صفحه نخست

تاریخ

ورزش

خواندنی ها

سلامت

ویدیو

عکس

صفحات داخلی

۱۳ فروردين ۱۴۰۳ - ساعت ۰۶:۴۴
کد خبر: ۱۲۰۲۷۰
تاریخ انتشار: ۳۹ : ۲۱ - ۱۸ تير ۱۳۹۲
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

وزارت دفاع آمریکا بعد از تحولات اخیر مصر تماس های خود را با دولت اخوان المسلمین قطع و با ارتش مصر برقرار کرده است.

تسنیم به نقل از روزنامه الوطن نوشت: مقامات وزارت دفاع آمریکا تصمیم گرفتند بعد از برکناری محمد مرسی رئیس جمهوری مصر از سوی وزیر دفاع این کشور ارتباط خود را با دولت اخوان المسلمین قطع کنند.

منابع وزارت دفاع آمریکا؛ با وجود اقدام سرلشگر عبدالفتاح السیسی مبنی بر برکنار محمد مرسی رئیس جمهوری مخلوع مصر پنتاگون هنوز تماس های خود را با السیسی قطع نکرده است

به گفته مسئولان وزارت دفاع امریکا ؛ هم اکنون سرلشگر عبدالفتاح السیسی یکی از مهم ترین شخصیت های مصری به شمار می آید و دولت امریکا تنها با وی در مصر در ارتباط مستقیم است.

براساس تازه ترین اطلاعات رسیده؛ چاک هیگل وزیر دفاع امریکا دیروز با عبدالفتاح السیسی وزیر دفاع مصر تلفنی گفت وگو کردند وآخرین تحولات مصر را با وی درمیان گذاشت.

از سوی دیگر جورج لیتل سخنگوی وزارت دافع امریکا پنتاگون در پاسخ به این پرسش که چرا تاکنون دولت امریکا ارتباط خود را با وزیر دفاع مصر قطع نکرده پاسخ داد؛ ما مطمئن تر از السیسی در مصر کسی را نمی شناسیم و اوضاع در مصر به گونه ای پیش می رود که ما در هر لحظه احتمال تشدید بحران در مصر ار می دهیم از این رو همه روزه درحال برقراری تماس با مقامات نظامی مصری و بخصوص برقراری ارتباط با عبدالفتاح السیسی هستیم.

وی درخصوص دولت اخوان المسلمین هم اذعان کرد؛ آمریکا و بخصوص وزارت دفاع امریکا در آن دوره با مصر در تماس نبوده است و ترجیح می دادیم با جماعت اخوان المسلمین و دولت برخواسته از ان ارتباطی نداشته باشیم.