صفحه نخست

تاریخ

ورزش

خواندنی ها

سلامت

ویدیو

عکس

صفحات داخلی

۲۲ اسفند ۱۴۰۲ - ساعت ۲۳:۵۳
کد خبر: ۱۵۷۶۳۹
تاریخ انتشار: ۵۵ : ۱۳ - ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۳
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
سخنگوی سازمان انرژی اتمی ایران از برنامه این سازمان برای تدوین سند جامع فعالیت های هسته ای خبر داد و گفت: امیدواریم بتوانیم این سند را تا هشت ماه آینده تدوین کنیم.

به گزارش ایرنا، «بهروز کمالوندی» روز سه شنبه در نشست دانشجویی در دانشکده ادبیات علامه طباطبایی ، تدوین این سند جامع را «زمان بر» توصیف کرد و افزود: تهیه این سند جامع مستلزم هماهنگی هایی با دستگاه های دیگر از جمله وزارت نیرو است و این طور نیست که یک شبه آن را بنویسیم.

کمالوندی این مطلب را در پاسخ به سوال یکی از دانشجویان مبنی بر اینکه چرا فناوری هسته ای ایران برنامه ای راهبردی ندارد، بیان کرد.

سخنگوی سازمان انرژی اتمی در عین حال افزود: برای برنامه هسته ای، سندهای مختلفی وجود دارد اما فاقد سند جامع در این زمینه هستیم و تلاش می کنیم که آن را تدوین کنیم.

وی با تاکید بر اینکه در دوره های گذشته مسوولان سازمان انرژی اتمی با توجه سیاست ها، برنامه های مختلفی از جمله در حوزه نیروگاهی و راکتور یا تهیه سوخت داشته و آن را پیاده کرده اند، افزود: این طور نبوده که فعالیت های هسته ای صلح آمیز ما بدون برنامه باشد.

کمالوندی در عین حال تاکید کرد: این طور نیست که همه صنایع ما امروز برنامه جامع داشته باشند و فقط حوزه هسته ای بدون برنامه باشد.