صفحه نخست

تاریخ

ورزش

خواندنی ها

سلامت

ویدیو

عکس

صفحات داخلی

۰۵ آبان ۱۴۰۳ - ساعت
کد خبر: ۱۷۱۱۸۲
تعداد نظرات: ۱۰ نظر
تاریخ انتشار: ۳۹ : ۱۰ - ۱۸ تير ۱۳۹۳
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
محمدرضا نجفی منش  گفت: با توجه به اصلاح قیمت خودرو در شورای رقابت، به سمتی حرکت شده تا در آینده نزدیک، قیمت‌های حاشیه بازار خودرو برچیده شود، البته این کار زمانی به سرانجام نهایی می رسد که دولت، قیمت گذاری خودرو را آزاد کند و دست از نرخ نهادن بر خودرو بردارد.

عضو شورای سیاستگذاری خودرو افزود: بسیاری از نمایندگان مجلس و دولتی ها، به این جمع بندی رسیده اند که قیمت خودرو باید آزاد شود، اما این کار زمان لازم دارد تا پیاده سازی و عملیاتی شود.

وی در خصوص پیش شرط های آزادسازی قیمت خودرو تصریح کرد: پیش شرط آزادسازی قیمت خودرو، تنها اراده دولت است که یک شب تصمیم بگیرد قیمت خودرو را آزاد کند و فردا صبح این کار عملیاتی شود، البته اگرچه نگرانی دولت در رابطه با بازار خودرو به جا است، اما تجربه آزادسازی قیمت‌ها در مورد سیمان و لبنیات نشان می دهد که نه تنها با آزادسازی مشکلی برای مردم در میان مدت و درازمدت پیش نمی آید، بلکه بازار رقابتی تر شده و قیمت نیز اصلاح می شود.

به گفته عضو هیات مدیره انجمن سازندگان قطعات خودرو، با آزادسازی قیمت خودرو، قیمت مصرف کننده در بازار آزاد کاهش می یاید، چراکه کارخانه بخشی از اختلاف قیمت را ازمشتری دریافت کرده و در مقابل، با افزایش عرضه، قیمت حاشیه بازار را کنترل می کند.

نجفی منش در پاسخ به این سئوال که آزادسازی قیمت خودرو، چه میزان نرخ های فعلی را بالا می برد، گفت: پاسخ به این سئوال سخت است، اما آنچه مسلم است آن است که خودروسازان این هوشمندی را دارند که بازار را آرام نگه داشته و متشنج نکنند، ضمن اینکه خودروهایی با آپشن‌های مختلف را عرضه کنند که تنوع قیمتی داشته باشد.

وی اظهار داشت: خودروسازان سال‌ها است که با دولت بر سر آزادسازی قیمت خودرو مذاکره می‌کنند و البته شواهد نشان می دهد که دولت نیز کم کم به این جمع بندی می رسد که قیمت را آزاد کند.

نجفی منش در پاسخ به این ئسوال که نظر وزیر صنعت، معدن و تجارت در خصوص آزادسازی قیمت خودرو چیست، با بیان اینکه باید نظر را از خود وزیر پرسید، گفت: با توجه نظر کلی، وزیر صنعت، معدن و تجارت با آزادسازی قیمت خودرو موافق است.
منبع: مهر
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱۰
در انتظار بررسی: ۲۱
غیر قابل انتشار: ۰
محمد
|
۱۲:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۸
اونوقت سایپا و ایران خودرو میشن دولت +شورای رقابت(شما بخوانید شورای رفاقت)+شورای حمایت از حقوق مصرف کننده + . . +
و این دو غول بادبادکی خودروی کشور بصورت مشاوره و جلسات دوجانبه قیمتها را تعیین می کنند.
پیمان
|
۱۲:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۸
4 تا دونه خودرو ساز داریم چه رقابتی میخاد درست شه اینا با هم تبانی کردن .... مردم رو پاره کنن
به مسئولین رشوه دادن دولتیا رو خریدن پوله این کارو از جیب مردم در میارن
ناشناس
|
۱۲:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۸
هر جا به نفعتون باشه حرف از آزاد سازی میزنید.چه رقابتی هست وقتی خودتونید و خودتون؟؟؟؟آزاد سازی واقعی وقتیه که خودروهای روز دنیا بدون گمرکی وارد شن ببینیم جیکتون در میاد یا نه
پاسخ ها
ناشناس
| |
۱۵:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۸
روحانی مچکریم
ناشناس
|
۱۲:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۸
با ورود اپراتور دوم و سوم تلفن ، مخابرات هم تكاني خورد
بهتر هست واردات مديريت شده خودروها آغاز بشه تا هم تكنولوژي جديد به كشور وارد بشه و خودروسازان داخلي هم از خواب بيدار شوند
نمونه ديگرش هم ، مثل ورود بانك هاي خصوصي در عرصه اقتصاد مي باشد كه بانك هاي دولتي از خواب بيدار شدند هرچند تا رسيئت به هدف راه زيادي مانده است
خودروسازي بايد از خواب و تنبلي بيدارشوند.
ناشناس
|
۱۱:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۸
خودروسازان میخواهند کلاه گشادی سر دولت بگذارند به این ترتیب که با آزاد شدن قیمت خودرو هر وقت خواستند قیمت بالا رود تولید را کم کنند و در واقع قیمت آزاد نمیشود بلکه در اختیار آنها میشود
ناشناس
|
۱۱:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۸
برای کم کردن فاصله قیمت کارخانه و بازار که ناشی از کمبود عرضه در مقابل تقاضا است, قیمت کارخانه را زیاد نمی کنند بلکه عرضه را با افزایش تولید یا واردات افزایش می دهند. آیا مدیران کشور ما این بدیهیات را نمی دانند یا موضوع چیز دیگری است؟
ناشناس
|
۱۱:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۸
تعرفه واردات را صفر کنید ، اجازه دهید خودروسازان خارجی مستقیما در ایران نمایندگی داشته باشند بعد بگذارید این دلالان به اصلاح خودرو ساز هر قیمتی دوست دارند روی آشغال های مونتاژی و وارداتی اشان بگذارند.
پاسخ ها
دارنده ال90
| |
۱۱:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۸
به این میکن نوعی دموکراسی
فخرالدین
| |
۱۴:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۸
فقط باید تعرفه صفر بشه بعدا ببینیم کی میخاد قیمتهارو بالا ببره