صفحه نخست

تاریخ

ورزش

خواندنی ها

سلامت

ویدیو

عکس

صفحات داخلی

پنجشنبه - ۱۳ شهريور ۱۴۰۴
کد خبر: ۱۴۵۲۵۲
تعداد نظرات: ۸۸ نظر
تاریخ انتشار: ۱۸ : ۱۲ - ۲۶ دی ۱۳۹۲
ضرغامی گفت: بعد از فرمایشات ایشان در فضای رسانه‌ای کشور بحث‌هایی انجام شد تا یکی از همکاران بسیار خوب ما که از کارگردانان صاحب نام در سینما و تلویزیون هستند، مصاحبه‌ای را انجام دادند و نسبت به صحبت‌های دکتر روحانی اعتراض داشتند که البته شاید دیگران هم اعتراض داشتند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :


سید عزت‌الله ضرغامی که شامگاه گذشته (25 دی ماه)، در مراسم اختتامیه‌ی سومین جشنواره جام‌جم حضور داشت، سخنانی را درباره‌ی صحبت‌های اخیر رییس‌جمهور عنوان کرد.

رییس سازمان صدا و سیما در این مراسم درباره‌ی جایگاه هنر و هنر متعالی در جامعه سخنانی را مطرح کرد و گفت: می‌خواهم با استناد به فرمایشات بزرگان به ویژه امام (ره) و همچنین رهبر معظم انقلاب چندین جمله را درباره جایگاه هنر در جامعه بیان کنم، اما به دلیل کمبود وقت از بسیاری از این مطالب صرفه نظر می‌کنم؛ ولی جا دارد به یکی از مطالب حتما اشاره کنم و آن هم این است که در فرمایشاتی که اخیرا دکتر روحانی در جمع هنرمندان طی هفته گذشته داشتند، ایشان در انتهای فرمایشاتشان درباره‌ی امید صحبت کردند و از هنرمندان خواستند که برنامه‌هایشان را امیدوارکننده بسازند و مردم را امیدوار کنند. اما بعد از فرمایشات ایشان در فضای رسانه‌ای کشور بحث‌هایی انجام شد تا یکی از همکاران بسیار خوب ما که از کارگردانان صاحب نام در سینما و تلویزیون هستند، مصاحبه‌ای را انجام دادند و نسبت به صحبت‌های دکتر روحانی اعتراض داشتند که البته شاید دیگران هم اعتراض داشتند.

وی افزود: ایشان گفته‌اند این‌گونه صحبت کردن، بخشنامه‌ای سخن گفتن و دستورالعمل صادر کردن و همچنین لحن آمرانه با هنرمندان که به آنها گفته‌اند تولیدات هنری‌تان را امیدوار کننده بسازید و به امید توجه کنید، نگاه درستی نیست و هنرمند باید آزاد باشد، خلق کند و آنچه را که خودش وظیفه احساس می‌کند بتواند انجام دهد. هرگونه فشار و اجبار هنرمند به یک کار خاص، خلاف آزادمنشی در فضای هنری است و از این جهت انتقادی به آقای رییس‌جمهور کرده بودند.

ضرغامی در ادامه صحبت‌های بالا گفت: بنده وظیفه‌ی خودم می‌دانم که در این مقام، این موضوع را بهانه کنم که کمی بحثم شیرین‌تر شود. به ظاهر در دفاع از رهنمودی که آقای رییس جمهور دادند و نقدی که همکار عزیزانمان به صحبت‌های ایشان داشتند، در پاسخ مطلبی را عرض می‌کنم که فکر می‌کنم با این مطلبی که می‌گویم قاعدتا ابعاد مساله روشن می‌شود.

او همچنین تاکید کرد: نباید در جامعه این طور باشد که وقتی یک موضوعی مطرح می‌شود و به صورت اجمالی راجع به آن بحث می‌شود، برداشت‌های مختلف صورت گیرد و منازعه‌ی حیدری - نعمتی تاریخی راه بیفتد و در نهایت هر کس به یک نحوی پشت یک واژه سنگر بگیرد، حالا یا قصد کاسبی دارد و یا واقعا با نیت پاک نگاه می‌کند که سپس ما ببینیم در یک جامعه دعواهایی به راه افتاده است که هیچکدام هم مبنای درستی ندارد. من به یاد دارم اوایل انقلاب در زمان حضور امام (ره) یک بحثی در فضای سیاسی فکری جامعه ایجاد شد که آیا فقه پویا نمایی خوب است یا فقه سنتی؛ در آن زمان طرفدار فقه سنتی که بزرگانی بودند، به یک نوع استدلال داشتند و دیگران که بیشتر در حوزه‌ی روشنفکری حرف‌هایی برای گفتن داشتند، پشت کلید واژه‌ی فقه پویا نمایی مطالبی را نیز عنوان می‌کردند و دعواهایی در سطح جامعه به راه افتاده بود که در آن زمان حضرت امام (ره) این مساله را برای همیشه حل کرد.

رییس صدا و سیما همچنین در ادامه صحبت‌هایش مجددا به سخنان اخیر دکتر روحانی در جمع هنرمندان اشاره کرد و گفت: امید جزو اولویت‌ رسانه‌های ملی است؛ شاید مهمترین استدلالی که بر نقد سخنان رییس جمهور قابل طرح بوده، در توضیحاتی که داده می‌شد این است که بالاخره باید هنرمند آزاد باشد و کسی نمی‌تواند اجباری برای هنرمند داشته باشد اگر اجباری صورت بگیرد قطعا انگیزه هنرمندان از بین می‌رود و در ادامه شاید بعضی از کارها به عنوان کار سفارشی در فضای انتقادی مطرح می‌شود و همیشه این موضوع باعث می‌شود که بسیاری از کارهای خوب با یک جمله درباره کار سفارشی کنار گذاشته شود. شاید پاسخگویی به این مساله مطرح باشد که پس آزادی هنرمند چه می‌شود.

او همچنین ادامه داد: نکته دوم این است که آیا هنرمند نباید واقعیت‌های جامعه‌، مشکلات مردم و همچنین آسیب‌ها را ببیند و آنها را رصد کند و در یک برنامه متعهدانه هنری آنها را به تصویر بکشد؟ پس حتما منظور کسانی که می‌گویند کار امیدوارنه انجام دهید، این نیست که در یک اثر هنری نقد نباشد‌، نگاه به واقعیت‌های جامعه مطرح نباشد حتما این نیست؛‌ اتفاقا یک نظام وقتی قدرتمند است که آسیب‌شناسی و نقدپذیری داشته باشد؛ چرا که آسیب‌شناسی در سازمان‌ها از موضع اقتدار و توانمندی است چرا که به کار خودشان مسلط هستند و در واقع به این شکل کارها را جلو می‌برند و دائما نیاز به اصلاح و آسیب‌شناسی دارند؛ بنابراین سازمان یادگیرنده یک موضوع سیاسی و آموزشی در علم مدیریت است؛ بنابراین اصل مطلب این نیست که در تولیدات هنری و همچنین نگاه به واقعیت‌ها و معضلات جامعه انتقادات نباشد که اتفاقا اگر چنین چیزی نباشد خیلی از مسائل روشن نمی‌شود بلکه این مسائل باید در بستری از امید‌، تولید شود و به مردم عرضه شود.

ضرغامی تصریح کرد: امید همه چیز انسان است وقتی امید هست همه چیز هم هست وقتی امید نیست هیچ چیز هم نیست. جا دارد بگویم مادر با امید به فرزندش شیر می‌دهد اتفاقا بسیاری از فیلم‌های سینمایی که در هالیود آمریکا ساخته می‌شود، شما می‌بینید که امید در انتهای فیلم یکی از شاخصه‌های برجسته همان فیلم‌ها است؛ بنابراین اگر بحث امید انجام می‌گیرد به این دلیل است که واقعا یک هنرمند در نگاه هنرمندانه و متعهدانه خودش به گونه‌ای حرکت کند و تلاش کند و همچنین اثر هنری‌اش را عرضه کند تا کسی که در مقابل این اثر هنری قرار می‌گیرد، نهایتا بعد از آنکه آن را استفاد کرد از آن اثر هنری یک قدم به امیدواری نزدیک‌تر شود.

وی افزود: در بخش دوم هم که می‌شود این طور انتقاد کرد که هنرمند نباید مورد اجبار و زور قرار بگیرد و آنچه را که خودش به نتیجه می‌رسد انجام دهد. در اینجا لازم می‌دانم یک پاسخی بدهم و آن هم این است اصل انگیزه و اصل رسیدن به یک موضوع روشن در دل و جان یک هنرمند برای اینکه یک اثر هنری را خلق کند چیزی نیست که مورد اختلاف باشد چرا که همه ما به این معتقد هستیم که یک اثر هنری خلق و آفریده می‌شود و هنرمندی که آن اثر را خلق می‌کند باید با همه وجودش آن را احساس کند و به این مطلب رسیده باشد؛ بنابراین لازم می‌دانم از این شعر معروف که می‌گوید «آب کم جو تشنگی آور به‌دست تا بجوشد آب از بالا و پست»؛ یاد کنم که در محضر آیت‌الله جوادی آملی بودیم که ایشان تفسیر بسیار زیبایی در وظیفه‌ی رسانه ملی داشتند و در کنار این بیت شعر، توضیحات بسیار خوبی دادند که وقتی کسی تشنه می‌شود دنبال آب می‌رود و آب را به دست می‌آورد بنابراین اگر کسی طالب علم است تا چین هم می‌رود و علم را به دست می‌آورد وگرنه اگر کسی تشنه نباشد هرچقدر هم آب کنارش بگذاریم آن را نمی‌بیند؛ بنابراین باید این وضعیت به وجود بیاید که هنرمند احساس کند یک چیزی در جامعه مورد نیاز است و نسبت به آن برداشتی که می‌کند، یک اثر هنری خلق می‌کند.

ضرغامی در ادامه گفت: لازم می‌دانم در پاسخ به این همکار عزیزم که نسبت به صحبت‌های دکتر روحانی انتقاد داشتند، بگویم کسی این مساله را نفی نمی‌کند اما آیا صرف انگیزه‌ی شخصی و صرف تشخیص یک اولویت فردی در دنیایی که امروزه موضوعات متنوع و گسترده در آن وجود دارد، واقعا کفایت می‌کند و یا دیگران هم می‌توانند کمک کنند و یا مشاوره بدهند. من در هم اینجا می‌خواهم به رابطه میان مدیران و هنرمندان اشاره کنم؛ «تعارف» از نظر من کلمه‌ی مثبتی است و بار ارزشی دارد و از ماده شناخت و معرفت است. این تعارفی که ما انجام می‌دهیم جایگاه هنرمندان را می‌شناسیم و حقش را ادا می‌کنیم.

او خطاب به هنرمندان گفت: کاری که مدیران انجام می‌دهند صرفا یک کار اداری نیست؛ در یک فضای هنری اگر مدیرانی هستند که مشاور و همفکر شما هنرمندان هستند، در واقع به شما کمک می‌کنند چرا که حلقه‌های یک زنجیر هستید و باید به یکدیگر کمک کنید.

ضرغامی تاکید کرد: از تهیه‌کننده گرفته تا برنامه ساز، هنرمند‌، رییس شبکه و معاونان مربوطه همه با هم یک مسیر را ادامه می‌دهند. این طور نیست یک عده کار تولید می‌کنند و عده‌ای هم کار اداری می‌کنند؛ بنابراین لازم می‌دانم در دفاع از همه‌ی مدیران دستگاه‌های فرهنگی این مطالب را عرض کنم که ما در این تعارفات حق‌شناسی‌هایی انجام می‌دهیم و باید جایگاه‌ها را به خوبی بشناسیم اما بعضی اوقات یک هنرمند عزیزی می‌خواهد یک اثر خوبی را خلق کند، طرحی را ارائه می‌دهد و با همه وجودش هم اعتقاد دارد که باید کار کند ولی زمانی که من نگاه می‌کنم و کارشناسان نظر می‌دهند، می‌گوییم اثر خیلی خوب است ولی در هنگام پخش برای یک جامعه 70 میلیونی برای این همه سوء تفاهماتی ممکن است به وجود بیاید و کار شما را دچار حاشیه کند، بهتر است این مطلب را به این شکل بگوییم و یا فلان دیالوگ را حذف کنیم تا کار هنری شما در جامعه دیده شود؛ چرا که اگر این مشاوره‌ها داده نشود اصلا معلوم نیست این اثر به کجا می‌رسد.

ضرغامی خاطرنشان کرد: بنده بارها فیلم‌هایی را دیده‌ام که برای خود من جزو بهترین فیلم‌هایی بودند که در عمرم دیدم اما بعدها متوجه شدم در جامعه به دلیل بعضی از سوء تفاهمات این فیلم‌ها نمایش داده نشد اگر این مشاوره‌ها از همان اول داده شود و به نکات کوچک توجه شود، این مشکل‌ها را پیدا نمی‌کردیم؛ البته بعضی‌ها سوء‌تفاهم است و بعضی‌ها خط قرمز‌های بی‌خود است که کمی شجاعت و شهامت می‌خواهد که ما این مرزهای دروغین را کنار بگذاریم.

ضرغامی سپس با اشاره به فیلم سینمایی «سفر سنگ» به کارگردانی مسعود کیمیایی خاطرنشان کرد: چندی پیش بود که به دوستان گفتم از نظر من فیلم سینمای «سفر سنگ» یکی از بهترین فیلم‌های انقلابی و دینی است چرا که معتقدم اگر 10 فیلم انقلابی به معنای واقعی کلمه و دینی ساخته شود یکی از آنها قطعا «سفر سنگ» است که قبل از پیروزی انقلاب ساخته شد و جناب آقای سعید راد نقش خوبی را در این اثر ایفا کردند. مدت‌ها ما این فیلم را به خاطر بازیگر ضدانقلابی که داشت و به خارج از کشور رفت و یا عده‌ای از بازیگران بی‌حجاب، با روتوسکوپی درست کردیم و لازم است بگویم در روتوسکوپی دیگر استاد شده‌ایم. در این کار هم ما این اقدام را انجام دادیم و خیلی ها که فیلم «سفر سنگ» را ندیده بودند بعد از تبلیغات زیاد و پخش‌های مکرر می‌گفتند عجب فیلم عالی است این فیلم اثر مسعود کیمیایی اثری است که در تاریخ سینمای کشور همچنان خواهد ماند اما خیلی از فیلم‌ها زمانی که شروع می‌شود به دلیل اینکه راهنمایی درستی نمی‌شود، در یک جاهایی اولویت‌بندی‌ها درست شکل نمی‌گیرد و ما راه درست را انتخاب نمی‌کنیم.

رئیس صدا و سیما همچنین در بخش دیگری از سخنانش اشاره‌ای به هنرمندان پیشکسوت کرد و افزود: وقتی می‌بینم هنرمندان عزیز کشورمان پا به سن می‌گذارند و مو سفید می‌کنند، اما همچنان پرتلاش هستند و وقتی آنها را از نزدیک یا سر صحنه می‌بینم، واقعا روحیه می‌گیرم و خدا را شکر می‌کنم که در این سنین هم هنوز در حال خدمت کردن و انجام کارهای خوب هستند ولی عمر به سرعت در حال گذر است. پس خود هنرمند می‌تواند برای خودش اولویت‌بندی‌هایی داشته باشد و تا وقتی که پا برجا است آنها را هدایت کند. امروزه در کشور ما به قدری کارهای بزرگ هنری انجام می‌شود که واقعا در صدا و سیما دادن گزارش کار برای موضوعی گاه هفته‌ها طول می‌کشد.

او ادامه داد: در حال حاضر یکی از سیاست‌های کشور ما این است که راجع به رشد جمعیت کار کنیم اگر جمعیت ما با همین نرخ جلو برود، در آینده‌ای نزدیک جامعه پیری خواهیم شد که نمی‌توانیم اهداف کشورمان را محقق کنیم. بر این اساس ما اقدام به این کار و سیاست کرده‌ایم گاهی کارشناسانی را به برنامه‌ها دعوت می‌کنیم تا سخنانی بگویند که سخنان آنها تا حدی تاثیرگذار است اما زمانی است که شما در یک برنامه طنز مثل برنامه‌های شبکه نسیم می‌بینید که یک آیتم کوچک می‌گذاریم که مربوط به خنده بچه‌ها است. وقتی خنده‌های معصومانه این کودکان را در تلویزیون می‌بینیم هر کسی با هر فکر و اندیشه و اعتقادی که نگاه می‌کند واقعا شاداب و پرطراوت می‌شود. بسیاری از اساتید جامعه شناسی به ما گفته‌اند کاری که شما انجام می‌دهید بهترین تبلیغ برای بچه‌دار شدن و ازدیاد برای کسانی است که از بچه‌دار شدن می‌ترسند و پرهیز می‌کنند.

*** توضیح ضرغامی درباره پرداختن بخش‌های خبری به مادر شدن خاله‌شادونه

ضرغامی سپس به مادر شدن خاله شادونه اشاره کرد و گفت: همانطور که در خبرها می‌آید «خاله شادونه» فرزندش را به دنیا آورد که بعدها سایت‌ها و خبرگزاری‌ها شروع می‌کنند همان‌هایی که می‌گویند چرا صدا و سیما برای رهنمودهایی که داده می‌شود کار نمی‌کند لازم است بگویم چه تبلیغی بهتر از اینکه در خبرها اعلام شود، خاله شادونه بچه‌اش را به دنیا آورد؛ اولا برای مردم فوق‌العاده این خبر جذاب است و سپس برایشان مهم است که شخصیتی مثل خاله شادونه که در برنامه اخیر در شهر اصفهان حاضر بود و متاسفانه به خاطر ازدحام و مدیریت نادرست مسؤولان، چندین کودک از بین رفت، مجری پرتحرکی و فعالی است و در عین حال صاحب فرزند می‌شود و این مساله بهترین تبلیغ برای فرزنددار شدن است.

وی در ادامه با بیان اینکه پیام‌هایی که در این زمینه داده می‌شود در وهله اول دیده نمی‌شود، خاطرنشان کرد: بسیاری از پیام‌ها که در این زمینه داده می‌شود، ابتدا دیده نمی‌شود و درستش هم همین است؛ کار هنری طبق فرمایشات و توصیه‌های رهبر معظم این است که ظاهرش دیده نشود اما در باطن حمایت عمیق کند.

*** سینمای شخصی هم می تواند خوب باشد

ضرغامی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به سینمای شخصی افراد یادآور شد: ممکن است یک هنرمند عزیزی بگوید به عنوان مثال معمولا در سینما می‌گویند سینمای شخصی؛ البته این اصطلاحی است که منتقدان می‌گویند و هر وقت می‌خواهند زیر آب یک اثر را بزنند می‌گویند سینمای شخصی که البته من کاری به این صحبت‌ها ندارم، چرا که سینمای شخصی ‌هم می‌تواند خوب باشد. یک هنرمند زمانی که به یک جمع‌بندی می‌رسد و خودش یک کار خوبی انجام می‌دهد اما امروزه علم و پیشرفت‌های بشری نشان می‌دهد که یک نفر نمی‌تواند به تنهایی کار کند و همه چیز تیمی و گروهی شده است. امروزه علم ‌، فن آوری و تکنولوژی گروهی است و با یک نرخی جلو می‌رود و به یک نتیجه‌ای می‌رسد که شاید در فوتبال هم ما بعدها به آقای فردوسی‌پور و سایر همکاران درس پس دهیم.

*** در بچگی تلویزیون نداشتیم

رییس سازمان صداوسیما در بخش دیگری از صحبت‌هایش با اشاره به شخصیتی مثل اوزبیو که اسطوره فوتبال پرتغال است، گفت: از بچگی به یاد داریم که این شخصیت چه اسطوره‌ای در فوتبال بوده است. لازم می‌دانم اشاره کنم به اینکه پیش از انقلاب تلویزیون نداشتیم و برای دیدن فوتبال به قهوه‌خانه سرکوچه می‌رفتیم؛ جالب است پول هم نداشتیم، بنابراین از پشت شیشه قهوه خانه فوتبال‌های جام جهانی را می‌دیدیم.

او در ادامه به نام مستندی اشاره کرد که نامش «اگر عزت به قهوه‌خانه نیاید» بود و در جشنواره سوم جام جم تقدیر شد و افزود: نام این مستند ناخودآگاه ما را وصل کرد به این خاطره که ما به قهوه خانه می‌رفتیم اما از پشت شیشه تلویزیون می‌دیدیم که اگر بخار هم می‌گرفت دچار مشکل می‌شدیم و باید کسی می‌رفت شیشه را پاک می‌کرد تا ما فوتبال را ببینیم. حالا سخنم این است که افرادی می‌گفتند اوزبیو قوی‌تر است یا آقای رونالدو که ستاره فوتبال شد و توپ طلای بهترین بازیکن را گرفت. بعدها من مشاهده کردم که آنهایی که نسبت به این موضوعات نگاه دقیق‌تری دارند می‌گویند اصلا مقایسه اسطوره‌ها با ستاره‌های امروز و سوپراستارها شاید خیلی کار درستی نباشد آنها در یک زمان‌هایی این کارها را می کردند که تقریبا تکنیک‌های فردی حرف اول را می‌زد اما امروزه کار جمعی است و سوپر استارها در یک کار جمعی حضور دارند؛ به هر حال در کار هنرمند ممکن است انگیزه شخصی‌اش هم موثر واقع شود اما در نهایت یک هنرمند همیشه باید برای کارهایش مشاوره بگیرد و همفکری داشته باشد.

سپس ضرغامی با استناد از کتاب نهج‌البلاغه جملاتی را از امام علی(ع) مطرح کرد و گفت: سرمایه سودمندتر از عقل نیست این ادای احترام به استاد دینانی است که به تنهایی عقلانیت را به شکل خیلی زیبا در کشور ترویج می‌کنند.

او ادامه داد: مدیران عزیز ما در بخش‌های مختلف و گروه‌های برنامه‌سازی، مشاوران صادق و امینی برای هنرمندان عزیز کشورمان هستند. آنها کار اداری و دیوان‌سالاری انجام نمی‌دهند بلکه یک کار مهم انجام می‌دهند. از بعضی از این مدیران واقعا در کشورمان یکی دو تا بیشتر پیدا نمی‌کنیم و لازم است بگویم اگر بعضی از این مدیران نباشند نمی‌دانیم چه کسی را باید جایشان پیدا کنیم.

شاید اگر 20 وزیر کشور یا وزیر نیروی پا به رکاب داشته باشیم، اما تعداد کمی مدیر گروه فیلم و سریال داریم که هنرمندان را بشناسد.

ضرغامی سپس اظهار کرد: من بعضی وقت‌ها می‌گویم کسی که به تلویزیون و یا به سینما می‌آید، زمانی می‌تواند بگوید اجمالا سینما را می‌شناسد که تفاوت بین طالبی (ابوالقاسم) و طالبی (محمد علی) را بداند و بعضی وقت‌ها هم جسارتا می‌گوییم آقای طالبی «کیسه برنج»؛ که همین «کیسه برنج» جزو افتخارات این کشور است که در جلسه تشریف هم دارند.

هر وقت مدیری آقای نادر طالب‌زاده، آقای علیرضا طالب‌زاده و چهار – پنج طالب‌زاده دیگر را شناخت، سپس معلوم می‌شود یک فضایی از سینما را می‌شناسد، هنرمندان و ذائقه آنها را می‌شناسد و به نوعی با سیاست‌های نظام هم آشناست نه به عنوان یک حاکمیت خشک بلکه به عنوان نماینده مردم؛ بعضی از جاها راه گم می‌شود، مهم این است که ما قدر یکدیگر را بدانیم ولی باید جایگاه‌های یکدیگر را هم بشناسیم.

ضرغامی در بخشی از صحبت‌هایش گفت: مگر رییس جمهور را خودمان انتخاب نکرده‌ایم و با رآی مردم نیامده؟ پس اگر کارگزاران خدمت می‌کنند باید بدانیم که همه آنها به نمایندگی از مردم خدمت می‌کنند.

ضرغامی سپس گفت: مدیری که کارش را بلد است، می‌داند که هنرمند را چکونه برساند به آنجایی که خودش بهترین کار را انجام می‌دهد.

ضرغامی در صحبت‌هایش از شهید مطهری و همچنین مرحوم احمد حجاریان نیز نام برد.

او ادامه داد: برادر بسیار پرتلاشمان آقای حجاریان در حوزه فرهنگ بسیار پرتلاش بودند که چندی پیش دار فانی را وداع گفت. جا دارد بگویم اوایل جوانی‌ام در دانشکده رشته فلسفه را دوست داشتم و تا مدت‌ها این رشته را مطالعه می‌کردم اما بعدها دیدم آنقدر این حوزه سخت است که آن را رها کردم و به سراغ موضوعات دیگر رفتم؛ اما وقتی آقای دینانی صحبت می‌کند خواص و عوام با هر طرز و فکر و نگرشی می‌نشینند و فلسفه‌ای را که آقای دینانی از آن می‌گوید استفاده می‌کنند که ما باید قدر بدانیم. جا دارد بگویم کسانی که همیشه حق مطلب را ادا می‌کنند کم هستند.

نمی‌خواهم اسم ببرم از افرادی که در جلسه هستند، چرا که آنقدر شخصیت در جلسه‌ی اختتامیه جشنواره جام‌جم حاضر شده‌اند که وقتی بیرون از سالن ایستاده بودند و جا نبود بنشینند من شرمنده خیلی از آنها شدم. اگر اسم یکی از آنها را ببرم خودم شرمنده می‌شوم که چرا اسم دیگری را نبردم.

رییس سازمان صداوسیما ادامه داد: رهبر معظم انقلاب می‌فرمایند ببینید این انقلاب چه کرد که یک جوانی در حد یک سرباز صفر درس و مشقش را رها کرد و به جبهه رفت و ظرف یک سال به یک استراتژیست بزرگ نظامی تبدیل شد. او کسی جز شهید حسن باقری نیست که یک انسان بسیار برجسته است. ایشان یک تیر هم شلیک نکرده بود اما بعد از گذشت یک سال، به خاطر برکت جنگ به یک شخصیتی تبدیل شد که جنگ را اداره می‌کرد. خوب طبیعی است که حالا یک هنرمند ارزشمندی مثل آقای جعفری‌جوزانی خودش به این شخصیت بزرگ و برجسته می‌رسد و بارها به من گفته‌اند که شهید باقری عجب شخصیت دوست داشتنی است؛ لذا دیدیم که محوریت سریال ارزنده «در چشم باد» روی شهید حسن باقری بود که ایشان یک کار خیلی خوبی انجام دادند و کار درام را با تصاویر مستند و هنرمندی تمام آمیختند.

ضرغامی همچنین تاکید کرد: بعضی از عزیزان ما می‌گویند این کارها را انجام می‌دهیم اما در آن اما و اگر می‌آورند و می‌گویند نمی‌شود و درام بر هم می‌خورد. افرادی از این قبیل داشتیم اما آیا کسی می‌تواند بگوید آقای جوزانی هنرمند نیست و درام نمی‌فهمد لازم است بگویم ایشان استاد خیلی‌ها هستند و تصاویر مستندی که از شهید باقری انتخاب کردند سریال «در چشم باد» را غوغا کرد و بعد از آن بود که تمام رزمندگان و بزرگان جنگ چه نامه‌هایی که برایمان ننوشتند و از آن زیباتر می‌توان به کار برادر عزیزمان سازنده فیلم «شب‌های سرد زمستان» اشاره کرد که ایشان با کارشان خط جدیدی را در کار داستانی مستند ایجاد کرد و توانست داستان شهید حسن باقری را که امروزه یکی از آثار ماندگار است در کارش عنوان کند. تمام این اتفاقات انگیزه است اما مهم این است که درست اولویت‌بندی و حمایت شود.

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۸۸
در انتظار بررسی: ۳۴
غیر قابل انتشار: ۱۷۸
ناشناس
|
۰۱:۰۸ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۹
مردم ما چه درسی از جیغ کشیدنهای خاله شاه دونه میگیرند,اگر ایشون کمترین علاقه ای به بچه ها داشت ,دیگه نباید تو جمع بچه ها ظاهر میشد ,حتی اگر خودش رو یک هزارم در صد در اون حادثه مسئو میدونست .جالبه که زایمانش در صدر اخبار تلویزیون قرار میگیره ,جناب ضرغامی مثلی هست که :مسجد شاه چراغونه بچه گدا فراوونه اخه بچه زیاد برای چی,فقط ایجاد عقده وکمبود برای مخلوق بیگناه,همه که مثل شما حقوق چند میلیونی ندارند.
ناشناس
|
۲۲:۵۰ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۸
خیلی جالبه...یک چیز رو دقت کردین؟ تا دوره ریاست جمهوری آقای روحانی رسید، بعضیا دم از آزادی هنرمند و سینمای انتقادی می زنند :)))) واقعا که انگار دارم جک می خونم. خیلی سخت می تونم باور کنم که ۳۰٪ مردم هم گول این حرفها رو بخورند...امیدوارم ۳۰٪هم نباشند
شروین
|
۲۰:۴۹ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۸
فقط در باره کارنامه درخشان آقای ضرغامی همین بس که چند % مردم ستایش می بیینند و چند درصد کوزی گونی و بقیه فیلم های جم و فارسی 1؟؟
ناشناس
|
۱۷:۳۹ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۸
البته وقت وانرژي خواندن فرمايشات ايشان نيست ولي بايد گفت تلوزيون آقاي ضرغامي مخاطبانشو عصبي وافسرده ميكنه
ناشناس
|
۱۴:۲۵ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۸
آقاي ضرغامي شما از كجا ميدونيد خبر بچه دارشدن يه مجري ... از اخبار گراني ها،بيكاريها و ... برايمردن جذابتر است.اينهم مثل بقيه كارهاتونه كه خودتون رو نماينده همه مردم ميدونيد.
ناشناس
|
۱۳:۲۶ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۸
صداو سیما دیگه شورش رو در آورده به نظر من باید بخش فنی صداوسیما از بخش برنامه سازی آن جدا شود و بخش فنی در اختیار همه ملت ایران برای ساخت برنامه قرار گیرد مانند بخش فنی مخابرات که در اختیار همه سایتها می باشد
ناشناس
|
۱۲:۴۹ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۸
اسم بچه خاله جون شادونتو هم می گفتی و البته با ذکر جنسیت و ساعت و روز تولد.... به هر حال شما رسانه ای هستید که در امر شفافیت سازی پیشتاززززززززززززید
ناشناس
|
۱۲:۱۵ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۸
خرمدره زنجان بود نه اصفهان
ناشناس
|
۱۱:۲۹ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۸
آقای ضرغامی راست میگویندهنرمندبایدآزادباشدمثل آقای جعفرپناهی!!!
موسوی
|
۱۰:۱۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۸
یعنی فکر کردی اینقدی بیکاریم وقت بزاریم اینارو بخونیم!!!

یکمش رو خوندم اونم فقط بخاطر بخش نظرات
امیر ارسلان
|
۱۰:۰۲ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۸
منم متحول شدم که بچه داربشم ولی متاسفانه اول بایدزن بگیرم.
علی
|
۰۱:۰۴ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۸
جناب ضرغامی شما هنوز نمی دونی که خانم زارعی (خاله شادونه) یک بچه داره نه سه تا !!!!!!! متاسفم برای صدا و سیمایی که با این کیفیت داره اداره میشه !!
ناشناس
|
۰۰:۲۵ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۸
ماشالله سیرت صورت دارن یکی میشن.اخه این کیه!!اظهار نظر میکنه!پاشو کاسو کوزتو جمع کن برو دیگه.. دوران شما تموم شد...برو پیش محمود باهم بشینین یه فتنه دیگه راه بندازین که خود فتنه این
حامد
|
۲۰:۴۶ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۷
آقای ضرغامی عزیز شما که طرفدار آزادی هنرمندان هستید و منم عاشق اذان شجریان.با پخش اذان استادشجریان نشان بدید حرف و عملتان یکیست.
پاسخ ها
انشاءالله بنده خدا
| |
۱۳:۵۲ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۸
عزیزم سلام .احتمالا منظور شما ربنای استاد شجریان است؟البته ایشان اذانگو وقرآن خوان هم بودند وهستند ولی من رسما اذان ایشان را نشنیده ام.
ناشناس
|
۲۰:۳۲ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۷
بهتره جناب ضرغامی یه نگاه به فیلمای تلوزیون بندازه بعد از صحبت روحانی ناراحت بشه آخه کدوم سریال امیدوارکننده است آوای باران یا ستایش یا یاد آوری.بگید ما هم نگاه کنیم
مختار
|
۲۰:۱۵ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۷
جناب ضرغامی لطفا اقدامات موفقیت آمیز رئیس جمهور محبوب ملت ایران را پخش بفرمایید و مردم را خوشحال کنید .
ناشناس
|
۱۸:۲۱ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۷
فقه پویا شنیده بودیم. اما نشنیده بودیم بگن فقه پویا نمایی!!!! پویا نمایی یعنی انیمیشن پدر جان!
ناشناس
|
۱۵:۵۴ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۷
چیزی که برای ایشان وشورای سیاست گذاریشون اصلا اهمیت نداره علاقه ی مردمه . مثلا فیلمی را پخش کردند که خیلی کمدی بوده اما سال بعد ویا حتی چند ماه بعد همان فیلم را طوری سانسور کرده اند که حقیقتا توهین به شعور بیننده است . بعنوان مثال فیلم ساکت شو را نام می برم صحنه های سانسور شده صرفا برای حالگیری بوده که سیما در این زمینه بسیار تبحر پیدا کرده .
ناشناس
|
۱۴:۱۶ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۷
میشه آقای ضرغامی بفرمایند فقه پویا نمایی چیه؟ پویانمایی یعنی انیمیشن
ناشناس
|
۱۳:۲۸ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۷
يكي نيست بگه چرا ما كانال خصوصي نداريم ؟
مختار
|
۱۲:۰۴ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۷
ضرغامی تو دیگه چرا ؟ تو چرا ساز ناسازگاری میزنی ؟رئیس جمهور ، رئیس جمهور چرا فرق میزاری ؟ جناب احمدی نژاد هشت سالش تموم شده و ایشان هم حق اوشان را نخورده !!!! کمی منطقی تر باشید و ...
شجاعی
|
۱۱:۲۶ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۷
آقای ضرغامی ناراحت هنرمندان نباشند ،هنرمندان ابزار ابراز نظراتشونو کاملا بلدن،بهتر است پرونده عملکرد خودشان را در رابطه با هنرمندان و اصحاب هنر بررسی کنند .خیلی هم نگران هنرمندان نباشد زیرا از دیدگاه عملکردی ایشان فقط طیف خاصی جزء هنرمندان هستند ،کسانیکه در زیر علم ایشان سینه بزنند
ناشناس
|
۱۰:۴۸ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۷
یعنی آخر بازی با کلمات بود. نگرانی ایشان از ساخت فیلم و برنامه های امیدبخش هم جالب است. فقط ناراحتی و غم دوست دارند! جالب است موضوعات خیلی مهم مثل فساد مالی وحشتناک اطرافیان دولت قبل اصلاٌ مهم نیست اما زایمان خاله شادونه مهم است!!!!!!!
ناشناس
|
۱۰:۳۴ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۷
خدارا شكر كه اقاي ضرغامي هم دم انتقاد پذيري مي زنند گويا مردم عملكرد هشت ساله ايشان رافراموش كردند وباز هم خدارا شكر تمام مشكلات كشور باتولد فرزند سوم خاله شادونه حل خواهدشد وغم پدر ومادر سه كودك خرمدره اي هم برطرف
ناشناس
|
۱۰:۱۲ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۷
آقای ضرغامی خوب در این مراسم از خودش تعریف کرد مثلا یه جا گفت ما الان 10 وزیر نیرو داریم ولی مسئول سریال یک نفر بیشتر نداریم تازه خودش رو همسو با دولت نشان داد همه اینها نشان می دهد که ضرغامی برای یک دوره دیگه ماندگار شده
سياوش آبي پوش
|
۰۸:۰۹ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۷
آقاي ضرغامي شما كه از آزادي هنرمند براي ايجاد كار هنري دم ميزنيد لطفاً بگوئيد سالانه چند در صد از كارهاي هنرمندان مورد تائيد قرار نميگيرند و چه بسا تائيد مي شوند و بعد باطل مي شوند و لطفاً بگوئيد چه مبالغي براي فيلم هائي كه خودتان دوست داريد ساخته شوند به تهيه كننده و كارگردان از جيب ملت و بيت المال پرداخت ميكنيد و به فيلم هائي كه خوشتان نمي آيد كمترين درصد يا هيچ مبلغي پرداخت نمي كنيد، تا ما هم معني اجبار و آزادي در ساخت هاي هنرمندان را بهتر بدانيم
ناشناس
|
۰۷:۲۳ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۷
خیلی لذت بردم از سخنان مهندس ،اگه چند ساعت بیشتر ایراد نطق می فرمودن تأثیر بسزایی داشت در موضوعات مد نظراحسنت
ضرقامی
|
۰۲:۵۴ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۷
دوستان توجه کنید:میخواد بگه منم هستم!فقط همین!
ناشناس
|
۰۱:۴۹ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۷
همه حرفاش تیکه انداختن به روحانی بود در قالب مثلا دفاع از روحانی. مثل لحن نجف زاده
بیننده مظلوم
|
۰۱:۳۴ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۷
دیشب آقای ضرغامی در حضور بیش از هزار نفر هنرمند و اندیشمند چنان پراکنده گویی و اطاله کلام کرد که خودشان هم درست متوجه نشدند چی گفتند.حرفهای خنده داری هم زدند مثل آزادی هنرمندان با وجود این همه ممنوع التصویر و ممنوع الصدا در مجموعه خودشان و سیاست یک طرفه و ... و بهترینش انتقادی بود که از رییس جمهور محبوب روحانی در مورد خاله شادونه کرد که تبدیل به سوتی ایشان شد و معلوم شد خودشان نمی دانند خاله شادونه بچه اولش بوده یا سومش که ایشون رو به عنوان الگوی فرزند آوری معرفی می کنند.
آقا عزت عزت زیاد...
اکبر
|
۰۰:۳۹ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۷
من عاشق هنرنمای های مهران مدیری ام . ضرغام جان بگو چرا باید فیلمهای این هنرمند در تلویزیون شما پخش نشود و بعد شما بگوئید هنرمند باید آزاد باشد و فیلم بسازد !!!نکنه ما رو ...پیدا کردی !!!
پاسخ ها
حسین
| |
۱۲:۴۹ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۷
برای اینکه مهران مدیری ... نیست و فیلم و سریال سفارشی براشون نمیسازه برای ابین مراسم هم ازش دعوت کردند و قبول نکرد
زنده باد مهران مدیری
ناشناس
|
۰۰:۲۸ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۷
آقای ضرغامی نکنه همه اخباری که تو صدا و سیما پخش میشود مثل همین اطلاعات دقیق!!! است .
صادق
|
۰۰:۲۸ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۷
آقای ضرغامی تو هشت سال گذشته یادت رفته بود که هنرمندباید آزاد باشد !!!و حالا میگویی!!!مهران مدیری و بقیه را چرا ممنوع التصویر کردید !!!هنرمند باید آزاد باشد!!!
ناشناس
|
۲۳:۴۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۶
شما دیگه نگید هنرمند باید ازاد باشه لطفا..
ناشناس
|
۲۲:۰۹ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۶
بچه دارشدن مجری مشهور!!!!!!
ازدواج مجری مشهورتلویزیون!!!!!!!!
گزارش جلسه خواستگاری مجری مشهور!!!!!!!(ضمن عرض تبریک به عزیزان فوق)
واقعاتمام این موضوعات مبتلابه جامعه است چقدرازاین مسائل دررنج بودملت.خداراشکرکه حل شد
ناشناس
|
۲۱:۵۱ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۶
- در زمان مدیریت ایشون بی برنامگی و برنامه های بی محتوا رشد فزاینده ای داشت !!!!!!!!!!!!! تبریک به ایشنون برنامه کودک ایشون تبدیل شده به دستگاه فرهنگ ساز پر حرفی (خاله شادونه، عمو پورنگ ) کو کارتن های ده 60 و 70 ؟؟؟؟
حسین کریمی
|
۲۱:۴۸ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۶
کجای صحبت دکتر روحانی آمرانه بود که این کارگردان مشهور و محبوب و مهجور این برداشت را کردند و جناب رئیس تلویزیون هم اینقدر زبیامآبانه به رئیس جمهور خرده و کنایه گرفتند. بخشیدن نمایشگاه بین المللی عجیب بود یا این حرف پیشنهاد گونه یا هنرمندانه ی دکتر روحانی، چرا در آن خصوص عجیب گونه(نمایشگاه) جناب عزّت خان حرفی به میان نیاوردند[
علی
|
۲۱:۳۲ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۶
این که ضرغامی اومده داره از آزادی بیان صحبت میکنه دیگه خیلی خنده داره ...
ناشناس
|
۲۱:۲۱ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۶
نکته در این بوده که خاله شادونه بچه سومش به دنیا اومده !
فرزند بیشتر ؛ زندگی شادتر !
دانشجو سار کاشان
|
۲۱:۱۶ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۶
حمایتهای ... شما در 8 سال گذشته از یک جریان تندرو و یکطرفه نمودن جاده سیاست و ... ضربه بزرگی به خانواده ایرانی وارد کرد دیشهای ماهوارها به سرعت فراگیر شدند و همه اینها بخاطر صدا و سیمای تکصدا بود.
مردم ما با اختلاسها و ... روبرویند و برایشان وضع حمل خاله شالدونه مهم نیست.
ناشناس
|
۲۰:۰۹ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۶
من با شنیدن خبر بچه دار شدن خاله شادونه و آوردن یه نی نی دونه تمام ناملایمات زندگی را فراموش کردم و به آینده این کشور امیدوارم شدم بهم الهام شده که در اثر این اتفاق مبارک تغییراتی بسیار مثبتی در جهان ایجاد خواهد شد
تکون خورده ضرغامی
|
۱۸:۲۲ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۶
بعد از بچه دار شدن خاله شادونه منم متحول شدم تا بچه دار بشم متشکرم آقای ضرغامی که ما رو تکون می دی.
حامد قزوینی
|
۱۷:۴۸ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۶
واقعا خبر خاله شادونه خیلی مهم هستش که از رسانه ملی اعلام میشه!
به مسائل خصوصی مردم چه کار دارید آقای ضرغامی!!!
امین
|
۱۷:۰۸ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۶
من صحبتهای ایشون رو از اول این مباحثی که درباره سخنان رییس جمهور محترم مطرح کرد گوش دادم. ایشون مثلا در مقام دفاع از رییس جمهور صحبت می کرد ولی در واقع اهداف دیگه ای در سر داشت:
1. القاء ... این مطلب ... که خیلی از هنرمندان با سخنان دکتر روحانی مخالفند.
2. نقد بسیاری از مسائل اصلی مطرح شده از سوی دکتر روحانی در پوشش دفاع از ایشان. مهم ترین نکته ای که دکتر روحانی در جمع هنرمندان مطرح کردند سپردن فرهنگ به اهالی فرهنگ و عدم پذیرش نظارت بر هنرمندان از سوی کارمندان وزارت ارشاد و ... بود که ضرغامی در سخنرانیش درست همینجا را هدف قرار داده بود که البته با سوتیهایی که داد و وقت زیادی که از جلسه گرفت به مقصودش نرسید.
نشان دادن چند باره تصویر مجری ... هم در نوع خود جالب بود!!!
ناشناس
|
۱۷:۰۴ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۶
صداو سیما یک 20:30 دارد و بس.یعنی ارزش بیشتر از این نداره.
پاسخ ها
ناشناس
| |
۱۵:۵۶ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۷
صدا سیما هیچی نداره
ناشناس
|
۱۶:۴۵ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۶
برای به اصطلاح هنرمندانی که در این مراسم شرکت کردند متاسفم
حسن
|
۱۶:۲۱ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۶
درود برروحانی آقای ضرغامی انتقاد پذیری خیلی خوب است
leila
|
۱۵:۴۸ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۶
بخشنامه اي؟؟؟؟؟ واقعا يعني هنرمندها تا امروز كاملا آزاد بودند در توليد برنامه هاشون؟ واقعا تاامروز هيچ بخشنامه اي دركارنبوده؟ واااااااااااااااااي چه صدا و سيماي ملي آزادي داريم ما!
ناشناس
|
۱۵:۲۶ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۶
مجید دلبندم زنجان بود نه اصفهان
امیر عباس مهاجرانی
|
۱۵:۱۱ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۶
کسانی که تا مدتی پیش اجازه ی پخش هیچگونه نقد و سخن مخالفی را نمیدادند اکنون مدعی این هستند که هنرمند باید ازاد باشد وانتقاد کند
پاسخ ها
ناشناس
| |
۱۶:۱۳ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۶
ازاد هستند به خدا!!!!!!
البته توی نگفتن ها!!!!!!!
طاها
|
۱۵:۰۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۶
... فقط امید داریم نفر بعدی فلسفه براش سخت نباشد و همچون آقای دکتر لاریجانی با سواد باشد و مردم از این رسانه بهره ببرند و هنرمندان ببیند یک شخص مدیر مدبر و با سواد رئیس سازمان شده برایشان صحبت میکند
ناشناس
|
۱۴:۴۶ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۶
من که خبر بچه دار شدن خاله شادونه رو شنیدم به کلی متحول شدم و افق های جدیدی در زندگیم باز شد!!!!!!!!!
پاسخ ها
حامد
| |
۱۵:۴۵ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۶
lمنم تصمیم به بچه دار شدن گرفتم چقدر تاثیرگذار بود
ناشناس
| |
۱۶:۱۱ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۶
به امید داشتن 24 عدد بچه قد ونیم قد!!!!!!!!
ناشناس
| |
۱۹:۰۹ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۶
من بابای 5 تا بچه هستم
با خبر خاله شادونه به فکر بچه ششم ام
هه هه هه هه
علي
|
۱۴:۴۳ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۶
اين مصاحبه نشان داد كه اقاي ضرغامي تحمل اندك انتقادي را ندارد ...بسيار متاسفيم
پاسخ ها
ناشناس
| |
۰۱:۱۱ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۷
درست مثل دوست شفیقشان احمدی نژاد
صادق
|
۱۴:۴۰ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۶
نمی دانم چه اصرای داشتند پخش مستقیم باشد و زیر نویس کنند سریال آوای باران بعداز این برنامه پخش میشود تا ساعت دوازده ربع مردم نگه داشتند بعد گفتند فوتبال پخش میشود این نشان از بی مدیریتی در سیما نیست لا اقل معذرت خواهی کنند از مردم و این نشان از بی نطمی و بی برنامگی نیست و میشد غیر مستقیم در شب دیگری پخش شود البته سوتی آقای ضرغامی برای مردم جالب بود که خاله شادونه بعنوان اسوه اعلام نمودند که درست نبود معلوم نیست ایشان چگونه سازمان اداره میکند
پاسخ ها
ناشناس
| |
۱۶:۱۱ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۶
رفتن برق رو بگووووووووووووو!!!!!!!
ناشناس
| |
۱۷:۲۹ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۶
می خواستند مردم اجبارا تماشا کنند
حسن
| |
۰۹:۰۰ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۸
سلام درمورد سرکارگذاشتن مردم برای پخش سریال آوای باران واقعا موافقم اصلا کارشان درست نبود می ترسیدند اگراعلام کنند کسی برنامه شان را اختتامیه را نبیند واز افاضات آقا غزت بی نصیب بشه فقط همین.
ناشناس
|
۱۴:۳۰ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۶
ضرغامی چقدر هنرمنددوست است.!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| |
۱۶:۱۰ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۶
چرا پول هنرمندان رو نمیده؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ریز بین
|
۱۴:۲۸ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۶
آقای ضرغامی لطفا قبل ار هرگونه تفسیر خبری اول بعنوان مدیر رسانه ملی اطاعاتتان را کامل و درست انتقال دهید شما الگوی تولد را ارائه دادید که خودتان هم اخبار درست نداشتید و بر اساس آن تفسیر مظلومانه برای خودتان کردید حالا امید داریم رسانه ملی صادق باشدجعبه ساتسور تفکر خاصی نشود
ناشناس
|
۱۴:۲۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۶
اقای ضرغامی این موضوع نکته خوبش اینه که بین جمع هنرمندان یکی دو نفر مخالف نظر اقای رییس جمهور نظر دادنو در ضمن منازعه حیدری و نعمتی که از تاریخ استناد کردید یاد مصاحبه حیدری و احمدی نژاد افتادم که به تاریخ پیوست
پاسخ ها
ناشناس
| |
۱۶:۰۹ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۶
وچه زیبا دلار 1700 تومنی رو 3000 تومن اعلام کرد
وشد!!!!!!!!!!!!!
ناشناس
|
۱۴:۲۴ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۶
قرعه كشي جام جهاني كه جذابتر بود
پاسخ ها
ناشناس
| |
۱۶:۰۸ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۶
موافقم!!!!!!!!!
محسن
|
۱۴:۱۸ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۶
سلام
جناب ضرغامی چقدر ... رو نسبت به دولت
ظاهر کردین
بهنام
|
۱۴:۰۵ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۶
عزت جان اصفهان بچه ای از ازدهام از بین نرفت بلکه تویه شهر دیگه بود
پاسخ ها
ناشناس
| |
۱۵:۵۸ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۶
زنجان بود
ناشناس
| |
۱۶:۵۹ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۶
فک کنم لرستان بود اگه اشتباه نکنم عزت جان!
ناشناس
| |
۲۱:۳۲ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۶
من صحبت ضرغامی را گوش کردم نگفت در اصفهان این اتفاق افتاده است. گفت در یکی از شهرها
ناشناس
| |
۲۲:۴۶ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۶
مرگ سه کودک در شهرستان خرمدره در استان زنجان بود.به نظر می رسد آقای ضرغامی از تلف شدن این سه کودک در برنامه یکی از کارمندانشان آنچنان متاثر نشده اند وگرنه اسم آن شهر یادشون می موند.
بی نشان
| |
۱۰:۴۹ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۷
اگه کسی حساب و کتاب بلده بگه اگه کسی عامل تولد یک بچه و پرپر شدن سه بچه بشه در توسعه جمعیتی مد نظر جناب ضرغامی نقشش مثبته یا منفی؟!
ناشناس
| |
۱۳:۰۵ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۸
بوشهر بود
ناشناس
|
۱۲:۴۴ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۶
کل این صحبت ها گوشه کنایه به رئیس جمهور است البته !!!!!!!!! آقای روحانی باید راهی برای فعالیت شبکه های خصوصی درست کنند
ناشناس
|
۱۲:۳۸ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۶
صحبت ها سفسته است. بهترین داور در این که کی درست میگوید بازخورد وبرایند کارهای هنری و سینمایی و تلویزیونی است.که من فکر نمی کنم این برایند خوب باشد.صحبت های رئیس جمهور خیلی خوب بود. اقای ضرغامی بهتر است انتقاد پذیر باشد و در کارهای رسانه ای و تلوزیونی اش بازنگری جدی کند.
پاسخ ها
saman
| |
۲۰:۳۸ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۶
اشتباهی منفی دادم.
حمید رحیمی نژاد
| |
۲۱:۰۹ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۶
سفسطه؟
ناشناس
| |
۰۰:۲۲ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۷
تلویزیون شده گریه وزاری فیلمهاش یا درباره قبرستون یا بیمارستان فک کنم ... با دیدن تلویزیون ایران آدم افسرده میشه بخدا
ناشناس
| |
۲۲:۰۲ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۷
اشتباهی مثبت دادم
ناشناس
| |
۱۱:۵۰ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۸
بهتر بود جناب ضرغامی ایراد بهتری از سخنان دکترروحانی می گرفتند نه اینکه یک پیشنهاد را اجبار معرفی کنند
ناشناس
| |
۱۷:۱۵ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۸
ببخشید فقه پویا نمایی دیگه چه صیغه ای است؟!! فقه پویا و فقه سنتی شنیده بودیم ولی فقه پویا نمایی دیگه جدید بود! احتمالا اقای ضرغامی از بس تو صدا و سیما با مقوله پویا نمایی سر و کار داشته اند فقه پویا نمایی را اختراع کرده اند.