صفحه نخست

تاریخ

ورزش

خواندنی ها

سلامت

ویدیو

عکس

صفحات داخلی

۱۵ اسفند ۱۴۰۲ - ساعت ۱۶:۵۱
کد خبر: ۱۴۳۴۴۹
تعداد نظرات: ۲۳۰ نظر
تاریخ انتشار: ۱۶ : ۱۷ - ۱۲ دی ۱۳۹۲
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
صفحه ی شخصی بابک زنجانی در فیس بوک مطلبی در دفاع از وی با عنوان "واقعیت چیست؟" منتشر کرده است.

به گزارش تیک Tik.ir، در این نوشته به نقل از بابک زنجانی دلیل عدم پرداخت بدهی به وزارت نفت اینگونه عنوان شده است:‌ اگر کسی توانست هزار دلار از خارج به حساب بانک مرکزی ایران واریز کند، من  هم دو میلیارد دلار پول وزارت نفت را واریز میکنم.

در این نوشته آمده است: دو روز از بازداشت بابک زنجانی گذشته است و آنقدر شایعات در همه جا از مجلس گرفته تا سایت های خبری کوچک و بزرگ , رسمی و غیر رسمی گسترده شده است که دیگر هیچ چیز قابل باور نیست چرا که به اصطلاح آنقدر اطلاعات خاکستری در بوق و کرنا شده است که مسوولین هم به گزارشات خودشان شک دارند و تشخیص سره از ناسره بسیار دشوار است بویژه که حسی تاریخی به نام حسادت همه را وادار میکند که اخباری را باور کنند که این حس را تسکین دهد و کسی برای واقعیت ارزشی قایل نیست.


با این وجود , ما بر آنیم که در این آشفته بازار خبری و سیاسی مردم و مسوولین را متوجه جریاناتی کنیم که چون امواج بی ساحل همه جا در تلاش برای خدشه دار کردن و تخریب هستند و هدفی جز اشاعه دروغ و افترا ندارند.

دوازده نماینده محترم مجلس از میان دویست و نود نفر نماینده ظاهرا متوجه فسادی در اقتصاد ایران شده اند که تا دیروز از چشم همه پنهان بود و به ناگاه توسط این نمایندگان برملا شد. پرسش اینجاست که وقتی این نمایندگان با ارائه مدارک و شواهدی که داشته اند نتوانسته اند دویست و هفتاد و هشت نفر نماینده همکار و در دسترس دیگر را قانع نمایند که چنین فسادی وجود دارد چگونه میخواهند هفتاد میلیون نفر را قانع کنند؟ آیا این فساد فقط از نظر این اقلیت مجلس فساد است و دیگر نمایندگان چنین نظری نداشته اند؟ یا از آن بیخبرند؟

آیا این آقایان میدانند که ایران تحریم است؟ میدانند که تحریم معنیش چیست و آیا تا کنون شده است که به یک بانک خارجی مراجعه نمایند تا با دیدن پاسپورت ایرانی ایشان را بدون هیچ عذر خواهی از بانک بیرون کنند؟ آیا اصلا ایشان مراحل فروش نفت را میدانند؟ آیا از عملیات بانکی برای انتقال پول از یک کشور به یک کشور دیگر آگاه هستند؟ آیا میدانند که یک بشکه نفت خام چند لیتر است و ظرفیت یک نفتکش چند میلیون بشکه است؟ آیا میدانند که بانک اچ اس بی سی مدتها با حذف نام ایران در آدرس سویفتها میلیاردها دلار را برای ایران جا به جا میکرد و کمسیون میلیون دلاری میگرفت؟ آیا میدانند که این بانک سر آخر یک میلیارد و دویست میلیون دلار به خاطر این کارش جریمه شد و این جریمه هنوز برایش می صرفید؟

آیا میدانند که برخی بانکها در زمان جنگ با اخذ رشوه و کمیسیون ال سی های ایران را بدون درج نام کانفرم میکردند؟ آیا میدانند که مردم ایران سی و پنج سال است درگیر این بازیها هستند و هر روز یک جایش کج است؟

اگر میدانند که باید بگویم پس شما دنبال چه هستید؟ اگر نمیدانند , پس اجازه دهید هم به ایشان و هم به مردم ایران توضیح دهیم که بابک زنجانی چه کرده و کیست.

ایران چون قلعه ای در جنگهای قدیمی مورد محاصره دشمنانی قرار گرفته است که بیرون از قلعه راه آب و غذا را به روی مردم داخل قلعه بسته اند و با از پا درآوردن مردم به این سرزمین حمله خواهند کرد. بستن درهای اقتصاد به روی بانکهای ایرانی دقیقا چون بستن آب رودخانه به روی یک قلعه است و تحریم فروش نفت و خرید تجهیزات و قطعات هواپیما…مثل بستن راه غذا به این قلعه است. ما در شرایطی نیستیم که دولت را مواخذه نماییم که چرا چنین سرنوشتی را انتخاب کرده است چرا که پاسخ هر چه باشد چیزی عوض نمیشود و ما محاصره ایم و نفاق ما در داخل باز به نفع دشمن تمام میشود. دشمنانی که بیرون از این قلعه منتظر مرگ ما هستند برایشان فرقی نمیکند که مسوول این شرایط کیست, آنها آمده اند که سرزمین مادری ما را غارت کنند کما اینکه در عراق و افغانستان کردند و آب هم از آب تکان نخورد.

سالهاست که کسی از این قلعه برای کمک بیرون نرفته بود. سالها بود کسی از خود نپرسیده بود که چرا باید به اچ اس بی سی کمسیون های کلان بدهیم؟ سالها بود کسی از خود نپرسیده بود که چگونه میشود هواپیماهای جدید را در آسمان ایران به پرواز در آورد؟ سالها بود کسی نپرسیده بود که چکونه میشود راه آب و غذا را باز کرد؟ چگونه میشود بهتر زندگی کرد؟

آیا آن نمایندگان محترم مجلس پاسخ این پرسشها را میدانند؟ بابک زنجانی همه را میداند و عمل کرده است. بابک زنجانی یکی از ایرانیانی است که برای بهتر زندگی کردن خودش و مردمش و فرار از این بن بست تلاش کرده است, او میداند یک بشکه نفت چند لیتر است و میداند که چگونه میشود پول نفتی را که چینیهای به جای آن اسباب بازی میدهند و هندیها آنرا برنج آلوده و دیگران آنرا بلاک میکنند, دور از چشم رویترز وارد ایران کرد و میداند که دیگر لازم نیست به اچ اس بی سی باج بدهد. بابک زنجانی رانت نداشته است بلکه با عرض معذرت از همه در میان میلیونها نفر آدم چشم به راه و نالان و خسته و نا امید عرضه و شهامت داشته است.

ثروت و سرمایه زنجانی نتیجه رانت نیست بلکه محصول شرایط خاصی است که همین نمایندگان شاکی خودشان فراهم کرده اند, شاید هرکسی از عهده کارهایی که زنجانی انجام داده است برآید به همین سرمایه میرسید. لازم به ذکر است که زنجانی هر آنچه اندوخته است وارد ایران کرده و سرمایه اش درگردش و در ریسک است نه پس انداز در بانکهای سوییس.

او با این سرمایه ای که اندوخته است چنان کار آفرینی کرده است که امروز از بر آن هزاران خانواده بهتر از دیروز زندگی میکنند کما اینکه دولت در سالهای اخیر با میلیاردها دلار در آمد نفتی حتی یک شغل هم ایجاد نکرده است و به جز بیکاری کارگران کارخانه ها خبر دیگری شنیده نشده است.

باری, حال همه انگشت اتهام به سوی زنجانی نشانه رفته اند که ایشان پولشویی میکند, …باید به عرض برسانم که کسانیکه کلا با جمهوری اسلامی موافق نیستند و از بالا به پایین فحش میدهند باید اصولا سکوت کنند چرا که این به نفع ایشان است که آب و غذا وارد این قلعه کهن نشود و ایشان ظاهرا منتظر هستند که این سرزمین نابود شود ( نمیدانم چه سودی برای اینها دارد ). اما کسانی که کمی درک سیاسی و عرق ملی دارند باید بدانند که اولا پولشویی از دیدگاه دشمنان معنی دارد نه در دیدگاه ما ایرانیها. این اتهامی است که تحریم کنندگان به کسانی میزنند که به ایران کمک میکنند , اگر ما از داخل نیز همین اتهام را به کسانی که به ما کمک میکنند بزنیم باید بگویم یا اصولا از مرحله خیلی پرتیم و یا نیت سویی داریم که فقط آب را گل آلود کنیم.

تنها موضوعی که قابل بحث است چگونگی پرداخت تعهد آقای زنجانی است به دولت که ایشان بسیار منطقی سخن میگویند , "اگر کسی توانست هزار دلار از خارج به حساب بانک مرکزی واریز کند من دو میلیارد دلار مابقی را واریز میکنم". کسانی که مدام در بوق و کرنا میکنند یا نمیدانند که سالهاست سویفت بانک مرکزی قطع است و این بانک و شرکت نفت تحریم هستند و هیچ کس نمیتواند پولی به حساب این بانک و یا شرکت نفت واریز نماید و یا میدانند, اما از ناآگاهی دیگران در رسانه ها سوء استفاده کرده و به دنبال تسویه حسابهای شخصی هستند.

زنجانی مقصر شرایط تحریم نیست بلکه خودش نیز ریسک کرده و برای دور زدن تحریم ها , خودش و شرکتهای خارجی و سرمایه خارجی اش در لیست سیاه تحریم ها قرار گرفته است که باعث شده اجازه ورود به اروپا نداشه باشد و اگر به چنگ آمریکاییها بیفتد از بازداشتگاه گوانتانامو سر خواهد در آورد چرا که جرمش از دیدگاه قوانین آمریکا انتقال پول نفت به کشوری است که به زعم آمریکاییها در حال ساخت تسلیحات کشتار جمعی است. حال آیا نمایندگان محترم مجلس حاضرند جای ایشان باشند؟ کدام تاجری چنین ریسکی میکند که رابطه اش با دنیا قطع شود, حسابهایش مسدود شود و املاکش در همه جای دنیا مصادره؟ قیمت این ریسک چند است؟ البته بدتر از همه اینکه در داخل کشورش او را دزد و جرثومه فساد بنامند؟؟ ایا این باعث تاسف نیست؟

کسانی که هنوز دوست دارند زنجانی را جرثومه فساد بنامند باید منتتظر باشند که روزی این تلقی از اقتصاد و فرار دادن چنین تاجران و سرمایه دارانی از ایران آینده ای از این سرزمین میسازد که در اتیوپی برای دادن امید به مردم تصاویر زندگی در ایران را نشان خواهند داد! انتخاب با شماست…
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲۳۰
در انتظار بررسی: ۶۷
غیر قابل انتشار: ۸۰
حمید
|
۰۳:۰۳ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۴
آقای زنجانی که میگه به خاطر تحریم ها نمیشه حتی هزار دلار از خارج به ایران وارد کرد پس درآمد شرکت هاش در خارج از ایران رو تقدیم نیازمندان و مستضعفان همون کشور خارجی میکنه!!! o.O
و ثروت فعلیش هم پاداش اعمال خیرخواهانه ایشونه که خدا تالاپی از آسمون واسش نازل کرده!!!
خب از خدا میخواست تا این بدهیش رو هم از آسمون تالاپی بندازه تو حیاط شرکت نفت تا وزیر نفت بره برداره. اینکه دیگه تحریم نیست، هست؟!!
محمد
|
۰۲:۵۸ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۴
هم احمدی نژاد و دور و وریاش مقصرند هم زنجانی درست نیست که این همه ادم فقیر باشند و اقای زنجانی با داشتن رانت دولت از فروش نفت که سرمایه ملی است میلیاردر بشود
محمد
|
۰۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۴
ای خدا دلم واسه ایران عزیزم میسوزه برای اون دسته از مردم بیگناهش میسوزه که باید بیننده وشنونده ی چه اخبار ورویدادهایی باشن .اون کاگر بدبختی که باید درماه ۳۰بار مسافت ۱۳۰ کیلومتری خونه تا محل کارشو بره وبیاد.شاهدحق خوریها ودزدیهای مدیران ارشد بی لیاقت شرکتش باشه ولی نتونه کاری کنه .نماینده مجلس کجایی تو به چی چسبیدی اول پیگیر دغدغه های شهرواستانت باش اقای مو از ماست درار
ناشناس
|
۲۰:۰۸ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۳
دو ، سه میلیاردش پیش این آقا پیدا شد بقیه اش کجاست؟
ناشناس
|
۱۹:۵۶ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۳
اقرار از این بهترنمیشد.توچه جوری پول دار شدی در عجبم!
کورش
|
۱۸:۳۰ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۳
این چه حرفیه
هر کی بره از راه ناصحیح ثروت اندوزی کنه و یه عده را مشغول کار کنه دیگه خلاص. کسی باهاش کاری نداشته باشه. مگه میشه. پس کارخانه داران بزرگ کشور هر کاری میخواهند بکنند و بگن چون ما شغل ایجاد کرده ایم پس کسی باهامون کاری نداشته باشه
جلل خالق
نورمحمد
|
۱۷:۵۹ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۳
سرمایه دارانی در جهان وجود دارند مانند بیلگیتس ویا آبرام اویج که سرمایه های خود را ازراه مشروع وخلاقیت ذهنی به دست می آورند وبه عنوان نخبه اقتصادی از آنها تجلیل میشود ومشاغل پایدار بسیاری ایجاد می نمایند . اما گویا آقا بابک بیشتر شرکتها وموسساتش در خارج از ایران است . اگر قرار باشد برای دورزدن تحریمها ایشان تشویق شود وحق خودشان را بیش از بیست و پنح هزارمیلیارد تومان میدانند کسانی که بانی وباعث این تحریمها شدند چقدر باید به این مملکت غرامت بپردازند ؟
ناشناس
|
۱۷:۴۴ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۳
این آقای طرفدار غیر حسود جناب بابک زنجانی محبت کرده و بفرمایند که دارائی های آقا بابک قبل از احمدی نژاد چقدر بوده ؟ اون موقع ملت ایران باندازه کافی شعور دارند و می فهمند که ایشان ریسک کرده و یا اینکه از رانت های فراوانی که زمان احمدی نژاد در اختیار افراد خاص قرار گرفت، استفاده کرده است.
armin
|
۱۷:۳۳ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۳
با نمایندگان هدیه بگیر کار ندارم ولی شما هم سوء استفاده کرده ای
مهر
|
۱۷:۳۰ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۳
پولداربودن توکشورما جرمه ما توحسودی سررشته داریم هرچی باشه زنجانی بخوره بهتره ...
ناشناس
|
۱۶:۴۵ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۳
سوالي كه پيش مياد اينه كه بابك كه اين همه پولشويي به نفع ايران كرده و بقول نويسنده مطالب فوق دلارهاي نفتي زيادي رو وارد كشور كرده چرا اون ٢/٥ ميليارد رو نياورده؟ مگه فرق اين ٢/٥ ميليارد با بقيه دلارها چي بوده؟
علی
|
۱۵:۱۲ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۳
بنده که پیشنهاد میکنم آقای زنجایی که میفرمایند ایشان تنها آی کیویی بودند که تحریمها را به نفع ملت بزرگ ایران!دور زده اند برای اثبات وفاداریشان طلب 2میلییاردی شان را به روش خودشان واریز نمایند
ناشناس
|
۱۳:۴۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۳
آقای زنجانی درست که شما یرای دور زدن تحریمها به دولت کمک کردید. ولی سوال این است که چرا شما میلیاردر شدید؟
هر کسی میتوانید با سیفون کردن میلیاردها دلار و رشوه دادن پوال جا بجا کند؟
رانت از فروش نفت مردم ایران جرم است برادر...
کاری که شما کردید وظیفه دولت بوده و نباید هیچ گونه سودی برای شما داشته باشد.
پولی که شما از دلالی نفت مردم به دست آوردهاید متعلق یه مردم ایران است نه شما ...
ناشناس
|
۱۳:۳۵ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۳
چی کاربه این کاراداریدبیکاریدمگر؟
ناشناس
|
۱۳:۱۶ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۳
واقعا موافقم
علی
|
۱۳:۱۰ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۳
من با آقای مهران موافقم که میگه ما نباید وارد دعواهای سیاسی بشیم. اگر ما آدمهای منطقی هستیم نباید تا اثبات جرم بابک زنجانی در دادگاه اونو گناهکار بدونیم. و وقتی هم که تو دادگاه گناهش ثابت شد باید انتظار اشد مجازات رو داشته باشیم
lمهدی
|
۱۲:۳۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۳
مقاله تاثیر گذاری بود اما :

1) لحن مقاله طلبکارانه نوشته شده است. منت سر مردم گذاشتند . متاسفم برای دولت که اینطور ضعیف عمل کرده که ایشان اینطور با مردم صحبت میکند. البته با تشبیه اتیوپی و گرسنگی و به رخ کشیدن شهامت و ذکاوت آقای زتجانی نسبت به دیگرن تخقیر هم کردند در حالیکه اینطور نبوده و آقای زنجانی از رانت و خوان بیکرانی استفاده کردند که برای هیج کدام از ما مهیا نبوده . هیچ جای دنیا چنین فرصت مغتنمی برای هیچ کسی ایجاد نمیشه . کلن متاسفم برای مسئولین که باعث و مفصرش آنها هستند .

2) ایشان هنر و وجه تمایز و خدماتشان همین هنر انتقال پول دولت به داخل ایران بوده است . حالا چرا این 2 میلیارد دلار را انتقال و واریز نمیکند ؟ بفرض لو رفته و نمیتواند . شرکت یا شخصی که دوسال است هنرش انتقال پول به داخل و گرفتن درصد و کارمزد بالایی بوده است میبایست ریسک و مسئولیت اینکار را هم بپذیرد و الان پاسخگو باشد . بنظرم نمیتواند از زیر مسئولیتش شانه خالی کند و هرطور شده مشکل واریز پول را حل کند .

3) جسادتی تاریخی که این آقا بهش اشاره کرده توهمی بیش نیست و در سطج صحبت های خاله زنکی ست . ایشان مسئولیت و تغهد خودشان را در این انتقال پول بپذیزند و پول کشور را واریز کنند . اینکه ایشان میگوید ریسک توقیف اموال و املاکش در خارج از کشور بخاطر رفاه و رفع مشکل کشور پذیرفتند و الان تحت تعقیب هستند داستان رابین هود است و برای جیگر فرض کردن مردم زده میشه. هیچ گربه ایی محض رضای خدا مئش نمیگره . اطفن به شعور مردم توهین نکنید که در این مقاله بارها البته کردید پول را واریز کنید و حالا که واریز نمیتوانید بکنید مسئولیت تان را بپذیرید و آسمان ریسمان بهم نبافید .

4) روی آخر صحبتم با مسئولین پاکدست و با وجدان است . بابک زنجانی 40 ساله و امثال رضا ضراب 30 ساله و حتا مه آفریدها " بازیگر " این نمایش و رسوایی و حیف و میل شدید بیت المال هستند . لطفن " کارگردان " های بی لیاقت و یا ناسالم این خسران تاریخی را توبیخ و دستشان را از بیت المال کوتاه کنید .
سیدرضا
|
۱۲:۱۱ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۳
چطور تا دیروز میگفتید که پولها به حساب وزارت نفت و بانک مرکزی واریز شده، حالا که زنجانی رو گرفتن، میگید که نمیشد به حساب ایران پول واریز کرد!!!!!!!!!
اون نمایندگانی که هنوز میگن اسناد پول واریزی جعلی نیست، حالا چه جوابی دارن. واقعاً که ........ !!!!!!!!!!!!
ناشناس
|
۱۲:۰۲ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۳
باز دمشون گرم اينقدر از چندين هزار مليارد حرف زدند ما كه يك صفر اين پولارو تو خواب هم نميبينيم لااقل گوشامون عادت كردند و از نديد بديدي دراومديم !!!!!!
حالا ميتونيم بگيم ما ايرونيها پول ديديم اونم كمش 3000مليارد باز گلي به جمالشون كه رحم كردند 3000مليارد يورو يا دلار نبوده !
جاي شكرش باقيه كه تومن هستش !!!
ناشناس
|
۱۱:۵۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۳
کاسبان تحریم به خصوص برادران قاچاقچی رو جمع کنید بعد به ایشان برسید !
ناشناس
|
۱۱:۵۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۳
ای بابا هر چند وقت یه ماجرا از رانت خواری و فساد اقتصادی منتشر میشه و مردم رو سرگرم می کنند و این مردم چقدر بد بخت اند که هیچ چیزی نمی توانند بگویند و در برابر همه چیز باید سکوت کنند اصولا از مردم کشور ما فقط برای شعار دادن استفاده می کنند
ناشناس
|
۱۱:۵۶ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۳
تاریخ قضاوت خواهد کرد که آقای زنجانی چه آدمی بوده است . زمان بهترین قاضی است
ناشناس
|
۱۱:۵۳ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۳
از اینکه نویسنده بقیه مردم را بی عرضه خوانده متاسفم اینکار از دست همه بر می آیدالبته با حمایت دیگران دسته گل به این بزرگی را یک تنه نمیتوان به آب داد چرا حرف بی ربط میزنید اینهمه سرمایه داخل کشور بابک زنجانی چگونه وارد این مملکت شده از اموالش بدهی های اورا بگیرند همین جانبداریهای بی مورد است که باعث شده هر چند وقت سروکله یک مفسد اقتصادی پیدا شود آنها میدزدند ومردم بیچاره تقاص پس میدهند
ناشناس
|
۱۱:۲۰ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۳
قضاوت کردن واقعا سخت است مانند زمان کرباسچی که جهت توسعه شهر تهران کارهایی انجام داد که منجر به محکوم شده وی شد در صورتیکه قصد خدمت داشت

شاید هم بابک چنین قصدی دارد اگر ایشان مقصر است همراه وی خیلی ها مقصر هستند .
vahid
|
۱۱:۱۰ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۳
ما در شرایطی نیستیم که دولت را مواخذه نماییم که چرا چنین سرنوشتی را انتخاب کرده است چرا که پاسخ هر چه باشد چیزی عوض نمیشود.
این جمله از صحبتای مطرح شده واقعا قابل تامله اینکه چرا باید یه دولت مسیری رو انتخاب کنه که همچین شرایط بدی پیش بیاد به نظره من بابک زنجانی هنوز اتهام ثابت شده ای نداره و بیشتر فضاسازیه ...
ناشناس
|
۱۰:۰۲ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۳
ده درصد این پول رو کمیسیون به من بدن همش رو به شکل طلا تو فرودگاه امام تحویل دولت میدم.
علی
|
۰۹:۱۱ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۳
وای که بعضی ها چقدر ساده و .... هستن . با دیدن این نظرها آدم متوجه میشه افرادی بدون داشتن هیچگونه تحلیلی هر چیزی را که میشنوند باور میکنند و با وجود چنین مردمی ما محکوم به تحمل این وضعیت هستیم و احمدی نژاد و آدمهایی مثل اون به این کشور حاکم هستند و خواهند بود .فقط به یک نکته این نوشته توجه کنید که می گوید اگر کسی توانست هزار دلار به داخل بیاورد ....... باید گفت این را که همه میدانند و بابک زنجانی اگر تو نمیتوانستی غلط کردی قبول کردی اصلا" نفت را به تو دادند که اینکار را بکنی وگرنه چه معنی داشت . و وقتی تو میدانستی که نمیتوانی و اینکار را قبول کردی پس دزدی و سرمایه الی به سرمایه های خارجیت افزودی . حال مردم ساده یک مقدار شما تحلیل و قضاوت کنید .
سيروس
|
۰۸:۴۹ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۳
به قول خودشان ؛ ايشان يک بسيجي اقتصادي هستند.
روي مين اقتصادي رفتن.
کشور تحريم و .............تو هم بايد اينجوري چپاول کني؟
در ديگ باز مونده حياي گربه کجا رفته.
عاقل به کنار جوي تا پل مي جست ديوانه پا برهنه از آب گذشت
آين نوشتارتون هم خيلي آبکي بود.
سعید
|
۰۸:۰۹ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۳
در جواب آقای بابک زنجانی باید عرض کنم ایشان یا هر دوست دیکری هر مقدار ارز داشته باشنداز هرکجای دنیا میتوانم در فاصله چند ثانیه به هر حسابی واریز کنم ، روش این کار را نیز خود آقای زنجانی بهتر از هر کسی بلد هستند .
بنده خدا
|
۰۶:۴۳ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۳
خدا همه ما را ادم بفرماید
جوجه ماشینی
|
۰۴:۴۰ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۳
امیر عباس درست میگه , بیخیال حرص نخورید . این پول اگه تو ایران هم بیاد به من و شما نمیرسه احتمالا بعدش با هواپیما میره به ... و ... و کشورهایی از این دست ...
ناشناس
|
۰۳:۵۴ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۳
"کدام تاجری چنین ریسکی میکند که رابطه اش با دنیا قطع شود, حسابهایش مسدود شود و املاکش در همه جای دنیا مصادره". اول باید معلوم شه این سرمایه قبل از شرایط تحریم بدست آمده یا بواسطه شرایطی که تحریم ایجاد کرده و رانتی که به شما دادن ایجاد شده و بعدش در معرض خطر قرار گرفته. البته بدون هیچگونه پیش داوری
سید
|
۰۳:۲۰ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۳
بابک حتی اگه مرتکب جرم شده باشه که نشده باید با عزت بازجویی میشد نه اینکه دستگیر بشه اونم رسانه ای
ناشناس
|
۰۲:۵۶ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۳
این اقا و امثال ایشان (شهرام جزایری ها) اگر اینقدر نبوغ دارند در بیزینس چرا در اروپا و ... فعالیت خاصی ندارند؟ چرا؟ چون اونجا امثال این آقایان حتی نمیتوانند در سطح یک محله رقابت اقتصادی کنند.
reza
|
۰۲:۱۴ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۳
چطور خود را توانمندتربن فرد برای عبور از تحریمها و آوردن پول نفت به ایران میدانید ولی برای آوردن 2 میلیارد یورو مشکل دارید ؟؟ صحبتهای شما ضد و نقیض است
ناشناس
|
۰۲:۰۰ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۳
دوستان چتون شده با دو تا جمله اونم تو فيس بوك بدون اطلاعات كافى باعث شده بعضي اينجورى طرفدار بابك زنجانى شوند مطمئن باشيد خيلى چيزها هست كه گفته نشده و بايد صبر كرد احساسي با موضوع برخورد نكنيد
ناشناس
|
۰۱:۳۶ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۳
هسته ای چه کردی با ما
هادی
|
۰۱:۲۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۳
دوستان یک مسئله مهم رو چرا هیچکی توجه نمی نماید آقا جان این بنده خدا یک جنس نسیه خریده حالا بدلایلی نظیر تحریمو... قادر به چذداخت وجه الان نیست خوب برید یقه اونکه از جیب ملت 2میلیارد نفت نسیه داده رو بگیرید ما که میریم شرکت نفت تا چند ماه قبل پول نقد نگیرن کالا نمی دن ..............اسامی اون مسئواین رو اعلام و دادگاهی کنین اگه عدالتی است
ناشناس
|
۰۱:۲۴ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۳
خود کسی که این مطلب را منتشرکرده باید پیدایش کنند و سزای سخنانی که لایق خودش و خانواده اش است بدهند..اتیوپی آن جایست که تو در آن بزرگ شدی..وقتی درباره ایران با عزمت با این همه شهید صحبت میکنی مواظب دهانت باش.متاسفم برای این بی غیرتان که دم از عرق ملی میزنند!‏
ناشناس
|
۰۱:۲۲ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۳
خدا لعنت کنه کسی رو که باعث تشدید تحریم ها شد و با هر وسیله ای خواست تحریم ها رو درو بزنه نتونست و پول بی زبون مردم رو سرمایه گزاری کرد جای که لولو کرد.
ناشناس
|
۰۰:۲۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۳
به لطف جناب احمدي نژاد و دولت كريمه اش ايران خيلي وقته اتيوپي شده خودمان را گول نزنيم
ناشناس
|
۰۰:۰۵ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۳
جناب ب. ز. اگر دو تا نامه جگرسوز دیگه بنویسی مثبت هات 100 درصد می شه
ناشناس
|
۲۳:۵۸ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۲
چند کلمای از کارگزار کاسبان تحریم ! هر کی رنگ کنی منو نمی تونی رنگ کنی !
منصور نوين
|
۲۳:۴۶ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۲
عجب نطق آتشيني بود....
علي
|
۲۳:۳۸ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۲
من يه سوال دارم مگه اين بابا نميگه متخصص دور زدن تحريم و آوردن پوله ؟ وقتي نمي تونه ٢ميليارد پول رو بياره پس با مني كه نمي تونم چه فرقي داره كه اين آقا الان كلي پول داره من ندارم ؟ پس قبلي ها رو چطوري مي آوردي ؟ بابا اين زنجاني با اين جملش كه هر كس توانست ١٠٠٠ دلار ..... كه خودشو زير سوال مي بره
بهرام
|
۲۳:۲۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۲
خیلی مرده دمش گرمخیلی مر
ناشناس
|
۲۳:۰۸ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۲
به نظر من این نمایندگان ملت و دولت قبلی را باید محاکمه کنند که کشور را به این روز انداختند
ناشناس
|
۲۳:۰۵ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۲
داداش از یک طرف میگی زنجانی استاد دور زدن تحریمها بوده و چنین کرده و چنان کرده و ۱۰۰۰۰ منت سر مردم گذاشتی کانهو اگه بابکی نبود حالا ما از گرسنگی مرده بودیم و من میدونم زمان جنگ که ایشون ۱۰ ساله بودن هم از اتیوپی شدن ایران جلوگیری کردن !!؟؟
بعد از اینهمه تعریف هم میگید اقای بابک گفته اگه یکی تونست ۱۰۰۰ دلار به بانک ایرانی بده من هم ۲ میلیارد رو میدم !! پس اگه نمیتونه تو این وضع این پول رو بده فرقش با یه آدم عادی مثل بنده چیه ؟؟
پس به چه حسابی این پول رفته به حساب ایشون ؟ حتما به این حساب که گفته من این پول رو یه طوری میرسونم به دست بانک ایرانی !!
انشاء الله هر چه زودتر این روابط سیاسی ( اگه همین افراد بزارن ) درست بشه تا ببینیم بعر میخوان چیکار کنن !!
باقر
|
۲۲:۵۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۲
در صفحه فیسبوکش ایران را به قلعه تشبیه کرده و بابک زنجانی هم شوالیه ای که برای مردم آب و غذا میاره , جمع بکنید این مسخره بازیها را، شما در واقع خون مردم را درشیشه کرده اید
محمد
|
۲۲:۵۴ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۲
این همه دشمن تراشی ایران بالاخره کار دستش خواهد داد!!! کاش به جای شعارهای مرگ کمی سیاستمدارانه با دنیا مذاکرده میکردیم!!!
و این همه خسارت به ایران وارد نمیکردیم
ناشناس
|
۲۲:۴۸ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۲
من می تونم
بابک زنجانی 2
باقر
|
۲۲:۴۵ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۲
اولا ایران اتیوپی نمیشه فرانسه ی آسیا میشه اگر ایران اتیوپی بشه بهتر از اینکه در دست زنجانی و امثال او اسیر باشه
Amir Abbas
|
۲۲:۳۱ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۲
بیخود خودتونو عذاب ندین دوستان، از این پولا بیشتر تو این مملکت حیف ومیل میشه! این دو میلیارد دلار نا قابل هم اگه تو جیب آقا بابک نمیرفت توجیب یه رانت خوار دیگه میرفت. اصلا این پولا متعلق به مردم که نیست! الان یه جوون بخواد یه وام ازدواج ناچیز بگیره باید کلی دوندگی کنه و پوستش کنده بشه، آخرشم دست از پا دراز تر بیخیال بشه؛ اما امثال زنجانی ها چند میلیارد دلار در اختیارشون هست و خواهد بود!
ناشناس
|
۲۲:۲۳ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۲
قضاوت بدون اطلاعات ظلم است. رسانه ها هم بايد فضا را تيره و تار نكنند تا هر كس بتواند به راحتي حرفش را بزند
محمد پور
|
۲۲:۱۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۲
اگر این آقا می تونست تحریم ها را دور بزند چرا الان نمیتونه پول بیت المال رو بده؟؟به نظر من امثال این اقا بیشتر به فکر جیب خودشونن تا مردم.ایشون اول بهتره به مردم توضیح بدن با این سن کمشون از کدام راه مشروعی اینهمه ثروتو به دست آوردن . قطعا" اگه کسی از زاه مشروع به ثروت برسد اینقدر خاصه خرجی برا این و آن نمیکنه.این کسی هم که این مطلبو توی فیس بوک نوشته مطمئنا"از مواجب بگیرهای جناب زنجانی هستند.
حامد
|
۲۲:۱۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۲
آقا یه امتحان کنید ببینید پولی جا به جا می شود یا نه
ناشناس
|
۲۲:۱۶ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۲
من درترکیه مثل همیشه به یک بانک که پول تبدبیل می کرد رفتم تا 400 دلار رو به لیر تبدیل کنم وقتی پاسپورتم رو دیدند گفتند برو صرافی .بی هیچ توضیحی از بانک بیرونت می کنند را باید لمس کنی تا بفهمی وقتی کاری می کنند که شهروند اتیوپی به پاسپورت ایرانی بخندد چه حسی دارد
کوروش
|
۲۲:۱۵ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۲
متاسفانه تا وقتی تحریمیم وضعیتمون همینه
و روز به روز هم بدتر میشه

امیدوارم دکتر روحانی و ظریف به نتیجه برسن و همه تحریما ورداشته شه
ناشناس
|
۲۲:۱۵ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۲
شاید هم شرایط تحریم توسط دولت پاکدست و دوستانش برای این ایجاد شد که بابک زنجانی‌ها و ... به نون نوایی برسند.
ناشناس
|
۲۱:۵۹ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۲
این دوتا با هم تناقض داره!

آنچه یک کشور ثروتمند مانند ایران را به سمت اتیوپیزاسیون می برد فساد اقتصادی است ولا غیر!

اگر نبودند رانت خوران سنتی ورانت خوران جدید ما به این نقطه نمی رسیدیم که بابک خودش را ناجی ملت ایران قلمداد کند!
ناشناس
|
۲۱:۵۸ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۲
لطفا مسئولي كه نمي تواند زندگي آبرومندانه براي ملت ايران مهياء كند با بزرگواري و شجاعت كنار برود و جاي خود را به شخصي توانمند و مدعي بدهد !در جنگ هشت ساله با سالي هشت ميليارد دلار بعنوان كل در آمد كشور ، جنگ و معيشت مردم با سربلندي و سر فرازي اداره ميشد وليكن حالا چه شده كه اينهمه بي قانوني و مخفي كاري مي شود !؟ اميدواريم كه درصدي از مشكلات اقتصادي بخاطربخششهاي بدون حساب هشت سال گذشته به دولت سوريه و حزب الله لبنان و عراقيها وآفريقايي ها نباشد !!خدا داند؟
علی
|
۲۱:۵۱ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۲
انگار تو این مملکت همواره عدهای هستند که دوست دارن آب رو همیشه گل آلود نگهدارند( با عمل و گفتاری که باعث دشمنی بیشتر دنیا با ما بشه) تا بوسیله قلابهایی امثال خاوری و زنجانی و .... ماهی های درشتری بگیرند. جالب اینجاست که هیچ وقت هم سیر نمی شوند. خدا به داد این مردم برسه که این جماعت به قول ما ترکها برای رسیدن به دستمالی حاضرند بازاری را به آتش بکشند.
داریوش
|
۲۱:۴۱ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۲
این که تحریما رو دور میزد خلافه!!!!


با این دستگیری همه سرمایه دارا و پولدارا از ایران فراری میشن

و ایران میشه مثل سومالی
پاسخ ها
ناشناس
| |
۲۳:۱۶ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۲
یعنی برای اینکه به آمریکا باج ندهیم باید به امثال بابک زنجانی باج بدهیم ؟؟؟
ناشناس
| |
۲۳:۲۶ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۲
راست می گی ؟! شما حاضری من اموال هزاران نفر مثل شما را بدزدم و بعد بشم سرمایه دار و حمایتم کنید ؟!!
ناشناس
|
۲۱:۳۸ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۲
اینها همه اش نتیجه یک چیز است: مرگ بر آمریکا و ناسازگاری با دنیا
ناشناس
|
۲۱:۳۸ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۲
بهتر است ایران اتیوپی شود. ولی رانت خوار و ویژه خوار نشود.
پاسخ ها
ناشناس
| |
۲۳:۲۴ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۲
اتیوپی بودن بهتر از فساد اقتصادی است . حداقل همه مثل هم می شیم نه اینکه یک آدم چند لا قبا بی هیچ تخصصی میلیاردها دلار از ثروت کشور را به حساب خودش بریزد .
ناشناس
|
۲۱:۳۸ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۲
بده به من واریز میکنم
پاسخ ها
ناشناس
| |
۲۳:۱۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۲
منم از چک واریز می کنم !
داراقه محل
|
۲۱:۳۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۲
اصولا ما طی این 8 سال بااین ادبیات "منم انکه رستم جهان را گرفت"خیلی زیاد وبه کرات مواجه بوده وکماکان هستیم .نمونه اش را چند وقت پیش ازیک آقای مدیر تازه برکنار شده میخوندم که آنچنان با سوز وحرارت از دستاورد های خیالیش نوشته بود که اشک آدم برای از دست دادن چنین مدیر لایقی!!سرازیر میشد...اینگونه حرافان بیعمل وبی کفایت متاسفانه در سیستم قبلی آنچنان رشد کردند که سالیان باید بگذرد تا مسوولین بتوانند اندکی اعتمادازدست رفته مردم را به سخنان خویش بازیابی کنند.درواقع ایشان کاری نکرده اند جز هدر دادن بیت المال به عنوان رشوه وکمسیون به طرفهای معاملاتی خود ولاجرم چون نفس کار غیر قابل حسابرسی بوده است خود نیز از این نمد تا توانسته اند کلاه دوخته اند.موجود بودن سرمایه ایشان درکشور نیز توجیه معقولی نیست جرا که به جز از ایران -واحتمالا افغانستان تاجیکستان سومالی کره شمالی وسودان-ایشان نمی توانسته اند در جای دیگری فعالیت داشته باشند.
ناشناس
|
۲۱:۳۶ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۲
تمام ادعای این مطلب اینه که تحریم ها رو دور زده اما تناقض گویی اینجاست که هیچ کس نمیتونه 1000دلار به بانک مرکزی بده پس این چجور دور زدن تحریمهاست
پاسخ ها
ناشناس
| |
۲۳:۱۸ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۲
روش احمدی نژادی !!
عمار
|
۲۱:۳۵ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۲
آقایان نماینده که میگفتند بانک مرکزی دروغ میگه الان کجان؟
ناشناس
|
۲۱:۳۱ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۲
یعنی اینقدر اوضاع شیر تو شیر هست که بزرگ بدهکاران به ملت یقه ملت را میگیرند و طلبکار میشوند و تهدید میکنند که ایران تبدیل به اتیوپی میشود واقعا شعور این مردم که وارث تمدن و فرهنگی بزرگ هستند را چه فرض کرده اند ؟!
احمد
|
۲۱:۲۹ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۲
آن نمایندگان مجلس که 300بار دولت آقای روحانی را سوال کرده اند باید جواب بدهند اگر آقای زنجانی خلاف کرده چرا ساکت بوده اند ودرجرم ایشان وفساد دولت قبلی شریکند واگر ایشان خلاف نکرده اند در ظلمی که به ایشان میشود(ودر زندان هستند )شریکند
خانواده شهيد
|
۲۱:۲۸ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۲
اين ادعاها از جنس صحبتهاي احمدي نژاد و فرقه اش است كه اعلاميه هشت ماده اي امام ره را به ديگران حواله مي داد!!! فيس بوك زنجاني هم ادعا مي كند كه ما ملت ايران در سي و پنج سال گذشته تمام روزو شب مان همينطوري بوده و چرا حالا يادمان آمده كه تحريم هستيم !! سپس با گستاخي و بي حيايي تمام ملت ايران را خيل ميليونها نااميد و بي عرضه !!!! معرفي مي كند! راست مي گفت مشاور دولت آقاي روحاني كه پاي دولت روحاني بر روي مينهاي دولت احمدي نژاد است ! عجب نقشه هايي براياين ملت سرگشته و حيران كشيده اند مدعيان دروغين!!!!!
سادات
|
۲۱:۲۸ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۲
آقای زنجانی حرف بسیار منطقی می زند ایشان منکر بدهی به وزارت نفت نیست گفته اگر کسی 1000دلار توانست به بانک مرکزی واریز کند من همه بدهی را واریز می کنم به نظر نمایندگان فقط شلوغش میکنند و قهرمان بازی میخواهند در بیارند ایشان این همه سرمایه در ایران دارند هر وقت خواستید میتونید مصادره نمایدشماها اگر خیلی قهرمان هستید برید پول نفت از چین وهند .......بگیرید آقا یان ایشان تاجر موفق هستند وتوانسته سرمایه جمع کند و17000* متوسط 3=51000نفر درکنار ایشان زندگی کنند لطفا حسود نباشید وبه ایشان به عنوان یک ایرانی افتخار کنید.
پاسخ ها
ناشناس
| |
۲۲:۴۵ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۲
پس چرا رفته کلی به مقامات تاجیکی رشوه داده و سند جعلی درست کرده که سر مسولان کشورمون رو گول بماله؟؟

چرا؟؟؟
ناشناس
| |
۲۳:۲۱ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۲
اگر یک نفر دست توی جیب شما بکند و یک اسکناس 5000 تومان از شما کش برود و بفهمید دمار از روزگارش در می آورید حالا جه جور به کسی که از منافع کشور میلیاردها دلار را به حساب خودش واریز کرده افتخار می کنید ؟!!
ناشناس
| |
۰۱:۱۴ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۳
منکر نیست که سند جعل کرده . با دخترهای تاجیک خوش گذرونی کرده . به رییس جمهورتاجیکستان رشوه داده . بسیارهم منطقیه ؟
علی
|
۲۱:۲۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۲
قضاوت قبل از محاکمه! کاری که ما عادت داریم در مورد همه انجام بدیم. البته در زمینه فساد اقتصادی ما نه قضاوت درستی تو مملکت داریم نه محاکمه ای...
ناشناس
|
۲۱:۲۲ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۲
به نظر من حرفاش منطقیه و «ممکنه» حقیقت باشه. سوای شلوغ بازی های رسانه ای ترجیح می دم صبر کنم و ببینم جرمی علیه اش ثابت می شه یا نه؟
هاج و واج
|
۲۱:۲۱ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۲
شايد به زودي بايد شاهد آزادي اين قهرمان ملي باشيم ! اما آنچه مشخص است كدهاي تهديد كننده اي در محتواي پيام به عمد مستتر شده است كه هر كدام مي‌تواند چاچني يك بمب خبري باشد.
پاسخ ها
ناشناس
| |
۰۰:۲۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۳
آفرین

کاملا" درسته

اگر بابک زندانه پس چه کسی به صفحه شخصی اون دسترسی داشته و این یادداشت رو گذاشته؟؟؟!!

آیا بابک از قبل فکر این روزهارو کرده بود؟؟

مثلا" کسی رو با پاداش کافی در خارج از کشور اجیر کرده باشد که در صورت گیر افتادن وی او هم دستان بابک رو افشا کند؟؟!!

به هرحال خیالش خیلی راحت بود!
ناشناس
|
۲۱:۱۶ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۲
جناب انتخاب : شما وبعض سايت ها وروزنامه ها وتعدادي از نمايندگان ، دور زدن تحريم آمريكا را تحت عنوان فساد در كشور هم چون آمريكا زير سئوال برده ايد چرا ؟ . چرا داريد كاري مي كنيد كه امثال زنجاني مجبور شوند راه هاي دورزدن تحريم ها را لو دهند تا آمريكا از آن بهره ببرد ؟
مهیار
|
۲۱:۱۰ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۲
ما که هرچی نظر نوشتیم شما رو سایت نذاشتید لااقل مشخص کنید فازتون چیه یه روز گیر میدید که این بابا فاسده و بگیرید و ببندید حالام این بابا شده فرشته نجات ما ایرانی ها که البته ممکنه اینطورم باشه!!!
جواد
|
۲۱:۰۹ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۲
حالا که قراره پول نفت فروخته شده برنگرده یه دو تا نفنکش هم به من بدهند تا برای خدمت به ملتم بفروشم
قول میدهم شرکتهام رو تو ایران بزنم تا اشتغال زایی کرده باشم...
پاسخ ها
ناشناس
| |
۲۳:۲۰ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۲
به منم پول نفت بدن براشون جا به جا می کنم قول می دم !
سینوس
|
۲۱:۰۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۲
پس تابحال این همه وضعمون خوب بوده از بزرگواری ها و ایثار این مرد بزرگه!!؟ ... احمدی نژادی داره توی جامعه نهادینه میشه. به همه سرایت کرده.
ناشناس
|
۲۱:۰۴ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۲
مثل اینکه یه چیزی هم ما به زنجانی بدهکار شدیم! بی زحمت شماره حساب اعلام کنید بدهیمون رو به ایشون واریز کنیم...
حق كو
|
۲۱:۰۴ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۲
اين أقا نتيجه سياستهاي دولت قبل است الان هم منتظر نشأن شجاعت اند سؤالي داشتم حق العمل شما جقدر است اين طور كه اين أقا ثروت أندو خته ثروت ملي را با ملت شريك بوده أقا يأن اسم شركت ملي نفت را هم تغيير ميدادند و مينوشتند شركت نفت ايران و زنجاني
ناشناس
|
۲۱:۰۴ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۲
شخصا از افرادی هستم که صنعت نفت و راهکارهای آنرا میشناسم بارها و بارها جلسات مختلف با معاونین وزیر محترم نفت برگزار کردم و درخواست فروش نفت به مشتریان اروپائی و آمریکائی نمودم که پاسخ ایشان منفی بود، 17 سال سابقه همکاری با بخش بین الملل در صنعت نفت در کارنامه من است، لذا شلوغ و جو. سازی نکنید و به این سوال جواب دهید چرا برای من نشد و برای بابک جان شد؟
کلیه مکاتبات موجود و آماده ارائه در مناظره است.
حسین
|
۲۰:۵۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۲
جالبه مرا بگیرید ایران اتیوپی میشود . شما ببین پشت پرده چه خبراست .خدا به داد ما ملت برسه والسلام
ناشناس
|
۲۰:۵۵ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۲
این مشکلات برخورد سیاسی با پرونده های فساد است.

دیگر کار به جایی رسیده که یابک زنجانی اعتبار قوه قضاییه را مخدوش جلوه میدهد.
علی
|
۲۰:۵۵ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۲
یعنی این کشور با این همه ادعا !! اینقدر بدبخت و مفلوک شده که یه شوفر براش شاخ شده!! بزارین بالاتر
naser
|
۲۰:۵۲ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۲
حرف ها درست است باید با احتیاط عمل کرد و خود زنی نکرد.
پاسخ ها
ناشناس
| |
۲۳:۲۱ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۲
بهتر به جای باج دادن به رانت خوار های امثال زنجانی با دنیا تعامل کنیم !
ناشناس
| |
۲۳:۵۴ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۲
چطور از این به بعد نفت و بدین من براتون بفروشم !
ناشناس
|
۲۰:۵۰ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۲
میشه جدول سالانه رشد ثروت آقای زنجانی را ارایه بدهید؟

اگر در هر سال 20% تا 30% در این 8 سال اخیر رشد کرده باشند،

حرف شما قبوله!

اما اگر در این 8 سال، سالانه بیش از 50% رشد کرده باشند،

از رانت احمدی نژادی استفاده کردند!

والسلام
بنده خدا
|
۲۰:۳۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۲
واقعا تحت تاثیر این همه فداکاری قرار گرفتم با صدای بلند فریاد که زنده باد هرچه ... مال مردم خور تحریم دور زن
مهدی
|
۲۰:۳۶ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۲
... مثل اینکه خودش رو خیلی زیادی باور داره . سرمایه داری و تجارت با پول این مردم که دیگه کار سختی نیست عزیزم .
راستی شما توی زندان چطوری به فیسبوک دسترسی داری. یا اینکه یک گروه حرفه ای ادبیاتی (البته با ادبیاتی آشنا : که خیلی شبیه به ادبیات دولت سابق هست) این نامه ها رو می نویسه.
پاسخ ها
ناشناس
| |
۲۱:۳۶ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۲
بلدم بلدم ها شروع شد.
ناشناس
| |
۲۱:۳۶ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۲
۱۰۰۰ دلار!
می تونی بیاری؟!
معلم
|
۲۰:۳۵ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۲
دستگیری بابک زنجان انحراف افکار عمومی از اختلاس آقایان ازبیمه است که پای خیلی ها گیر است
بابا
|
۲۰:۳۵ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۲
راست گفته
ناشناس
|
۲۰:۳۲ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۲
عجب جمله پرمعنایی گفته :
ثروت و سرمایه زنجانی نتیجه رانت نیست بلکه محصول شرایط خاصی است که همین نمایندگان شاکی خودشان فراهم کرده اند
سعید
|
۲۰:۳۲ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۲
فقط مونده بیاد بگه:
من یه شانسم تو جمهوری اسلامی!!!
هر کی دیگه جای من بود، خودتون رو هم دو دره کرده بود!!
محمدرضا
|
۲۰:۳۱ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۲
کاملا درسته...پس تا کی این بازیها ادامه خواهد داشت....اتیوپی....بدبخت تو باید دست فروشی بکنی.
ناشناس
|
۲۰:۳۱ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۲
خب بابک که بلده آب و نون وارد قلعه کنه، از همون طریق 2 میلیارد دلار رو هم پس بده!
بابک که ریسک میکنه اینبار هم خطر رو قبول کنه و سرمایه همین کشوری که شما غمش به دلته رو پس بده!
نگفتی بابک قبل از اینکه دلالی نفت رو بکنه چقدر سرمایه داشته و از کجا آورده!
ناشناس
|
۲۰:۳۰ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۲
باشه تو راست می گی...فقط چراقا رم خاموش کن...
ناشناس
|
۲۰:۲۹ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۲
یکی از بزرگترین مشکلات ما اینست که بخش خصوصی هیچ وقت نمی تواند به امنیت سرمایه خود اطمینان داشته باشد . کره جنوبی غولهای اقتصادی داره که با رانتهایی بس بزرگتر از امثال زنجانی ها به وجود آمده اند . اما عقلشون می رسه که نباید اینها رو فراری داد مادامی که دارند داخل کشور ایجاد کار می کنند و سرمایه گذاری می کنند درست مانند زنجانی که در داخل سرمایه گذاری کرده. ( البته به هیچ وجه معتقد نیستم که زنجانی بدون رانت پولدار شده کاملا محرزه این اتفاق بحث اینه که با این کارها ما قطعا از لحاظ اقتصادی پسرفت خواهیم کرد متاسفانه )
پاسخ ها
ناشناس
| |
۲۲:۳۹ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۲
میشه بیشتر توضیح بدی چه جوری در کشور کره جنوبی رانت خوری امری قانونی است؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

تاجایی که ما اطلاع داریم در تمام کشورهای توسعه یافته ودر حال توسعه مطرح جهان از جمله کره جنوبی هم پولشویی و هم رانت خوری و ویژه خوری جرم است ونه تنها با رانت خور برخورد شدید قضایی می شود بلکه با رانت دهنده هم برخورد قضایی می شود!

رتبه فساد اداری مالی کشور کره بسیار مطلوب است اما فساد مالی کشور ما جزئ 30 کشور فاسد دنیا هستیم!
ناشناس
| |
۲۳:۳۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۲
بخش خصوصی چه ربطی به رانت خواری داره ؟؟؟
بانو
|
۲۰:۲۴ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۲
چی بگم والا. اول باید اونی رو بگیرن که کار یک کشور رو به اینجا رسونده که حالا به رابین هود نیاز داشته باشیم.
پاسخ ها
ناشناس
| |
۱۰:۵۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۳
منظورت اونه؟؟؟

همون؟؟

خود خودش؟؟

اسمشو نیار!
abbas
|
۲۰:۲۴ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۲
برادر گرامی زیاد تند نرو. درسته که ثروت آقای زنجانی ماحصل شرایط تحریم است و اگر بحث شما را بپذیریم که زنجانی قصد کمک به کشور را داشته چرا اینهمه برای خود اندوخته. اگر همه که دستی در کار دارند به این روش عمل نمایند که واویلاست.