صفحه نخست

تاریخ

ورزش

خواندنی ها

سلامت

ویدیو

عکس

صفحات داخلی

۱۲ فروردين ۱۴۰۳ - ساعت ۲۰:۰۳
کد خبر: ۱۶۵۸۴۳
تاریخ انتشار: ۱۸ : ۱۱ - ۱۹ خرداد ۱۳۹۳
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :


توزیع ایران چک‌های 100 هزار تومانی در حالی قرار بود از امروز آغاز شود که ورود آن به شعب بانک‌ها حداقل تا دو روز آینده زمان خواهد برد.

 روز گذشته(یک شنبه) ولی الله سیف- رییس کل بانک مرکزی- از ورود ایران چک های 100 هزار تومانی به بازار خبر داد.

این در حالی است که بررسی ایسنا از شعب بانک ها نشان می دهد که در صورت شروع توزیع، ورود ایران چک ها به شعب تا حداقل دو روز آینده به طول خواهد انجامید.

بر این اساس روسای چند شعبه در بانک های مختلف به خبرنگار ایسنا اعلام کردند که برای توزیع ایران چک ها می باید ابتدا این اسکناس ها وارد خزانه شده و با طی مراحلی از جمله ابلاغ بخشنامه، در اختیار بانک‌ها و درنهایت شعب قرار گیرد که احتمالا با طی این مراحل تا چند روز آینده ایران چک های 100 هزار تومانی در شعب در دسترس خواهند بود.

در عین حال برخی دیگر از شعب بانک ها از چنین خبری بی اطلاعند و عنوان می کنند که هنوز در این زمینه به ما اعلام نشده و بخشنامه‌ای دریافت نکرده‌ایم. به گونه ای که بعضی از روسای شعب بیان می‌کنند که خبر توزیع چک پول ها را از رسانه‌ها شنیده‌ایم.

اما چک پول های 100 هزار تومانی در حالی دوباره به چرخه پولی کشور بر می گردند که در سال 1389 به دلایلی از جمله ایرادات حقوقی و در ادامه ایجاد مشکلاتی در نطام پرداخت نقدی جمع آوری شده بودند.

همچنین در سال گذشته وعده داده شده بود که این چک پول ها تا اسفند ماه 92 به بازار برگزدند که تاکنون به طول انجامیده است.

منبع: ایسنا