صفحه نخست

تاریخ

ورزش

خواندنی ها

سلامت

ویدیو

عکس

صفحات داخلی

۱۵ اسفند ۱۴۰۲ - ساعت ۲۲:۱۴
کد خبر: ۱۴۶۱۲۸
تعداد نظرات: ۱۳۵ نظر
تاریخ انتشار: ۵۴ : ۱۱ - ۰۴ بهمن ۱۳۹۲
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

بسمه تعالی


جناب حجت الاسلام حمید رسایی نماینده محترم مجلس شورای اسلامی زیده توفیقاته
    با سلام و تحیات، حضرتعالی و برخی دیگر از برادران و خواهران اصولگرا به رویارویی شدیدی با توافق ژنو برخاسته اید. ظرف چند روزگذشته شماری از طرفداران آقای احمدی نژاد و اعضاء جبهه پایداری با تعابیری همچون " هولوکاست "، " ترکمنچای " ،" ذلت بار" ، " تسلیم" ، "سازش" ، "خفت آور" و ... یاد کرده اند. حتی در اخبار آمده بود که بیش از 60 تن از نمایندگان مجلس در مخالفت با ژنوآقای دکتر ظریف را به مجلس احضار کرده اند. حاجت به گفتن نیست که این جزء حق مسلم نمایندگان است تا بر عملکرد قوه مجریه نظارت داشته و به اصطلاح " مو را از ماست بکشند". در سطحی وسیع تر البته، این هم حق آحاد ملت است که در خصوص همه امور کشور از جمله توافق هسته ایی به بررسی و اظهارنظر موافق یا مخالف بپردازند. بعبارت دیگر، حق اظهار نظر در خصوص برنامه هسته ایی کشور صرفا محدود و منحصر به مخالفین توافق ژنو نمی تواند بشود. یقینا جنابعالی و دوستانتان تصدیق می فرمائید که همانطور که شما از این حق برخوردارید که تغییر در برنامه های هسته ای کشور و کند شدن آنها را " ذلت بار" ، " ترکمنچای" و ... ارزیابی نمایند، دیگران هم علی القاعده می بایستی از این حق همچون شما و همفکرانتان برخوردار باشند که در خصوص این برنامه ها اظهارنظر نمایند.
جناب رسایی، یقینا انگیزه شما و همفکرانتان برای مخالفت با ژنو می بایستی بواسطه منافع ملی بوده باشد. شما باور دارید که فعالیت های هسته ایی برای ایران منافع مهمی در بر دارد و چون توافق ژنو محدودیت هایی برای این فعالیت ها ایجاد کرده لاجرم با آن به مخالفت برخاسته اید.سئوال بنده هم از جنابعالی و همفکرانتان دقیقا همین است: جناب رسایی، آن منافع و خیرات و مبراتی که برنامه هسته ایی برای کشور داشته کدام بوده است؟ این هزینه سنگینی که متجاوز از یک دهه است چه بصورت مستقیم و چه چندین برابر آن بصورت غیر مستقیقم ( بواسطه تحریم ها) برای برنامه هسته ایی مان می پردازیم، چه سود و چه حاصلی برای مصالح و منافع ملی و اقتصادی کشور در بر داشته ؟ ظرف یک دهه گذشته بسیاری از مسئولین محترم کشور هزاران بار در جریان مصاحبه ها، سخنرانی، همایش، مقالات ، میزگردها و غیره پیرامون پیشرفت های هسته ایی کشور و اینکه چگونه این دستاوردها مایه فخر و مباهات ایران شده اند، حجم انبوهی از مطالب را فرموده اند. اما سئوال بنده خیلی ساده است: مابه ازاء این دستاوردها برای توسعه و پیشرفت اقتصادی کشور کدام بوده است؟
جناب احمدی نژاد پس از آغاز ریاست جمهوری شان در سال 1384 یکی از نخستین گام هایی که بر داشتند توقف برنامه " کج دارو مریز " اصلاح طلبان در برنامه های هسته ایی کشور بود. همچون جنابعالی و همفکرانتان که امروز ژنو را " مصیبت عظما" می نامید، ایشان یک گا م هم از شما جلوتر رفته و برنامه " کج دار و مریز" دوران خاتمی به سرپرستی آقای حسن روحانی بعنوان مذاکره کننده ایران با غربیها را " خیانت" اعلام کردند. آن " برنامه خائنانه " را متوقف نمودند و اعلام داشتند که منبعد برنامه هسته ایی ایران با تمام توان و سرعت به پیش خواهد رفت. غرب، شرق، شمال و جنوب هم هرکاری می خواهند بکنند. بنده قصدم در اینجا تشریح مصیبت هایی که آن سیاست ظرف 8 سال گذشته بر سر ایران آورده نیست. بلکه می خواهم اشاره ای به شاه بیت استدلال ایشان بنمایم که چرا گذشتگان را در خصوص هسته ایی " خائن" می دانستند. به اعتقاد جناب آقای احمدی نژاد ، برنامه های هسته ایی ایران باعث می شوند تا 250 صنعت و رشته اقتصادی دیگر در کشور فعال شوند. بنده ظرف 8 سال گذشته بارها و بارها در نوشته ها ، سخنرانی ها و مناظره هایم ( از جمله با خود حضرتعالی) تقاضا نمودم که طرفداران فعالیت های هسته ایی ایران ، 250 که جای خود دارد، 5 تا از آن صنایع و رشته های اقتصادی جدید را که بواسطه فعالیت های هسته ایی در کشور بوجود میامدند را نام ببرند؟ اگر هدف ما تولید سلاح هسته ایی می بود ، در آنصورت اصرار بر اینکه این همه هزینه نمائیم توجیه می داشت. چرا که هیچ کشوری حاضر نیست به ما سلاح هسته ایی بفروشد. از صدر تا زیل آنرا خودمان می بایستی درداخل کشور می ساختیم. اما مقام معظم رهبری موکدا فرموده اند که ایران به هیچ روی در صدد ساخت سلاح هسته ایی نیست. هدف ما از برنامه هسته ایی مان استفاده صلح آمیز و تولید اورانیوم 5 درصد غنی شده برای نیروگاه بوشهر و سایر نیروگاههایم هسته ایی تولید برق که در آینده در کشور خواهیم ساخت می باشد.
با این پیش فرض که هدف ما از فعالیت های هسته ایی تولید برق می باشد، در اینصورت این سئوال از منظر اقتصادی مطرح می شود که این مخارجات سرسام آوری که تولید سوخت نیروگاه هسته ایی در کشور داشته، هزینه برق تولید شده در بوشهر را چه کسی می بایستی بپردازد، مردم یا دولت؟ اگر هزینه برق تولید شده در بوشهر را وزارت نیرو بخواهد از مصرف کننده بگیرد، آیا هیچ مصرف کننده ایی توان پرداخت آنرا خواهد داشت؟ وقتی سوخت نیروگاه بوشهر می تواند توسط آژانس با هزینه ایی که هزاران بار ارزان تر از هزینه تولید آن در ایران است تامین شود، آیا اصرار ما بر اینکه خودمان آنرا در داخل و علی رغم غیر اقتصادی بودنش تولید کنیم، سئوال برانگیز نیست؟ همین وضعیت در خصوص رادیو داروها هم هست. اتفاقا یکی از دلائل شک و تردید غربیها به انگیزه ما هم همین اصرار مان مبنی بر تولید سوخت بوشهر در داخل کشور است با چنین هزینه سرسام آوری. امیدوارم نفرمائید که "نخواهند داد". چون جناب دکتر علی اکبر خان صالحی بشما توضیح خواهند داد که چنین امری غیر ممکن خواهد بود. در عین حال می توانید مسیر را کوتاه تر نموده و نیم نگاهی به واردات بیش از 5/6 میلیون تن گندم از آمریکا در سال گذشته بیاندازید.
جناب رسایی، نه تنها اصرار ما بر تولید سوخت هسته ایی (غنی سازی) در داخل کشور با توجه به هزینه سنگین آن هیچ توجیه اقتصادی ندارد، بلکه سایر مطالبی هم که تحت عناوین همچون "دستاوردهای غرورانگیز و افتخارآمیز هسته ای مان " عنوان می شوند یکسویه و مبالغه آمیز هستند. از نظر صرف دانش علمی آنچه که ذیل غنی سازی صورت می گیرد، کشف یا روش علمی بوده که قریب به 90 سال پیش توسط یکی از دانشمندان انگلیسی برای نخستین بار ابداع می شود. طرفه آنکه ما بگوئیم سانترفیوژهایی که ما توانسته ایم در ایران بسازیم پیشرفته تر هستند. آنهم بعید بنظر می رسد که در مقایسه با سانترفیوژهای کشورهای پیشرفته جایی بتوانند در عرصه بین المللی داشته باشند. هیچ بخشی از فعالیت های هسته ایی ما شکافتن مرزهای دانش و نوآوری محسوب نمی شوند. متاسفانه مخالفت غربیها با فعالیت های هسته ایی ما، بر روی این برنامه ها یک هاله ایی از درستی، حقانیت ،تعهد، غرور و رسالت ملی کشیده. مخالفت غربیها سبب شد که بسیاری از ما باورمان شود که چون بزعم خودمان غربیها دشمن پیشرفت و ترقی ما هستند، پس حتما فعالیت های هسته ایی ما حرکتی درست و به نفع مان است و بالاترین دلیلش هم همین مخالفت غربیهاست. این استدلال که "چون غربیها با برنامه های هسته ایی ما مخالفند پس این برنامه حکما می بایستی تحقق پیدا می کند" شوربختانه خیلی بیش از تحریم ها به ما ضرر و زیان وارد کرده. اساسا خود اینکه غربیها با برنامه های هسته ایی ما مخالف هستند، فی نفسه اشتباه است. غربیها با هر برنامه ما که بتواند مستقیم یا غیرمستقیم کاربرد نظامی پیدا کند مخالفت خواهند کرد. علت مخالفت آنها هم با برنامه هسته ایی ما محدود به بخش هایی می شود که می تواند کاربرد نظامی پیدا کند. در سایر بخشها آنها مستقیما یا از طریق آژانس حتی حاضر به همکاری هم هستند. آن بخش هایی هم که می توانند کاربرد نظامی داشته باشند را می شد با تمهیداتی بصورتی در کشور اجرا می کردیم که از همان ابتداء بجای رویارویی با همکاری خود غربیها صورت می گرفت. می شد از همان ابتدا اسباب اعتماد و اطمینان آنها را فراهم می کردیم همچنانکه امروز بعد از ده سال و خدا می داند چقدر خسارت به کشور داریم عملا انجام می دهیم. متاسفانه جدای از اینکه این پرسش ساده که آیا انجام برنامه های هسته ایی در ایران اساسا هیچ توجیه اقتصادی دارد یا نه، هیچوقت امکان مطرح شدن پیدا نکرد، اشکال اساسی دیگر آن بود که مع الاسف به کل مسئله هسته ایی از همان ابتدا به عنوان یک ابزار ایدئولوژیک برای رویارویی با غرب نگریسته شد. متاسفانه برنامه هسته ایی بعوض آنکه در خدمت مصالح و منافع ملی قرار گیرد، در خدمت مصالح و منافع ملی سیاسی خطی ، جناحی و ایدئولوژیک قرار گرفت. برنامه هسته ایی شد یک ابزاری در دست جریانات سیاسی برای اثبات انقلابی گری، متعهد بودن به انقلاب، ضدیت با غرب و با آمریکا و خود را برتر و بالاتر از رقیب دیدن. چه در گذشته یعنی درسال 84 و توسط آقای احمدی نژاد و چه امروز که جنابعالی و همفکرانتان پرچم مخالفت با ژنو را به اهتزاز درآورده اید همواره اینگونه برخورد کرده اید که این فقط شما هستید که نسبت به نظام و مملکت درد دارید، تعهد دارید و شاهد این " ظلم عظیم " به مصالح و منافع ایران هستید. شاهد این "مماشات"، "عقب نشینی" و "تسلیم" مسئولین بزعم شما غربگرا یا مرعوب آمریکا، لیبرال، اصلاح طلب ، وابسته، سازشکار و عافیت طلب هستید که به قول خودتان " پای بر روی همه دستاوردهای هسته ایی این ملت گذاردند". متاسفانه مخالفت غربیها با برنامه هسته ایی مان (آنهم همانطور که گفته شد با بخشی از جنبه های آن که می تواند کاربرد نظامی داشته باشد ) سبب شد که دفاع از برنامه هسته ایی و پیشبرد آن بمثابه امری انقلابی تلقی شود و برعکس تلاش در جهت حل و فصل آن تنزل یا فتنه به حرکتی سازشکارانه ، غیر انقلابی و ضد مردمی. نه جناب رسایی، اتفاقا برعکس است. شما و دوستانتان بواسطه ضدیت غرب با برنامه هسته ایی مان ممکن است ظاهرا انقلابی تر و متعهد تر به نظر برسید. اما آنان که درد تعطیل شدن نیمی از واحدهای تولیدی کشور بواسطه تحریم ها را دارند؛آنان که نگران بیش از 5 میلیون بیکاردر کشور هستند؛ آنان که نگران صف طولانی مهاجرت تحصیلکردها و نخبگان از کشور هستند؛ آنان که نگران افول بلندمدت سرمایه گذاری و توسعه در بخش انرژی کشور بواسطه تحریم ها و برداشت میلیارد ها دلار از منابع نفت و گازمتعلق به ایران توسط همسایگانمان بواسطه تحریم ها هستند؛ آنان که نگران پائین رفتن سرانه بهداشت و درمان و آموزش و پرورش کشور و قرار گرفتن ایران در ردیف کشورهای آفریقایی و توسعه نیافته هستند؛ آنان که نگران بالا رفتن منظم خط فقر هستند؛ آنان که نگران فقدان امکانات اولیه اطفاء حریق در یک شهر12 میلیون نفری هستند؛ آنان که نگران مصیبت های زیست محیطی متعدد کشور هستند؛..... اگر جناب رسایی میزان تعهد و پای بندی شان به نظام و مملکت اتفاقا بیشتر از شما نباشد یقین بدانید کمتر هم نیست. منتهی اشکال اساسی آن است که حاضر نیستند ازنمد هسته ایی کلاه سیاسی به سر بگذارند.
کلام آخر جناب رسایی اینکه یقین بدانید که نمی شود برای همیشه فقط به تجلیل و تمجید از برنامه هسته ایی اجازه داد و جلوی نظرات دیگر را با قید و بند سانسورگرفت. مطمئن باشید که این زره و این جایگاه رفیعی که مخالفت غرب با برنامه هسته ایی مان برای شما وهمفکرانتان بوجود آورده، بالاخره یکروز کارآمدی اش را از دست خواهد داد و نظرات دیگری هم در خصوص هسته ایی ابراز خواهد شد. ماه هسته ایی یقینا روزی از پشت ابرها بدر خواهد آمد.


                             ایام بکام باد
                                صادق زیباکلام
                            دوم بهمن ماه هزاروسیصدونود دو

                            نقل از سایت خبرگزاری آریا www.aryanews.com
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱۳۵
در انتظار بررسی: ۳۴۶
غیر قابل انتشار: ۸۴
یاسر
|
۲۰:۳۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۴
استاد عزیز میگویند طرف بعداز چندروز آمد بالای سر چاه کن وگفت استاد مقنی از آب چه خبر ؟مقنی گفت ای بابا این چاه برای تو آبی نخواهدداشت .صاحب چاه جواب داد تو کارت را بکن اگر این چاه برای من آب نداشته بادبرای تو که نان دارد.آری داستان این جماعت درد مملکت نیست اینها کاسبان فتنه وکاسبان تحریم هستند .همینها که در پرتو تحریمها به ثروتهای افسانه ای دست یافتند و با این شعارهای انقلابی نمایی 8سال برگرده این ملت سوار شدند واز خداودین ومقدسات برای توجیه عملکرد ننگین خود استفاده کردند بدون آنکه درد از دست رفتن دین ودنیای مردم را داشته باشند واما دیگر آن سبو بشکست وآن پیمانه ریخت اندکی صبر لازم است ملت در اسفند 93 ...
س ح ح
|
۲۰:۲۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۴
غرب درمخالفت با مادلایل زیادی دارد که یکی ازآنهانگرانی ازپیشرفت علمی وفناوری است(چون جهان سوم به زعم آنهاباید همیشه جهان سومی باقی بماند).
اگرهمه تجهیزات هسته ای را تعطیل ودودستی تقدیم نماییم (آنگونه که قذافی انجام داد)،فردانوبت حقوق بشر،تعطیل ساخت تجهیزات نظامی، آزادی زنان،آزادی همجنس بازان وآزادی بهاییان ...وبه قول خودشان برای صد وپنجاه سال موضوع برای طرح دارند.
البته بنده با شیوه دفاع احمدی نژادی از حقوق ایران موافق نیستم وشیوه روحانی را عقلانه میدانم ،اما جناب استاد مسلم کرسی تدریس سیاست ،تاکجاباید به بهانه فشاراقتصادی و... قبله خودرا با قبله نمای آنها تنظیم کنیم،وآیا شما نمی دانید که دعوابرسر موضوع هسته ای ریشه های غیر هسته ای دارد؟که حتما می دانید،وبیشتر شما درسخنان خود با نظرات به ظاهر علمی به دنبال جلب نظرافراد ساده اندیش وزودباور که درجامعه مانیز کم نیستندمی باشد تا ارائه یک بحث علمی همه جانبه.
saeed
|
۲۰:۱۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۴
از ادب و زيبايي كلام آقاى زيبا كلام ممنون ولى قلبم دلم مي خواست با اين نماينده ... تندتر و جدي تر صحبت ميشد
رضا
|
۲۰:۰۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۴
هزار احسنت
ناشناس
|
۱۹:۵۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۴
بابا زیباکلام تو چه حوصله ای داری. اصلا نخوندم چی نوشتی اما واقعا این همه رو واسه کی نوشتی؟
...
ناشناس
|
۱۹:۵۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۴
انرژی هسته ای کو؟ کجاست؟ چیکار میکنه؟ چه در آمد اقتصادی برای ما داشته؟ آقا من میخوام بدونم این همه میگوییم انرژی هسته ای چه نفعی برای ما داره؟ آیا برق و بنزین و سوخت و غذا و دارو و پوشاک و مسکن و حمل و نقل و اشتغال و ... ما را حل کرده و یا خواهد کرد؟ آقا من بیکار فارغ التحصیل ارشد دانشگاه شریف را تو این انرژی هسته ای استخدام میکنید؟ جوانای ما همشون سر به زیر و سرافکنده اند چون درآمد ندارن...
انرژی هسته ای کو؟ چرا یکی از این همه مشکلات منو حل نمیکنه؟ چرا؟
ناشناس
|
۱۹:۵۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۴
این حرف از دکتر زیباکلام بعیده!!!
خب ما چرا باید موشک بسازیم یا چرا باید گندم تولید کنیم یا چرا باید فناوری لیزری و نانو و...داشته باشیم؟ خب همه این ها را از غرب بگیریم!!!!

این عاقلانه است؟ چرا غرب نیروگاه هسته ای داشته باشد اما ما نداشته باشیم؟ خب هر کاری هزینه دارد . مگر برای غربی ها هزینه ندارد؟
شما فکر می کنید اینها که کودتای 28 مرداد را در کشور ما ترتیب دادند حاضرند به راحتی به ما سوخت هسته ای بدهند؟...
پاسخ ها
ناشناس
| |
۱۹:۵۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۴
عزیزم هر دستاوردی بایستی متناسب با هزینه ای باشد که برای آن میپردازیم. آیا تناسب دارد انصافا؟ برای هر پروژه ای یه دو دوتا چهار تا باید کرد و گرنه افتخار که نیست این همه اصرار به انرژی هسته ای؟!
ناشناس
|
۱۹:۴۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۴
...
یک سؤال از آقای زیبا کلام: چرا غربی ها میله سوخت 20% به ما ندادند که موجب شد چند ماهی بیماران سرطانی با مشکلات زیادی روبه رو شوند؟ اگر یادتان باشد همین باعث غنی سازی 20% شد.

غربی ها به شرطی به ما کمک می کنند که برایشان خم و راست شویم. کافی است لحظه ای به درخواست هایشان توجه نکنید تا آن ها ......
سامیز
|
۱۹:۴۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۴
آفرین بر آقای زیبا کلام ، من خودم یک بسیجی ام اما از اینکه تعدادی از افراد مانند آقای رسایی از نام انقلاب سو استفاده میکنند مخالفم، ضمناً آقای رسایی شما چقدر در جبهه حضور داشته اید ، آیا شهیدی به انقلاب اهدا نموده اید
علیرضا
|
۱۹:۴۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۴
بنده فارغ التحصیل مهندسی مکانیک از دانشگاه شریف هستم. این سخن دکتر زیبا کلام با واقعیت تطبیق دارد. دوره استفاده از انرژی هسته ای گذشته . امروز انرژی های تجدید پذیر مورد توجه شدید همه کشورها حتی عربستان و قطر است . ضمناً اگر به دکتر زیبا کلام دسترسی دارید بفرماید قاطبه تحصیل کرده های این مملکت با ایشام هم نظرند . هدف ما استقلال کشور از مسیر های کم هزینه و پایدار است البته با حفظ اصول نه به هر قیمتی .
ناشناس
|
۱۹:۳۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۴
آقای رسابی و همفکرانش را با این وقت‌گذاریهای عزیز یزرگ نکنیم
حیف استاد
محمد
|
۱۹:۳۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۴
رسایی جزو تیم "ام پی تی" ها است و نمی شود ازش انتظار داشت.
اگر خدا توفیق بده یک کتاب در مورد گافهای این حضرات در عرصه سیاست و فرهنگ خواهم نوشت.
ناشناس
|
۱۹:۳۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۴
جالب این است که این آقایان مثلا نماینده مردم تهرانند،واقعا تسلیت به تهرانی ها ...
دوست
|
۱۹:۱۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۴
بله جناب اقای رسایی شمارابه حضرت عباس ؟؟؟الان درد شما فقط غنی سازی 20درصدی هست ؟؟؟؟نامیه اقای زیباکلام متین بدور از کوچکترین توحین بود شما هم میتوانید بدون عصبانیت جواب بدهی البته کسی را به ضد انقلاب ؟؟ منافق ؟؟ فتنه گر ؟؟؟ یاخاین متهم نکنی ؟؟؟؟؟؟
ناشناس
|
۱۹:۱۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۴
طیب الله آقای زیبا کلام
متین
|
۱۹:۱۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۴
جای خوشحالی داره که بعد از ده یک نگاه منطقی به مسئله هسته ای شد کاش تعداد ادمهایی مثل دکتر زیبا کلام در این کشور بیشتر می بود یا حداقل اجازه اظهار نظر را در این ده سال به انها داده میشد
محمد
|
۱۹:۰۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۴
جناب اقای زیباکلام. استاد محترم. شما که تاریخ خوانده اید بعید است این سخنان را بزنید. گفته میشود در اوایل کشف نفت یکی از پادشاهان ایران گفته بود بگذارید هر چه میخواهند این سیاه بد بو را ببرند!!!
استاد محترم. انرژی هسته ای یعنی چرخ تولید و صنعت در سالهای اتی. ما اگر امروز کوتاه بباییم توسط فرزندانمان نکوهش خواهیم شد...
پاسخ ها
هادی
| |
۱۹:۴۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۴
سلام
اون وقت ها هم یکی مثل شما برگشته بود به پادشاه گفته بود نفت منبع انرژی و ما اگه از اون بگذریم توسط فرزندانمون نکوهش میشیم در حالی که غربی ها دنبال انرژی هسته ای بودن و میدونستن دیر یا زود نفت تموم میشه نتیجه این شد که ما الان بدون نفت نمیتونیم زندگی کنیم اونا دارن میرن دنبال انرژی های نو و از انرژی هسته ای هم کم کم دست میکشن ما هنوز اندر خم یک کوچه ایم
من هم دل خوشی از حکومت های سلطنتی ندارم این گفتم که نگید سلطنت طلبه معلوم که اون شاه احمق بود
ناشناس
|
۱۹:۰۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۴
با تمام احترامي كه به اقاي زيبا كلام دارم استدلال ايشان را به دلايل زير نمي پذيرم
خود شما ميدانيد هم اكنون چند كشور بزرگ در حال پايلوت نيروگاه برق با تكنولوژي جوش هسته اي هستند كه در صورت موفقيت چند صباحي ديگر اين ما هستيم كه بايد از انها انرژي تقريبا مجاني ازانها بخريم حالا سئوال اينجاست چگونه بايد به اين تكنولوژي هاي تك دست يافت قبل از طي كردن تكنولوژي شكافت هسته اي مثل اين است كه شما قبل از طي كردن دبيرستان در دانشگاه ادامه تحصيل بدهيد كه امكان پذير است ولي بسيار مشكل و استثنا
پاسخ ها
ناشناس
| |
۱۹:۲۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۴
میگم راستی چرا ما دنبال تکنولوژی روز دنیا تو صنایع خودروسازی و فولاد و معدن و نفت و کامپیوتر و پوشاک و ساختمان و تغذیه و . . . نیستیم تا اینقدر به قول شما این کالاهای مجانی رو به قیمت گزاف ازشون نخریم ؟ حتما باید هسته ای باشه ؟ ماشین زیرپامون تکنولوژی سی سال پیش کره است بعد شما دنبال هسته ای هستی ؟ هر روز که میای بیرون 3 لیتر دود میره تو حلق ملت و نصفشون ده سال دیگه سرطان میگیرن اونوقت تو دنبال هسته ای هستی؟
هادی
| |
۱۹:۳۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۴
سلام
در مورد اینکه چند نیروگاه جوش هسته ای در دنیا در حال ساخت است چیزی نمیدانم اما مطمئنم که با هزینه هنگفتی انجام میشود ما اگر ما از لحاظ علمی و عملی به دانش شکافت هسته ای رسیده باشیم غنی سازی 20 درصد کمکی به دستیابی به تکنولوژی همجوشی هسته ای نخواهد کرد ... هرچند به نظر اینجانب همجوشی هسته ای به مسائلی که ما تاکنون در مسئله هسته ای با آن در گیر بودیم ارتباط چندانی ندارد اما در صورت داشتن ارتباط هم باید گفت استفاده از انرژِی هسته ای در هر شکلی تنها یک راه برای تامین انرژی از میان روشهای گوناگون تامین انرژی از منابع تجدیدپذیر است که نمونه ان انرژی خورشیدی است که کشور ما ظرفیت های بالقوه ای در این زمینه دارد و متاسفانه مغفول مانده است
فارغ از تمام این بحث ها پر واضح است که مقصود کشور های غربی از فشار بر ما برای تعلیق غنی سازی کاربردهای نضامی آن است آنهم برای آسایش خاطر رژیم غاصب صهیونیستی است و نه چیز دیگر برای این مدعا هم دلایل زیادی وجود دارد که از حوصله من و شما خارج است
محمد
|
۱۹:۰۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۴
درود بر کلام زیبایت زیبا کلام
علی
|
۱۸:۵۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۴
جانا سخن از زبان ما می گویی
ناشناس
|
۱۸:۵۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۴
درود بر آقای صادق زیبا کلام که در هر شرایطی حقیقت را بیان می‌کند
حسین
|
۱۸:۵۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۴
بسیار عالی
درود بر جناب دکتر زیبا کلام
ایشان انسانی فرهیخته و منطقی می باشند
حمید
|
۱۸:۵۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۴
راستی چرا کسی در مورد فاجعه نیروگاه چرنویل اوکراین و یا فاجعه نیروگاه فوکویاما در ژاپن و محدود شدن ساخت نیرو گاه های اتمی در جهان غرب و همچنین روی آوردن آنها به استفاده از انرژی های باد و خورشید و...برای توده مردم توضیحی نمیده راستی عامه مردم تصورشان از انرژی هسته ای و زباله های ناشی از آن و.... چه می دانند .
ناشناس
|
۱۸:۴۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۴
اما آنان که درد تعطیل شدن نیمی از واحدهای تولیدی کشور بواسطه تحریم ها را دارند؛آنان که نگران بیش از 5 میلیون بیکاردر کشور هستند؛ آنان که نگران صف طولانی مهاجرت تحصیلکردها و نخبگان از کشور هستند؛ آنان که نگران افول بلندمدت سرمایه گذاری و توسعه در بخش انرژی کشور بواسطه تحریم ها و برداشت میلیارد ها دلار از منابع نفت و گازمتعلق به ایران توسط همسایگانمان بواسطه تحریم ها هستند؛ آنان که نگران پائین رفتن سرانه بهداشت و درمان و آموزش و پرورش کشور و قرار گرفتن ایران در ردیف کشورهای آفریقایی و توسعه نیافته هستند؛ آنان که نگران بالا رفتن منظم خط فقر هستند؛ آنان که نگران فقدان امکانات اولیه اطفاء حریق در یک شهر12 میلیون نفری هستند؛ آنان که نگران مصیبت های زیست محیطی متعدد کشور هستند؛..... اگر جناب رسایی میزان تعهد و پای بندی شان به نظام و مملکت اتفاقا بیشتر از شما نباشد یقین بدانید کمتر هم نیست...
احمد
|
۱۸:۲۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۴
احسنت زیبا کلام سربلند باشی بزرگ
دیروز
|
۱۸:۱۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۴
بسیار منطقی و درست ، راهی که امروز میریم باید 10 سال پیش میرفتیم تا اینقدر ضربه نخوریم
کشکان
|
۱۸:۱۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۴
جناب رسایی:شما را به خدا بیایید آمار بیکاری جوانان را در شهرهای کوچک ببینید، آنوقت در مورد هسته ایی حرف بزنید . آمار فساد را نگاه کنید ای مرد مومن ، چرا ... سر تو برف تهران فرو برده اید در حالی مردم بیچاره شده اند . وقتی سر کلاس به دانش آموزی هشدار می دهی که درسش ضعیف است ، جوابش این است که ما در خانه مان 3نفر کارشناس ارشد با معدل بالا ولی بیکار داریم ، من هم فردا مثل آنها خواهم شد . خواهش میکنم روی این حرفها فکر کنید.
امیر
|
۱۷:۵۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۴
اگر در مملکتمان در بین نخبگان سیاسی و انقلابی،چند نفر چون جناب مطهری و زیبا کلام ها انسانهای بی پروا و حق گو داشتیم امروز چاپلوسی کردن و هزینه کردن از انقلاب و... برای رسیدن به مطامع حزبی جایگاه نداشت.
علی
|
۱۷:۵۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۴
با سپاس از استاد زیبا کلام
مادامیکه افرادی مانند شیخ رسائی و حسینیان و کوچک زاده و .... هستند این مشکلات در مملکت هست و مردم از طرز تفکر انها ضربات جبران نا پذیری میبینند بنا براین مردم بایذ در انتخاب نمایندگان مجلس تحت تاثیر صحبت های عوام فریبا نه انها قرار نگیرند و کسانی را انتخاب کنند که دارای تحصیلات کلاسیک و خدمات دولتی در سطوح بالا را گذرانده باشند
ناشناس
|
۱۷:۴۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۴
بچه های سر چهار راها خیل بیکاران سر خیابانهابیماران صعب العلاج سیستم اموزشی ناکار امد دختران مدرسه شین اباد تصادفات پی در پی اعتیاد ازدواجهای دیر هنگام به جای سایه محبت ودوستی سایه جنگ بر سر مردم جنگ دیده طلاق و....همگی تک نگری وسوزن یک کاره شدن واولویت اصلی را به انرژی هسته ای دادن است  
ارمین
|
۱۷:۴۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۴
من موندم مردم تهران چطور به این ادم تندرو رای دادن واقعا مایه تعجب منه میشه یه نفر واسه من بگه چرا؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس
|
۱۷:۳۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۴
احسنت حرف حساب جواب نداره
amir
|
۱۷:۳۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۴
خدا خیرت بده استاد عزیز.
این مطالب حرف بسیاری از ایرانیان هست.
مسلم
|
۱۷:۳۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۴
از فردا به همت رسانه عمو عزت(ضرغامی)و تمرکز بر این نامه آقای زیبا کلام وی را در ردیف وطن فروشان و رسایی جان! مدافع حقوق ملت شناخته میشه آقای ظریف هم باید بین اعلام برائت از زیباکلام و استیضاح یکی رو انتخاب کنه!!!!!
اکبر
|
۱۷:۳۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۴
باید تابوی انتقاد از مباحث مهم کشور شکست و در یک فضای عقلانی این گونه موضوعات را به چالش کشید موضوع هسته ای و جنگ ف اخلاق ،رد صلاحیت های انتخاباتی و ... در فضای عمومی جامعه مورد نقد قرار گیرد تا هر که در او غش باشد
حسن
|
۱۷:۳۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۴
بسیار منطقی و مستدل. آفرین
ایران
|
۱۷:۲۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۴
درود بر شرفتان. امثال دکتر زیبا کلام از زبان مردم مایه میگذارد و به همین خاطر گفتارشان بر دل مردم
مینشیند
علی
|
۱۷:۰۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۴
به عنوان یک دانشجوی دکتری، که با مسائل برق و هسته ای آشنا هستم، با استدلال آقای زیباکلام موافقم
ناشناس
|
۱۷:۰۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۴
تحليل کاملا صحيح و بجائي است. بنده به نوبه خود از ايشان تشکر دارم و خواهشمندم در شرايط آزادي عقيده و بيان، صدا و سيما و ساير رسانه ها نسبت به انتشار اين عقيده تاش نموده و اجازه دهند مردم قضاوت نمايند. البته اگر معتقديم مردم ميفهمند.!
پاسخ ها
ناشناس
| |
۱۹:۵۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۴
کاملا درست است. ما نیازی به غنی سازی 20 درصدی نداریم.
اهورا
|
۱۷:۰۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۴
هزاران هزار درود براین استاد.
ناشناس
|
۱۷:۰۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۴
منتظرم ببينم نماينده تعدادي از مردن تهران چي جواب مي ده.
دانشجوي دوره دكتري استاد زيبا كلام
پاسخ ها
مسعود
| |
۱۹:۴۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۴
تعدادی رو خوب اومدی!
سلیمی
|
۱۶:۴۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۴
آفرین بر دکتر زیبا کلام با کلام زیبا و رسای خود حق مطلب را به زیبایی بیان کرده اند.
ناشناس
|
۱۶:۳۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۴
احسنت
پاسخ ها
دشتی
| |
۱۸:۲۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۴
خدا پدر و مادرت را بیامرزد که حرف دل ما را که جرأت گفتنش را نداشتیم و مثل غده تو گلویمان گیر کرده بود را پس از سالها زدی . آخه پیشرفت در سایر صنایع مثل صنعت نفت و پتروشیمی وووو چیزی کمتر از انرژی هسته ای حق مسلم ما ندارد و آنهم حق مسلم ماست داشتن کار و آینده با امید برای جوان تحصیل کرده ایرانی هم حق مسلم ماست و خیلی حق مسلم های دیگه که همگی را تو این ۸ سال تعطیل کردند . اگر یکخورده کلاه مان را قاضی کنیم می بینیم همانطور که جنگ را به سفره انقلاب تحمیل کردند و مملکت را ۲۰ سال از همسایه های دور و برمان عقب انداختند یکطورهائی هم این دکان هسته ای را تو سفره ملت انداختند و این همه فرصت پیشرفت را از ما گرفتند و مسئولین مملکت هم دانسته یا ندانسته همان گفتند و کردند که آنها میخواستند . خدائیش هنوز کسی سر حساب نشده که بگوید چند هزار میلیارد دلار خسارت بر سر این تصمیمات بر سر کشور آمده ، خودتان سر انگشتی محاسبه کنید از بنزین آلوده و مرگ و میرهای ناشی از آن بواسطه تحریم گرفته تا دارو تا کشاورزی تا گندم تا نفت تا اعتیاد وووووو هزاران مورد که سر یا ته آن به این حق مسلم ما میرسد ، حالا بفرمایید عقل و درک و خدمت کجای این ماجرا ایستاده ؟؟؟؟
ابوالفضل
| |
۲۰:۲۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۴
با این نظر آقای دشتی موافقم .
سخن ایشان خلاصه نظرات استاد رنانی در کتاب اقتصادسیاسی مناقشه اتمی ایرانمی باشد. جهت اطلاع سایرین از متن کتاب به آدرس زیر مراجعه نمائید.

http://www.renani.ir/Assets/Files/The_Political_Economy_of_Iran_Nuclear_Dispute.pdf
ناشناس
|
۱۶:۲۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۴
احسن احسن
محمد
|
۱۶:۲۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۴
واقعا حرف خیلی از مردم همینه اما مسئولین نظام مردم رو بی سواد فرض کردن و توجهی بهشون نمیکنن، مگه پیشرفت علمی فقط از طریق غنی سازی اورانیوم و تولید پلوتونیوم ممکنه ؟؟؟ مگه بدون غنی سازی در حجم وسیع هم نمیشه به پیشرفت دست یافت ؟؟ بعد یه سوال دیگه: این همه رشته علمی دیگه کشکه که اقایون فقط روی انرژی هسته ای اصرار و پافشاری دارن ؟ اصرار و پافشاری این اقایون روی دانش اتمی برای پیشرفت بقیه علوم و وضع اقتصاد و معیشت مردم و ... محدودیت ایجاد کرده.
ناشناس
|
۱۶:۲۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۴
وقت آن است كه انديشمندان وصاحبنظران وطن پرست ازكنج عزلت درآمده وهمسو ودرحمايت با استاد زيباكلام به دكان "بخش فرهنگي كاسبان تحريم وفتنه " يورش برند بويژه كه اين روزها همگي درعزاي لغو تحريم وكاهش منافعشان سياه پوشيده اند
محمد
|
۱۶:۲۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۴
با تشکر از شما دکتر زیبا کلام با این استدلال های منطقی ،به گونه ای صحبت کرده اید که هر انسانی با کمترین منطق هم بفهمد امابرای ... امثال رسایی دوباره تلاش کنید
...
|
۱۶:۲۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۴
باسلام ، نامه بسیار کاملی بود .
جناب رسایی بهتر است به مردم جواب دهید : دلیل رسیدن به نقطه چیست ؟
اگر رییس جمهور محبوبتان در خرداد 91 و یا در آلماتی اجازه توافق می داد ؛ ما به یک متن بهتری می رسیدیم ، اگر 6 ماه دیگر بود که باید...
ناشناس
|
۱۶:۱۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۴
حرف دل 95 درصد از مردم ایران را زده اند جناب زیبا کلام
سينا
|
۱۶:۱۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۴
- آفرين اين حرف دل مردم است اصلا امثال آقاي رسائي منافع ملي و ملت را در نظر نمي گيرند هدف همه آنها تنها و تنها تامين منافع حزبي خودشان هستند بهتر است هموطنان تهراني عزيز در انتخاب نماينده بسيار دقت كنند
رضا
|
۱۶:۰۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۴
آفرین و مرحبا
ناشناس
|
۱۶:۰۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۴
جناب زیباکلام حق مطلب را ادا کردن از ایشان سپا گذارم
ناشناس
|
۱۵:۵۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۴
ممنون استاد زیبا کلام
جابر
|
۱۵:۵۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۴
دمت گرم دکتر جان خوب حقشو گذاشتی کف دستش
عليرضا
|
۱۵:۴۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۴
سخنان استاد واقع بينانه و منطقي است اگرطرف مقابل كمي منصف باشد.
ناشناس
|
۱۵:۴۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۴
من حدودا از یک سال پیش متوجه این موضوعات شدم و بند بند صحبت های آقای دکتر زیبا کلام رو تایید می کنم، مساله خیلی ساده است : 1- شما که یک نیروگاه هسته ای بسیار کوچک یک مگاواتی دارید که تا ده سال ( حدودا ) روسیه سوخت آن را تضمین کرده و بعد از آن هم به راحتی در بازار جهانی قابل دستیابی است، آیا می روید با صرف صدها میلیارد دلار تاسیسات غنی سازی راه میاندازید ؟ ( نیروگاه سد شهید عباسپور در خوزستان که سال 1356 راه اندازی شد به اندازه نیروگاه هسته ای بوشهر برق تولید می کند )
2- شما که یک نیروگاه تحقیقاتی بسیار بسیار کوچک دارید ( که آمریکایی ها قبل از انقلاب به ایران هدیه کرده اند ) و سوخت بیست درصدش تمام شده، می روید با صرف ده ها میلیارد دلار تاسیسات غنی سازی بیست درصدی راه می اندازید ؟ و سعی می کنید به اندازه هزار سال مصرف این نیروگاه سوخت بیست درصدی تولید کنید که دیگران رو بترسونید که ما می خوایم بمب بسازیم یا نه ؟
3- هیچکس به سوالات بالا توجه نمی کنه و همه به غرورشون برخورده که چرا غرب با برنامه هسته ای ما مخالفت می کنه، آیا این استدلال منطقیه که چون غربی ها مخالفن پس کار ما درسته ؟ تا حالا نفهمیدیم که غربی ها با دانش ما مشکلی ندارن و از بمب ما می ترسن ؟ آیا الآن ماشین های ژاپنی و کره ای اروپا و آمریکا رو تسخیر نکردن در حالی که هیچ توانایی نظامی ندارن ؟ آیا سامسونگ و ال جی در حال رقابت در خود غرب نیستن ؟ آیا کسی تا حالا با نانو تکنولوژی و پیشرفت در سلول های بنیادی ما مشکلی داشته ؟
4- این تصمیم گیری های اشتیاه در سطح کلان و هزینه کردن صد ها میلیارد دلار پول مردم در راه هایی که فقط برای ما ژست سیاسی داره رو بزارید در کنار سال ها تحریم و خسارت های وحشتناکی که به مملکت وارد شده ! ( از دو طرف خوردیم )
5- مثل انرژی هسته ای ما مثل اون خانواده ای هست که بچه اش مریضه و برق و آبشون قطع شده و شام ندارن اما رفته با سرمایه اش یه تانک خریده که باهاش تا سوپری بره خرید کنه، بعد همسایه ها که اعتراض می کنن، همه اهل خونه بهشون برمی خوره که ما زیر حرف زور نمی ریم و حق داریم با پولمون هرچی خواستیم بخریم ! !
ناشناس
|
۱۵:۳۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۴
ای ول دکتر
حمیدرضا پیری
|
۱۵:۳۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۴
البته جای تعجب نیز ندارد. چون در صورت رفع تحریم ها و محدودیت های خارجی ، جلوی رانت خواری و ثروت اندوزی و پولهای یک شبه و مابه التفاوت دلار دولتی و آزاد و تفاوت نرخ سکه و پولهای نفت بی زبان که در حسابهای شخصی انباشته شده و انتصابات بی رویه و بی اساس و کارت های هدیه و داشتن مجوزهای انتشار روزنامه و تاسیس شرکت های بی پایه و سپردن تولید و صنعت و درمان و سلامت کشور به دست چینی های خدا نشناس گرفته خواهد شد. این همه دلیل برای مخالفت با اجرای توافق ژنو بازهم قانع نشدید جناب زیبا کلام؟
ناشناس
|
۱۵:۳۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۴
احسنت الحق که این برنامه غنی سازی برای ما هیچ شودی ندارد و یک مرحله بالاتر اصلا انرزی هسته ای ما اگه دنبال انرزی هستیم با هزینه ای خیلی خیلی خیلی خیلی کمتر از این میتونستیم با استفاده از انرزی خورشیدی انرا تامین کنیم واقعا این همه هزینه کردیم این همه به روسیه و چین باج دادیم ایم همه به واسطه تحریم ها عقب افتادیم که چی ؟ بهتره خودمون رو با امارات از نظر پیشرفت مقایسه کنید در صورتی که انها امکانات ما رو هم دارا نیستند کسانی که امروز این کلاه هسته ای رو بر سرشون گذاشتند و با فرفکنی این موضوع رو یک اقدام انقلابی میدونند عملشون کمتر از ترکمچای نیست !!
از تابناک هم میخواهم اعداد و ارقامی که ما به خاطر انرزی هسته ای هزینه کردیم و هم چنین ضرر هایی که از سوی تحریم ها به ما تحمیل شد همه ی اینها رو بزارید کنار هم ببینید با این همه هزینه چند صد کار خانه پیشرفته ، چند هزار مدرسه پیشرفته و بیمارستان و مراکز اموزشگاهی و ....

حقیقت تلخ این است که ما به خاطر منافع سیاسی یک گروه و استفاده ابزاری و سیاسی از انرزی هسته ای یک ایران رو ویران کردیم تا با هزینه ای خیلی خیلی گزاف یک سانترافیوز بچرخد در صورتی که میتوانستیم چرخه های اقتصاد رو بچرخونیم

این حقیقت غیر قابل اینکار که با شیکم گرسنه نمیشه دنبال اهداف انقلاب رفت زمانی ما میتونیم اهداف انقلابیمون رو دنبال کنیم که از جایگاهی بالا با مردم دنیا حرف بزنیم نه یک کشور که تحریم زمین گیرش کرده فقر و فساد بیداد میکنه رشد اقتصادی مفنی و ...
سید
|
۱۵:۲۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۴
مردم دارن از گرسنگی می میرن مخصوصا کارمندان به لطف شما نمایندگان معتهد که چرا تعد تون توی دوره احمدی نژا از یاد بردید.
حسین ملکی
|
۱۵:۲۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۴
استاد حرف دل مارو نوشتن
ناشناس
|
۱۵:۲۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۴
دم و بازدمت گرم، دکتر!
بیکاره
|
۱۵:۲۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۴
آیا در این مملکت یکی نیست از این رسایی و همفکرانش بپرسد این مخالفت ها و اقدامات سبک شما با وجود سیاست "نرمش قهرمانانه" و اینکه تمام تصمیمات هسته ای با اطلاع و هماهنگی رهبری میباشد چگونه می توان تعبیرش کرد آیا دقیقا مقابله با نظرات رهبری نیست؟
ناشناس
|
۱۵:۱۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۴
ممکن است روزی برسد که این ... نیتشان که عقب نگهداشتن مملکت است رو شود و در آن روز مردم خواهند فهمید که پشت این عوامل چه کسانی بوده اند و چه خواب هایی برای این مملکت دیده اند.
bname
|
۱۵:۱۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۴
بسیار زیبا و منطقی بود
در ضمن امار سرطان هم بالا رفته
ناشناس
|
۱۵:۱۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۴
بقول اکبر عبدی : خیلی جیگر داری ، ولی فکر می کنی این حرفها به خرج رسایی می رود ؟ چقدر به خرج مرادشان (احمدی نژاد) رفت که به خرج مریدانش برود .
ناشناس
|
۱۵:۱۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۴
اقای زیبا کلام عزیز برخی دوستان منافعشان حال چه سیاسی و چه مادی و یا هر دو باهم داره از دست میره این مطلب را اگثریت جامعه هم میداند.برایشان بنویس شاید اثر کنه لکن اینها کار خودشان را میکنند ولی بدانند ملت هوشیار ایران با هدایت مسئولین کشور دیگر به انها اجازه حکومت نخواهد داد پس بهتره عده ای که از روی نا اگاهی دنباله روی از قاچاقچی ها میکنند به خود بیایند.این جمله تهدید نیست بلکه فرصت است تا ابران را نجات دهیم.عزت ایران اسلامی عزت همه ماست و با هم میگوییم مرگ بر خائنین به ایران اسلامی و نابود باد نسل اشان .انجام کارهای به ظاهر صلاح ولی در باطن خطا خیانت است درست مثل اینکه برای دوشیزه ای چنان مهریه ای تعیین کنین و یا چنان شرایطی بگذاریم که خواستگار فرار کنه بعد هم بگیم ما دخترمان را به مفت نمیدهیم ولی اخر کار دختر روی دست خانواده بماند از همه مهمتر اینک فرمان خداوند که باید زندگی تشکیل تا حیات انسان ادامه یابد ابتر بماند.
احمد احمد
|
۱۵:۱۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۴
احسنت جناب زیبا کلام یا یهتر بگم شیرین بیان
ناشناس
|
۱۵:۰۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۴
متن قوی و مستدلی بود؛ اما یک نکته کوچک و البته مهم درش مغفول مانده و آن اینکه همان طور که در این چند وقت دیده ایم بر خلاف دیدگاه آقای زیباکلام امریکا واقعا کینه عمیقی نسبت به ایران دارد(حتی این را اوباما چند روز پیش بیان کرد) و این یعنی هر زمانی(تاکید می کنم هر زمانی، مگه اوباما تا کی رییس جمهوره؟) امکان تحریم وجود دارد و به حکم عقل نه تنها در هسته ای بلکه در تمام زمینه ها این چنین ملتی باید صفر تا صدش را خودش بتواند بسازد ولو تکنولوژیش مال 90 سال پیش باشد!
کمال
|
۱۵:۰۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۴
"نمی شود برای همیشه فقط به تجلیل و تمجید از برنامه هسته ایی اجازه داد و جلوی نظرات دیگر را با قید و بند سانسورگرفت".
محمدرضا
|
۱۵:۰۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۴
100000000000تامثبت
محمد اقایی
|
۱۴:۵۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۴
جانا سخن از دل کفتی
مهدی
|
۱۴:۵۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۴
احسنت . اگه اینهمه هزینه را صرف تولید علم کرده بودیم، برای تولید انرژی هزاران راه دیگه پیدا کرده بودیم.
ناشناس
|
۱۴:۵۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۴
چه بسیارند پندها و چه کمند پند پذیران ....
اینها مگه منطق سرشون می شه ؟ فقط پول و موقعیت سیاسی همین و بس ...
منصور نوين
|
۱۴:۵۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۴
"جناب احمدی نژاد پس از آغاز ریاست جمهوری شان در سال 1384 یکی از نخستین گام هایی که بر داشتند توقف برنامه " کج دارو مریز " اصلاح طلبان در برنامه های هسته ایی کشور بود."

کج دارو مریز : يعني ليواني كه پر از آب است را بصورت كج نگهدار و در عين حال مواظب باش آب درون آن نريزد كه كنايه از با سياست و احتياط عمل كردن است در حاليكه اكثر مردم خيال ميكنند كه "مريز" يعني "مريض"
ناشناس
|
۱۴:۵۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۴
تشكر حرف دل ٧٠ ميليون ايراني را زدي ماها كه جنگيديم و در بطن انقلاب بوديم شديم سازشكار و اين تازه به دوران رسيده ها كه متاسفانه با راي ما وكيل ما شدند انقلابي تر از ما
هادی
|
۱۴:۵۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۴
درود بر دکتر زیبا کلام
جانا سخن از زبان ما می گویی
اضافه بر فرمایشات ایشان ما هنوز فکری برای دفع زباله های هسته ای که در سال های آتی تولید خواهد شد نکردیم با اندکی مطالعه در این زمینه روشن خواهد شد که این کار نیاز به تکنولوژی بالایی دارد و هزینه سرسام آوری را به ما تحمیل خواهد کرد و دقیقا به خاطر همین هزینه هاست که همه کشور های پیشرفته به سراغ منابع تجدید پذیر دیگری رفتند
و برخی از این کشور ها قصد تعطیلی نیروگاه های خود در سال های آتی را دارند البته رسیدن به این حد از دانش هسته ای مطلوب ما بود که محقق شد لذا هزینه هایی که ما برای ادامه این روند پرداخت می کنیم نه تنها منفعت ملی نیست که سبب خسران و ضرر برای ماست خطاب به اقای رسایی عرض میکنم اگر بیشتر از شما دل در گرو این میهن نداشته باشیم کمتر نداریم
اسماعيل
|
۱۴:۴۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۴
موارد بيان شده حقايقي است كه توسط عامه مردم قابل درك واتفاقا مدتهاست كه حتي در مكالمات روزانه مردم به آنها اشاره مي شده است. با سپاس از جناب صادق زيبا كلام كه اينچين بي پرده به بيان اين مسايل پرداختند و با تشكر از پايگاه خبري تحليلي انتخاب كه به باز نشر آن اهتمام ورزيدند.
شهروند شبانکاره
|
۱۴:۴۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۴
احسنت
حسین
|
۱۴:۴۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۴
زیباترین تحلیلی که حداقل دریکسال گذشته دیدم همین بود .گفته های دکترزیباکلام حرف درگلوی میلیون ها فرهیخته جوان است .منتها اقتدارگرایان بادادن پوشش تقدس به برنامه اتمی وهسته ای امکان انتقاد از این برنامه رااز نخبگان وجامعه گرفتند وکلام زیباتر متعلق به رییس جمهور فهیم است که گفت علاوه برگردش سانتریفوژ چرخ زندگی مردم بخوبی بچرخد.استاد زیبا کلام عاشقتم
ناشناس
|
۱۴:۳۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۴
ایول زیبا کلام.
جانا سخن از زبان ما میگویی
ناشناس
|
۱۴:۳۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۴
آقا ی دکتر عالی بود ۰ جاناسخن از زبان ما میگویی ۰ انشالله همیشه دربیان حقایق ثابت قدم باشید
ناشناس
|
۱۴:۳۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۴
جانا سخن از زبان ما می گویی
ناشناس
|
۱۴:۳۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۴
درود برآقای زیبا کلام.
ناشناس
|
۱۴:۳۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۴
عالی بود بالاخره یکی حرف ما رو بگوش این نماینده های تندرو رسوند من نمیدونم چرا هرکس تو مجلس حرفی میزنه ... حرف خودشو منتسب به تمام مردم ایران میکنه...همین اقای رسایی با چند درصد از رای مردم به مجلس رفته که این قدر خودشو نماینده تمام ملت میدونه!!!!
مسعود
|
۱۴:۲۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۴
جانا سخن از زبان ما می گویی...
این حرفا هشت ساله حناق شده توی گلوی ملت. دست مریزاد دکتر زیباکلام!
ناشناس
|
۱۴:۲۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۴
خوانندگان محترم شما حتما تا الآن متوجه شدید که مخالفت غرب با ما ربطی به هسته ای نداره و فقط بهانه است چراکه بعد از روی کار آمدن دولت اعتدال هم باز دارن جلوی پای آقای ظریف سنگ اندازی می کنند درحالیکه ایشون به خوبی و با رفتار اعتمادزا دارن عمل می کنند.
ناشناس
|
۱۴:۲۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۴
عااااااااااااااااااااااااااالی بود
ناشناس
|
۱۴:۱۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۴
درود بر اقای رسایی
صبور
|
۱۴:۰۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۴
اين اقايان فقط چهار ميليون راي اوردند وايا ميتوانتد ادعاي نمايندگي ملت را بكنند؟؟؟
اكثريت مردم به روحاني راي دادند
احسان
|
۱۴:۰۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۴
حرف دل میلیون ها ایرانی.
ناشناس
|
۱۴:۰۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۴
ممنون، حرف دل نيروهاي دلسوز اين ملت را زديد...
نه انانكه فرصت طلبند وميخواهند در اين بازار ژست مذهبي دو اتشه بگيرند وهرچه نخبه واقعي را با چوب تكفير برانند
خدا پشت وپناه دولت روحاني باشد
ناشناس
|
۱۴:۰۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۴
این همه توضیح به این آدما لازم نیست. اینان حدشان گروهکی است.
ناشناس
|
۱۴:۰۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۴
زنده با دکتر زیبا کلام با بیان شیوا و بی پردشان.
ناشناس
|
۱۴:۰۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۴
آقای زیباکلام عزیز
کسی که خوابه رو میشه بیدار کرد، اما کسی که منافعش تو اینه که از خواب بیدار نشه ...
ناشناس
|
۱۴:۰۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۴
احسنت بارک الله
محمود
|
۱۳:۵۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۴
احسنت. بالاخره کسی هم پیداشد فارغ از احساسات و جوگیر شدن مساله هسته ای را از زاویه منافع ملی نگاه کند
ناشناس
|
۱۳:۵۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۴
با تشکر از اقای زیبا کلام
ناشناس
|
۱۳:۵۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۴
آفرین. گویا در این کشور تنها باید مانند جبهه به اصطلاح پایداری سخن گفت و سخن غیر این خیانت است.
ناشناس
|
۱۳:۵۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۴
اقای دکتر ممنونم. اگر بتوانید و این جوابیه منطقی را در تیراژی وسیعتر به اطلاع همگان برسانید خدمتی بزرگ به ایران همیشه سرفراز انجام داده اید.