صفحه نخست

تاریخ

ورزش

خواندنی ها

سلامت

ویدیو

عکس

صفحات داخلی

۱۷ اسفند ۱۴۰۲ - ساعت ۰۲:۵۹
کد خبر: ۱۵۷۴۶۰
تاریخ انتشار: ۳۹ : ۱۵ - ۳۱ فروردين ۱۳۹۳
برادران! در پرونده شما خدمات بزرگی به اسلام و انقلاب را می‌توان مشاهده کرد. اگر این خوبی را بر خوبی‌های دیگر خود بیفزائید که: «وما ابری ء نفسی ان النفس لاماره بالسوء الا ما رحم ربی ان ربی غفور رحیم» چه اشکال دارد؟!
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
آیت‌الله محی‌الدین حائری شیرازی نامه‌ای خطاب به میرحسین موسوی و مهدی کروبی منتشر کرد.

به گزارش «انتخاب»،متن این نامه که در وبسایت شخصی آیت‌الله حائری شیرازی منتشر شده بدین شرح است:

«بسم الله الرحمن الرحیم

حضور برادران ارجمند جناب آقای مهندس میرحسین موسوی

و حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی کروبی (وفقهما الله لطاعته)

سلام علیکم

بنده فکر می‌کنم که باور شما در آنچه می‌کنید خدمت به اسلام و انسانیت در راه آزادی و کرامت انسانی است.

آنکه در زاهدان با عملیات انتحاری مرحوم سردار شوشتری و چهل همرزمش را شهید کرد و شصت نفر از ایشان را مجروح نمود نیز قصدش جز خدمت به اسلام و مسلمین و نیل به درجات عالیه در بهشت برین چیز دیگری نبوده است.

دعوت مردم به آمدن در خیابان میوه‌ایست که در دامن آمریکا و اسرائیل افتاده و با اصرار بر مشی گذشته باز هم خواهد افتاد. آنچه در مصر و اخیرا در اوکراین واقع شد نمونه روشن آن است.

لطف خدا بود که قضیه جمع شد. در انجیل برنابا آمده است که عیسی بن مریم علیه‌السلام ابلیس را تبلیغ نمود که توبه کند ابلیس پرسید چگونه توبه کنم و عیسی نیز از خداوند پرسید و خداوند فرمود:

یک کلمه بگوید بد کردم پشیمانم. عیسی(ع) مطلب را به اطلاع ابلیس رساند و ابلیس در پاسخ گفت چرا من بگویم! چرا خدا نگوید بد کردم پشیمانم!!

برادران! در پرونده شما خدمات بزرگی به اسلام و انقلاب را می‌توان مشاهده کرد. اگر این خوبی را بر خوبی‌های دیگر خود بیفزائید که: «وما ابری ء نفسی ان النفس لاماره بالسوء الا ما رحم ربی ان ربی غفور رحیم» چه اشکال دارد؟!

شما که همواره گفته‌اید و می‌گوئید: «الهی لاتکلنی الی نفسی طرفه عین ابداً و سال‌هاست می‌گوید «الهی لاتردنی الی سوء استنقذتنی منه ابدا» و با خداوند مناجات می‌کنید که «الهی لا تسلبنی صالح ما انعمت به علیّ ابدا» و آرزومندید که مصداق این آیه باشید «یاأیها الذین آمنوا کونوا قوامین بالقسط شهداء لله ولو علی أنفسکم»؛ بیائید با عمل به لوازم نیایش‌های خالصانه این افتخار بزرگ را برای خود در دنیا و عقبی حفظ فرمایید.

امام راحل وقتی مصلحت اسلام و انقلاب و مردم را در قبول قطعنامه دید، فرمود: من بودم که گفتم تا آخرین نفر و تا آخرین قطره خون خواهیم جنگید، امروز می‌گویم صلح با صدام را می‌پذیرم و این صلح تاکتیکی نیست. من این جام کشنده‌تر از زهر را سر می‌کشم و مسئولیت این کار را شخصا قبول می‌کنم.

دیدید حرمت امام در بین مردم بیش از پیش شد چون مردم طرفدار مظلوم هستند و چون امام را مظلوم دیدند محبوبشان شد.

شما می‌فرمودید انتخابات باید منحل شود، در جواب گفتند: هرچه که قانون انتخابات بگوید و این کار را به عهده هرکس که گذاشتند شما نپذیرفتید! و به مردم گفتید از آرائتان دفاع کنید! و به خیابان‌ها بریزید!

مگر خداوند باری تعالی نفرمود: «وَاعْتَصِمُواْ بِحَبْلِ اللّهِ جَمِیعاً وَلاَ تَفَرَّقُواْ». آیا به خیابان کشاندن مردم تفرق نبود؟! یا به خیابان آمدن اعتصام به حبل‌الله بود؟!

در بیست و دوم بهمن پنجاه و هفت امام به مردم گفت به خیابان‌ها بیایید و حکومت نظامی شاه را برچینید و مردم آنروز به خیابان آمدن را اعتصام به حبل‌الله دیدند. لذا همگی آمدند و انقلاب پیروز شد.

وقتی پس از انتخابات 88 مردم را به آمدن در خیابان‌ها دعوت کردید نه شما در موضع امام راحل بودید و نه نظام در جایگاه شاه و ساواک و آمریکا و اسرائیل!!

شما در موضع رقابت انتخاباتی بودید و می‌خواستید برنده میدان باشید و نظام در موضع اجرای مو به موی قانون اساسی بود و آمریکا و اسرائیل در مقابل نظام بودند همانگونه که در مقابل امام نیز بودند.

آمریکا و اسرائیل در موضع ابطال انتخابات بودند همانگونه که در بیست و دوم بهمن پنجاه و هفت در موضع حفظ رژیم ستم‌شاهی بودند.

خیلی‌ها با پافشاری بر امر باطلی از دنیا رفتند و حتی بعد از مرگشان هم تاکنون خوشنام مانده‌اند و شاید مردمی هم آرزو دارند در قیامت همنشین اینان باشند اما چیزی جز جایگاه عذاب نصیب ایشان نخواهد بود.

شما این مطلب را با جان و دل قبول دارید. باید از این محبوبیت‌های پس از مرگ ولو چندین هزار ساله باید به خدا پناه برد!!

امام همیشه می‌فرمود وقتی پای انجام وظیفه به میان بیاید، من با مردم کار ندارم من با تاریخ کار ندارم من بین خود و خدای خود تعهدی دارم که بدان عمل می‌کنم.

گروهی، مردم را به خیابان‌ها کشاندند و نظام برای حفظ مصلحت ایشان را محاکمه نکرد، گرچه کارشان را به شدت محکوم کرد. حال اگر نظام حرف خود را پس بگیرد تا آن‌ها قهرمان شوند، پس از این، نظام نسبت به موارد مشابه جز آنکه سر تسلیم فرود آورد چه می‌تواند بکند؟!

نظام ناچار است در موضع ان عدتم عدنا باشد خداوند هم می‌فرماید «ان الله لا یغیر ما بقوم حتی یغیروا ما بانفسهم» تسلیم نظام در برابر زور و عقب‌نشینی، نظام را به راشیتیسم سیاسی یا نرمی استخوان سیاسی می‌کشاند. رفع حصر خانگی در شرائط اصرار بر مواضع قبلی عیناً مانند قبول ابطال انتخابات بدون مجوز قانونی است و معنی آن این است که نظام حکم به نفی خود نموده است و از هیچ نظامی نمی‌توان چنین انتظاری را طلب کرد.

با اصرار شما، فتنه انتخابات 88 آتش زیر خاکستر خواهد ماند و نظام نسبت به آن نمی‌تواند بی‌تفاوت بماند. جمع شدن فتنه خاموش شدن مشعل است و خاموش شدن مشعل غیر از خاموشی شمعک است. پذیرش خطا از طرف شما، شمعک را خاموش خواهد کرد.

اجانب مصرند که این شمعک روشن بماند تا در زمان مقتضی مشعل را با آن روشن کنند، اصرار شما همان روشن نگه داشتن شمعک است و پذیرش خطا خاموش کردن آن؛ اینک این کار بزرگ فقط و فقط از دست شما بر می‌آید پس از اجر عظیم آن نیز غافل نشوید.

اجانب درصدد آنند که آن‌چه با صدام کردند با شما هم تکرار کنند. تا صدام سر کار بود همه آتش‌ها را به او افروختند و وقتی دستگیر شد محاکمه‌اش کردند و در نهایت حلق‌آویز شد و امروز نیز از مرگش کمتر از حیاتش بهره نمی‌برند. عراق روزمره قربانی می‌گیرد و عاملین نیز امامی جز صدام ندارند.

اجانب به پس از مرگ شما می‌اندیشند که بیش از زمان حیاتتان از شما بهره‌ها ببرند شما به چنین کاری راضی نشوید. عدم تمکین به قانون کار خوبی نبود کشاندن مردم به خیابان‌ها درست نبود! بهتر آن بود که مردم را به آرامش دعوت می‌کردید و به مردم می‌گفتید نافرمانی نکنید تا از طرق قانونی به حقوق خود و شما دست یابیم. در این صورت مردم آرام می‌شدند و شما فرصت پیدا می‌کردید تا در آرامش حقیقت را کشف کنید.

ملاحظه فرمودید که طرف مقابل شما سال‌ها با سفرهای استانی خود و با کارهایی که انجام داده و شیوه تبلیغاتی خود توانسته رای مردم را بدست آورد، لذا بحث بر سر شیوه تبلیغات به غیر از بحث بر سر جابه‌جا کردن میلیونی آراست!!

عزیزان! تبعیت از حجت باطنی عقل همان تبعیت از خداوند متعال است و مخالفت با حجیت باطنی مخالفت با خداست.

((من اصلحما بینه وبین ربه اصلح الله ما بینه وبین خلقه)) خداوند باری تعالی که ابتدای عمر شریفتان را نورانی قرار داده انتهای آن را نیز نورانی قرار دهد.

والسلام علیکم و رحمةالله و برکاته

محی‌الدین حائری شیرازی»

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان
انتشار یافته:
در انتظار بررسی: ۱۲۶
غیر قابل انتشار: ۷۱۶
مسلم
|
۱۶:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۱
خداحفظت کنه استاد
بهلول
|
۱۴:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۱
بخشش: جز آرامش برای دل‌هایمان چه می‌تواند داشته باشد؟
علیرضا
|
۱۳:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۱
انشالله همه به راه راست هدایت بشوند. سپاس فراوان از آیت الله حائری که این نصیحت پدرانه رو فرمودند.
محمود
|
۱۳:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۱
کاش میشد آن دو نفر هم حرف می زدند
ناشناس
|
۱۱:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۱
متن خیلی زیبایی بود.لذت بردم
ضرغام
|
۱۰:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۱
جای تشکر دارد که ایشان جرات کرده تا این حد اینطور بنویسد . ولی ایت الله عزیز قضاوت باید شنیدن حرف متقابل هم باشد پس اجازه بدهید انها حرف بزنند تا مردم قضاوت کنند
ناشناس
|
۰۹:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۱
اسم این کار هست یه طرفه به قاضی رفتن
ناشناس
|
۲۱:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۳۱
این نامه رو چه کسی به دستشون میرسونه؟ اگه بخوان جواب بدن، کی میتونه ازشون بگیره و کجا چاپ میشه؟
قادری
|
۲۱:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۳۱
سلام جناب حائری من از ارادتمندان شما هستم ولی استاد عزیز آیا فکر نمی کنید حق این است که صحبت های این عزیزان شنیده شود چرا چهار سال یک طرف هرچه دوست دارد می گوید ولی طرف دیگر جرات حرف زدن ندارد به خدا قسم این درست نیست ...
ناشناس
|
۲۱:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۳۱
جناب آقاي حائري مطالب خوبي فرمودند اما آيا بهتر نيست كه حرف موسوي و كروبي را هم مردم آزادانه و كامل بشنوند؟ ...
ححح
|
۲۱:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۳۱
توبه یعنی بازگشت به سوی خدا فقط همین .
سروش
|
۲۱:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۳۱
درود بر شما عالم آگاه
كارگزار رسمى گمرك ايران
|
۲۰:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۳۱
واقعا مطلب جالب بود اميدوارم برادران عزيزمان جناب كروبى و موسوى از نصيحت هاى پدرانه جناب حائرى استقبال كنند
پاسخ ها
ناشناس
| |
۲۱:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۳۱
قضاوت غیابی نمیشه کرد
ناشناس
|
۲۰:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۳۱
مودبانه صحبت کردن ایشون بسیار خوب و پسندیدست اما بدون شنیدن حرفهای اونها نمیشه قضاوت کرد. عدالت حکم میکنه حرفهای اونها هم شنیده بشه
حسین
|
۱۹:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۳۱
حرفهای ایشون منطقی به نظر میاد. خصوصا در مورد جریان صدام.
مجتبی
|
۱۹:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۳۱
احسنت خیلی حرفاش در من تاثیر داشت انشالا که این دو نفر تسلیم هوای نفس نشوند و راه درست را پیدا کنند
ناشناس
|
۱۹:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۳۱
سلام خدا بر نگارنده دلسوز این نامه شریف. امید است آقایان کروبی و موسوی پند گیرند.
ناشناس
|
۱۹:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۳۱
الله اعلم
ناشناس
|
۱۹:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۳۱
زیبا بود... خوب بود.
ناشناس
|
۱۹:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۳۱
من طرفدار موسوی و کروبی نیستم ولی اینکه آنها را شیطان و طرف مقابلشان را جای خدا گذاشتن اصلا مقایسه درستی نیست. هردو طرف انسانند و خطاهایی دارند که مال یک طرف ممکن است بیشتر باشد. بهتر است به پیشنهاد جناب آقای خاتمی عمل شده و وتمام طر فها از خداوند ،ملت و از همدیگر طلب بخشش کرده و این مسئله را به تاریخ بسپارند
پاسخ ها
ناشناس
| |
۰۹:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۱
آقای خاتمی کی این حرفو زده؟!
ناشناس
|
۱۹:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۳۱
نکات خوبی در این نامه هست اما اشاره ایی به اقدامات فتنه انگیزانه احمدی ن؟ژاد نکرده و تازه از او تمجید هم کرده و او را در ردیف نظام جا زده است راه حل اینست که اشتباهات هر دو طرف قضیه گوشزد و پذیرفته شود نظر مطهری از همه منصفانه تر و خدایی تر است.
محمدی
|
۱۸:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۳۱
حضرت آیت الله سلام خوب بود یک نامه هم به احمدی نزاد میفرستادی که ملت را خس و خاشاک خطاب کرد که عذرخواهی کند.
کافی
|
۱۸:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۳۱
خداوند علمای با درایت و بصیر را برای مردم و انقلاب حفظ فرمایید .انشاءالله
علیرضا سوری
|
۱۸:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۳۱
بیچاره خیلی دلسوزانه داره این دو را نصیحت می کند...و واقعا هم عاقلانه حرف زده است.
ناشناس
|
۱۷:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۳۱
هم احمدی نژاد وهم موسوی وکروبی همه باید به خاطر رفتارهای زشت انتخاباتیشان اول از خدا وسپس از مردم عذرخواهی کنند. مناظره ها هم بی تاثیر درماجرا وتحریک مردم نبود.
ناصری
|
۱۷:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۳۱
احسنت بر استاد اخلاق
سالار
|
۱۷:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۳۱
احسنت بر شما باد
ناشناس
|
۱۷:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۳۱
نامه نبود محاکمه یک طرفه بود
ali
|
۱۷:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۳۱
منطقی است
جمشيد
|
۱۷:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۳۱
جالبه ،آقاي حائري موسوي وكروبي رو با ابليس وتروريست مقايسه ميكنه وبعد انتظار داره توبه كنن .تا وقتي كه در برخورد با اين عزيزان از اين ادبيات استفاده ميشه نبايد انتظار داشت كه پاسخي بدهند .بقول شاعر محبت بايد دو طرفه باشد .
پاسخ ها
میثاق
| |
۲۱:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۳۱
اگرچه من با محتوای کلی سخن ایشان موافقم اما با لحن ایشان مخالفم.
ناشناس
| |
۲۳:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۳۱
مرحبا
ناشناس
| |
۱۱:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۱
پس با کی مقایسه کنه؟
ایرانی
|
۱۷:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۳۱
مرجع تقلید بزرگوار نه آقایان موسوی و کروبی صدام هستند و نه آن مرد که رفته است امام راحل در ضمن من قبول دارم دعوت از مردم برای ریختن در خیابان کاری نادرست و احساسی بود اما این فقط آقایان و موسوی و کروبی نبودند که مرتکب خطا شدند امثال آقای مرتضوی و بعضی نیروهای خودسر نیز مقصر هستند آیا آنها استغفار کرده اند؟
پاسخ ها
ناشناس
| |
۱۱:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۱
برادر یا خواهر ایرانی، استغفار برای همه لازم است و استغفار نکردن یکی دلیل بر توجیه طغیان گری ما نیست
ناشناس
|
۱۷:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۳۱
لطفاً پاسخ ميرحسن موسوي و مهدي کروبي به اين نامه را از آقايان استعلام و منتشر کنيد.
ناشناس
|
۱۷:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۳۱
درود برتو...
ناشناس
|
۱۷:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۳۱
امیدوارم نصیحت پدرانه این عالم برجسته و بزرگ را بپذیرند و خداوند توبه کنندگان را دوست دارد
ناشناس
|
۱۶:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۳۱
امیدوارم جواب انها هم منتشر شود
ناشناس
|
۱۶:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۳۱
احسنت
اکبر
|
۱۶:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۳۱
کاش جناب شیرازی ضمن نوشتن نامه خوبشان به این دو بزرگوار .نامه ای هم به جناب احمدی نژاد می نوشتند .
ناشناس
|
۱۶:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۳۱
برای تأیید یا پاسخ به فرمایشات شما، آیا اجازه پاسخگویی دارند؟! اگر دارند کل فرمایشات شما یکجا صحیح است.
ناشناس
|
۱۶:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۳۱
حضرت ایت الله مسیر اصلی و صحیح انقلاب و نظام و جمهوری اسلامی ریل گذاری شده است. باید در مقابل کسانی که میخواهند قطار نظام را از ریل اصلی آن خارج کنند ایستاد و شاید هم هزینه داد
پاسخ ها
alidad
| |
۲۱:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۳۱
دوست عزیز ...چرا در بسیاری از حوزه ها از جمله اقتصاد، فساد ، فقر ، تبعیض و...با مشکلات عدیده ای روبرو هستیم چرا؟
ناشناس
| |
۲۲:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۳۱
دوستان دقت کنند! نظر اینجانب را کاملاً معکوس متوجه شده اند!
ناشناس
|
۱۵:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۳۱
آیت‌الله محی‌الدین حائری شیرازی بنده نیز فکر می‌کنم که باور شما در آنچه می‌کنید خدمت به اسلام و انسانیت در راه آزادی و کرامت انسانی است.
پاسخ ها
ناشناس
| |
۱۴:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۱
اشتباه مثبت دادم
شهروند درجه 2
|
۱۵:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۳۱
اي کاش به اين دو نفر هم فرصت پاسخ ميدادند تا خوانندگان بهتر بتوانند داوري کنند
پاسخ ها
ناشناس
| |
۲۳:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۳۱
تو سایت خودشون که میتونن اعلام ندامت بکنن!!!
ناشناس
| |
۱۰:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۱
این حرف اگثریت مردم ایران است محاکمه بطور مستقیم بدون سانسور و شنیدن حرفهای انها و قضاوت با مردم