند. اگرچه با رياست جمهوريش موافق نيستم. رأي ما فقط خاتمي
ناشناس
|
۱۳:۲۱ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۲
ضعيف تشريف دارن بهتره خودشو خراب نكنه
آبدارچي سياسي
|
۱۳:۱۸ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۲
وقتي كه اطمينان داري شخصي بدون حاشيه قرار است خدمت كند عقل حكم به رأي دادن به او را مي كند
ولايتي كسي است كه با همه ارتباط خوبي دارد و فرد كيس و زيريكي است
او مي تواند مشكلات ايران و امريكا را حل كند و خاورميانه را براي ايران مهيا نمايد
ما اشتباهمان را دوبار تكرار نمي كنيم
نوید
|
۱۱:۵۱ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۲
برای نجات کشور از وضع کنونی ولایتی و هاشمی بهترین هستند
احسان
|
۱۱:۴۷ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۲
تنها رقیبی که میشود برای ولایتی متصور بود «هاشمی» است.
پاسخ ها
ناشناس
| |
۱۷:۳۵ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۲
البته دکتر ولایتی علیرغم شایستگیشون رقیب در خوری برای آقای هاشمی نیستند ولی از سایر افراد واقعا یک سر و گردن بالاترند
رصدگر2
|
۱۱:۴۵ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۲
هر چند سايت شما طرفدار خاتمي و دار و دسته اش هست. كه زور بيخود ميزنيد.خودتون هم ميدونيد.
اما بدون شك «علی اکبر ولایتی» رییس جمهور اسلامی ایران می شود.مطمئن باشيد.
انخاب جان پس بهتره كلمه آيا را از اول تيتر و علامت سئوال را از آخرش حذف كنيد .
مجيد
|
۱۱:۴۴ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۲
بهترين واصلح ترين گزينه است
ناشناس
|
۱۱:۳۷ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۲
اگر خاتمی بیاید آرا به سمت اوست در غیر این صورت بخت مشائی اگر تاییدصلاحیت شود بیشتر است فارغ از حالات فوق فی نفسه رای قالیباف از ولایتی بیشتر است
علیرضا
|
۱۱:۳۳ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۲
ولایتی با هیچ کاندیدایی قابل مقایسه نیست
مگر هاشمی
واگر نه هیچ یک از کاندیدا ها به لحاظ سابقه و سواد و نفوذ با ایشان نمیرسد
ایشان تنها کسی است که واقعا در قد و قواره رییس جمهور هستن و از همه یه سر و گردن بالا ترند
انشاالله با انتخاب ایشان کشور روی آرامش را خواهد دید
به شرطی که ما اشتباه 84 را تکرار نکنیم و به خودمون ظلم نکنیم
پاسخ ها
ناشناس
| |
۱۵:۰۱ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۲
محمد باقر قاليباف کسي است مشکلات را يک تنه حل کنه
احمد
|
۱۱:۳۱ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۲
آقای ولایتی فقط به درد ریاست ولایت خودشون می خوره
من تا حالا صحبتی از ایشون نشنیدم که نشون بده استقلال فکری داشته باشه
ناشناس
|
۱۱:۲۸ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۲
خدا كنه ولايتي رييس جمهور شه از همه متعادل تره ، تحصيل كرده است برا ايران در سطح جهان ابرو جا ميكنه فرا جناحي هم هست  
پاسخ ها
ناشناس
| |
۱۴:۵۹ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۲
قاليباف مرد کاره نه حرف زياد از همه کمتر حرف زد بيشتر عمل کرد
ناشناس
| |
۱۵:۱۶ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۲
فرا جناحی!!!!!!!
دوست عزیز یک کم اطلاعاتت رو بیشتر کن
ناشناس
|
۱۱:۲۶ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۲
زنده باد ولایتی ولایت مدار
ناشناس
|
۱۱:۱۶ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۲
بنظر من که چنگی به دل نمیزنه.
زنده باد مشایی.
sina
|
۱۱:۰۳ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۲
کسی به ایشون رای نمیده
ناشناس
|
۱۰:۵۹ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۲
زنده باددکترولایتی
ali
|
۱۰:۵۶ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۲
فقط دکتر ولایتی
ناشناس
|
۱۰:۵۳ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۲
رئيس جمهور بعدي بايد مسند رياست را تنها براي بهبود وضعيت اقتصادي مردم در دست گيرد چرا كه در همه جاي دنيا وظيفه اصلي دولتها اقتصاد،‌ معيشت و امنيت مردم است. ما فقط انتظار اين موارد را از رئيس جمهور بعدي داريم.
چند نکته انتخاباتی معین
|
۱۰:۵۱ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۲
ببنید چند جمله عین واقعیت که جوانان و متفکران عزیز با ثبت نظر خود ، جملات بنده را تایید یا رد می کنند.
1 - از لحاظ محبوبیت و رای آوری در بین همه اسامی مطرح ، آقای سید محمد خاتمی دارای بیشترین اقبال از سوی ملت است.
2 - از نظر دولت ، استراتژی انتخابات حول محور اسفندیار رحیم مشایی خواهد بود که البته شورای محترم نگهبان قطعا ایشان را رد صلاحیت خواهد نمود.
3- در صورتی که آقای سید محمد خاتمی و اسفندیار رحیم مشایی رد صلاحیت شوند که البته حذف هر دوی آن ها نیاز به صرف انرژی بسیار بالایی از طرف شورای نگهبان دارد ، آقای ولایتی دارای محبوبیت و شان بالاتری برای تصدی ریاست جمهوری است.
4 - آقای قالیباق در تهران و مشهد بعد از آقای سید محمد خاتمی ، دوم و در سایر شهرستان ها بعد از سید محمد خاتمی و ( یک کاندیدای دیگر ، احتمالا نماینده ی دولت ) سوم خواهد بود.
5- آقای ولایتی در تهران و اکثر شهرستان ها بعد از آقای سید محمد خاتمی دوم و در بعضی از شهرستان های کوچک دوم و در معدود نقاط بعد از نماینده دولت سوم است.
6- در صورتیکه آقایان مشایی و خاتمی از گردونه حذف شوند و از میان آقایان قالیباف ، حداد و ولایتی یک نفر بالا بیاید شانس را باید به شخص غایب سپرد که می تواند رقیب اصلی اصولگریان باشد.
7 - در بهترین حالت های ممکن رای هر یک از افراد بدین شرح پیش بینی می شود.
1 - اقای سید محمد خاتمی ( در صورت وجود تمامی رقبا ) با بیش از 65 درصد آرا
2 - آقای علی اکبر ولایتی ( درصورت بالا امدن از ائتلاف و حذف مشایی) با بیش از 35 درصد آرا
3 آقای محمد باقر قالیباف ( در صورت بالا امدن از ائتلاف و حذف مشایی) با بیش از 30 درصد آرا
4 آقای مشایی( درصورت حذف آقای خاتمی و وجود سایر رقبا ) با بیش از 60 درصد آرا
5-آقای مشایی( در صورت حضور آقای خاتمی) با بیش از 25 درصد آرا
6 آقای رضایی( با وجود تمامی رقبا ) بابیش از 5 درصد آرا
7 - آقای رضایی ( در صورت حذف آقایان خاتمی و مشایی) با بیش از 20 درصد آرا

موفق و موید باشیم . ایرانمان به خیر
پاسخ ها
ناشناس
| |
۱۸:۱۸ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۲
من ریاضیدان نیستم و نسبتی هم با نوستروداموس ندارم ولی موافقم که در صورت حضور آقای خاتمی بقیه را فرسنگها پشت سر خواهد گذاشت. رای موافق دادم.
ناشناس
|
۱۰:۴۸ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۲
با توجه به كلام رهبري افرادي در انتخابات كانديد شوند كه در حد و اندازه يك رئيس جمهور باشند كه متاسفانه ايشان به تصور بنده در اين جايشگاه نيستند و فكر هم نميكنم كه مردم به ايشان رأي كه انتطار دارد را بدهند.
ناشناس
|
۱۰:۴۲ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۲
برای امثال ایشان هیچ انگیزه رای دادن ندارم.
محمد
|
۱۰:۴۲ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۲
ولايتي هنوز تكليفش تو پرونده آميا مشخص نيست و وجهش تو جامعه جهاني اونقدرا هم مناسب نيست. بهترين شخصيت تو اين زمينه محمد خاتمي هست كه انقدر قدرت و قوت داره كه سازمان ملل سال 2001 رو به پيشنهاد ايشان به نام گفت و گوي تمدن ها نامگذاري كرد
ناشناس
|
۱۰:۳۶ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۲
خدا به خیر بگذرونه. فقط این یکیو کم داشتیم.
ناشناس
|
۱۰:۳۵ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۲
به هزار و یک دلیل اصلاً شک نکنید که ولایتی رییس جمهور بعدی خواهد بود مگر اینکه حادثه ای مشابه خرداد 76 اتفاق بیفته که خیلی بعید بنظر میاد
عبد خدا
|
۱۰:۲۹ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۲
در حد ریاست جمهوری نیستن
ناشناس
|
۱۰:۲۲ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۲
فقط خاتمی
ناشناس
|
۱۰:۱۹ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۲
فقط و فقط خاتمی عزیز برنده انتخابات است............
ناشناس
|
۱۰:۱۹ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۲
من که دیگه به اصولگرایان رای نمیدم رسما یه عده میخوان این 2+1 رو رییس کنند
رضا
|
۱۰:۱۶ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۲
درود بر ولايتي
پاسخ ها
ناشناس
| |
۱۸:۰۸ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۲
اشتباه مثبت دادم
ناشناس
|
۱۰:۱۲ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۲
ولايتي كانديدا حكومت است و رئيس خواهد شد
علی
|
۱۰:۱۱ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۲
ولایتی گل سرسبدکاندیداداهای احتمالی ودرصورت شرکت رئیس جمهور آینده ایران شده وما مزه دولت موفق را خواهیم چشید
مخاطب جو نزده
|
۱۰:۱۰ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۲
ميشه نام اين تحليلگران سياسي ايران! را كه ايشان را اصلي ترين گزينه دولت ائتلافي!؟آينده معرفي ميكنند نام ببريد؟ اول ريس جمهور تعيين ميشه و بعد دولت (آنهم از نوع ائتلافي) با تائيد مجلس شكل ميگيره.
اصلا ميدونيد چي داريد مينويسيد ومغز مردم را كار ميگيريد؟ بگوئيد سمپات اين بابا كه تاريخ مصرفش هم گذشته هستيد و اينقدر جو ندهيد.
جواد
|
۱۰:۰۶ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۲
اگر قرار بر بهبود وضیعت موجود باشد باید بزرگان نظام فقط درخواست کنند از آقای هاشمی که به میدان بیاید و با تجربه که دارد فقط ایشان می توانند جامعه را از وضع موجود رهایی بخشند

یا علی
ناشناس
|
۱۰:۰۵ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۲
اگه حاج حسین شریعتمداری بیاد رای میاره
حاج حسین کار خودته باید بیایی
علي
|
۱۰:۰۵ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۲
پايان مشكلات داخلي و خارجي در ايران فقط با حضور و رياست جمهوري آقاي خاتمي امكان پذير است.
ناشناس
|
۱۰:۰۳ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۲
قحط الرجال شده ؟
پاسخ ها
ناشناس
| |
۱۸:۱۵ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۲
بله ظاهراً
رضا
|
۱۰:۰۳ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۲
به نظر من وجود آقای حداد در ائتلاف 2+1 باعث شکست این ائتلاف میشود
مرتضی
|
۰۹:۵۹ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۲
در بین گزینه های موجود: متکی و رضایی و حدادعادل و قالیباف و پورمحمدی و عارف و شریعتمداری و ... آقای ولایتی یک سرو گردن از همه بالا تره مخصوصا از....
پاسخ ها
مرتضی
| |
۱۰:۱۹ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۲
حالا که سانسور کردی رمزی میگم:
مخصوصا از نفر سومی!
مولانیا
| |
۱۰:۲۲ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۲
جناب آقا مرتضی عزیز
جمهوری اسلامی ایران برای انتخابات آتی به یک اَبَر مرد و آدم قدر نیازمند است و ایشان نیز در اندازه رئیس جمهور 92 نیست .
ناشناس
| |
۱۰:۲۳ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۲
حرفتو کامل کن
ناشناس
| |
۱۰:۴۸ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۲
من که به اصولگرا ها رای نمیدم به هیچ کدام.
ناشناس
| |
۱۱:۵۲ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۲
بین اینها که نام بردی قالیباف بهتره چون اجرائی تره
کاوه
| |
۱۴:۰۱ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۲
حرف شما درست است بشرط آنکه تنها همین گزینه ها است به استثنای قالیباف
ناشناس
| |
۱۴:۵۹ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۲
قاليباف فقط
ناشناس
| |
۱۵:۴۳ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۲
لطفا با آوردن نام متکی سطح دیگران را تنزل ندهید.