صفحه نخست

تاریخ

ورزش

خواندنی ها

سلامت

ویدیو

عکس

صفحات داخلی

۱۸ اسفند ۱۴۰۲ - ساعت ۰۷:۰۷
کد خبر: ۱۵۹۱۴۷
تاریخ انتشار: ۰۲ : ۱۱ - ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۳
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
مشاور امور اجتماعی مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: شایسته این مملکت نیست که جوانان آن بیکار باشند ولی کیسه‌های برنج هندی و پاکستانی وارد خانه‌ها شود.

به گزارش ایسنا، حسین کمالی در همایش نقش فرهنگ کار در رشد بهره‌وری عوامل تولید، گفت: اگر فرهنگ کار از همان دوران کودکی در مهدکودک و دبستان منتقل شود همگان به آن احترام می‌گذارند، وقتی که کارگر در کتاب‌های درسی عزیز شود فرهنگ کار هم مورد احترام قرار می‌گیرد و آن زمان کار و تولید رشد می‌کند.

وی افزود: متاسفانه امروز جامعه کارگری نتوانسته در تصمیم‌گیری‌های کلان حضور یابد، از طرفی کارفرمایان هم به روش‌های امروزی و نوین مجهز نشده‌اند.

کمالی با بیان اینکه 80 درصد واحد‌های تولیدی صنعتی و کشاورزی با مشکل مواجهند، اظهار کرد: سال گذشته 80 درصد بودجه‌های عمرانی اختصاص نیافت، 20 درصد اختصاص یافت که فقط 10 درصد آن هزینه شد.

وزیر کار دولت سازندگی و اصلاحات نظام ادامه داد: بعد از هزینه 800 میلیارد دلاری درآمد‌های کشور، در پایان کار با یک تورم سرسام‌آور و جامعه‌ای روبه‌رو شدیم که بخش عمده‌ ای از اشتغال خود را از دست داده بود.

کمالی با بیان اینکه در بحث هدفمند‌سازی یارانه‌ها 135 هزار میلیارد تومان توزیع شده است،‌افزود: این رقم یعنی 135 هزار کارخانه و بنگاه اقتصادی یک میلیارد تومانی که می‌توانستیم در مناطق دورافتاده و روستایی ایجاد کنیم و جمعیتی را بر سر کار قرار بدهیم تا مشکل بیکاری امروز جوانان را حل کنیم.

مشاور امور اجتماعی مجمع تشخیص مصلحت نظام در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اشتغال آوردن نان به در خانه‌های مردم و توزیع برنج هندی نیست، اظهار کرد: شایسته این مملکت نیست که جوانان آن بیکار باشند ولی محصول کشورهای دیگر وارد سفره‌های آنان شود، وقتی کیسه‌های برنج هندی و پاکستانی وارد منازل می‌شود یعنی اینکه آنها کار کرده‌اند و ما مصرف کرده‌ایم.

وی گفت: وقتی چند میلیون جوان در کشور بیکار هستند، افسرده می‌شوند و دست به خودکشی می‌زنند، هر ساعت 16 طلاق در کشور ثبت می‌شود و همه اینها نتیجه سیاست‌های گریز از فرهنگ کار است.

به اعتقاد کمالی وضع مقرّری بیکاری در جامعه‌ای که جمعیت بیکار آن بالا است بهتر از توزیع پول در بین مردم است.

کمالی گفت: دهها جزیره، تالاب، دریاچه و معادن بسیار در کشور ما وجود دارد و به دو دریای بزرگ راه داریم که همه اینها می‌تواند به صحنه کار و تولید تبدیل شود.

ویبا بیان اینکه امروز کالاهای خارجی به طور انبوهی وارد سرزمین ما شده و کالاهای داخلی را زمین‌گیر کرده است، ‌اظهار کرد: متاسفانه کار در جامعه ایرانی هنوز شناخته شده نیست و کارگران به جایگاه واقعی خود نرسیده‌اند در حالی که نگاه به کار و کارگر در جامعه باید تغییر کند و در این راستا نیاز به تعامل مستقیم بین کارگر و کارفرما داریم.