صفحه نخست

تاریخ

ورزش

خواندنی ها

سلامت

ویدیو

عکس

صفحات داخلی

۱۶ اسفند ۱۴۰۲ - ساعت ۱۴:۳۳
کد خبر: ۱۷۸۵۷۱
تاریخ انتشار: ۲۲ : ۱۶ - ۰۶ شهريور ۱۳۹۳
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
نماینده آیت الله سیستانی در ایران گفت: نخست وزیر سابق عراق در ایام ولادت رسول الله(ص) با بنده تماس گرفت و اطمینان خاطر داد هیچ نگرانی نسبت به اوضاع عراق نداشته باشید و همه چیز تحت کنترل است، در حالیکه گزارشات نگران کننده ای به ما رسیده بود.


حجت الاسلام والمسلمین ˈسید محمد جواد شهرستانیˈ روز پنجشنبه در دیدار اعضای شورای هماهنگی دهه کرامت با وی، با بیان اینکه پس از جریان بیداری اسلامی در تونس و لیبی، مذهب تشیع را از فرقه های ضاله قرار داده اند، افزود: متاسفانه جریان داعش بیش از یک سال و نیم متولد شده و دنیا را تحت تاثیر قرار داده است.

وی با اشاره به اینکه غربی ها با برنامه ریزی و زمینه سازی تلاش می کنند تا به نتایج موفقی دست یابند، تصریح کرد: در مساله موصل، از مدت ها قبل خبرهایی به دست ما می رسید که این شهر در اختیار ما نیست و در دست گروه های انحرافی و بعثی ها است.

وی با بیان اینکه یک هزار و 700 نفر داعشی و در گزارشاتی دیگر با نیروهایی کمتر، در مقابل 52 هزار نفر، با خیانت ارتش توانستند موصل را بگیرند، ابراز داشت: آیت الله سیستانی گفت ˈیک لحظه احساس کردم همه چیز از دست ما رفتˈ؛ دشمن چطور توانست مثل موریانه از موصل به نزدیک بغداد برسد و در همان لحظات آیت الله سیستانی فتوای تاریخی را اعلام کرد.

شهرستانی تصریح کرد: دشمنان کارهای تشکیلاتی و برنامه ریزی می کنند، اما برخی از ما خوابیده ایم!

وی با اشاره به اینکه در یک مقطع تاریخی قرار داریم که دشمن تلاش دارد تا در بین ما رخنه و نفوذ کند، افزود: دشمن به دنبال ضربه زدن به اسلام و پیگیری اهداف خود است، اما ما کجا هستیم و چه می کنیم.

وی با اشاره به اینکه ما باید بدانیم مدیریت های صحیح، امور را به نتیجه می رساند، تصریح کرد: کارهای فردی ممکن است موفق باشد، اما نتایح محدودی دارد، اما کارهای تشکیلاتی نتایج بسیار مثبت تری همراه دارد.

نماینده آیت الله سیستانی در ایران با اشاره به اینکه تخصص و مدیریت، امور را به نتایج مثبتی می رساند، افزود: ضعف مدیریت در ورزش، هنر، صنعت سینما و فرهنگ، ما را به شرایط غیر مناسب رسانده است.

شهرستانی با بیان اینکه مدیریت، نظم و برنامه ریزی موجب موفقیت گروه ها می شود، تصریح کرد: چگونه 30 میلیون جمعیت یهودی، دنیا را قبضه کرده است، ما نیز می توانیم به موفقیت هایی برسیم.

وی در ادامه، حرکت در مسیر اهل بیت(ع) را عامل موفقیت خواند و تصریح کرد: اگر در مسیر اهل بیت(ع) حرکت کنیم به موفقیت های چشمگیری دست خواهیم یافت، اما متاسفانه درگیری های داخلی سبب شده است که کار ما به اینجا برسد و دشمن سوء استفاده کند.

وی با بیان این که سرمایه های بسیاری داریم، اما از آن ها به خوبی بهره برداری نمی شود، گفت: دیگران از سرمایه های ما استفاده می کنند، در حالیکه ما فقط در بروکراسی کردن امور قوی هستیم.

شهرستانی در پایان با اشاره به اینکه حضرت معصومه(س) برکات بسیاری دارد، گفت: اهل بیت(ع) هیچگاه ما را تنها نمی گذارند، به شرط اینکه از ما راضی باشند.

اعضای شورای عالی هماهنگی بزرگداشت دهه کرامت روز گذشته از کارگاه ساخت ضریح مطهر امامین عسگرین (ع) در قم بازدید و با آیت الله ˈسید هاشم حسینی بوشهریˈ مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور و حجج الاسلام و المسلمین ˈمحمد صادق صالحی منشˈ استاندار قم و ˈسید محمد سعیدیˈ تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) دیدار و گفت و گو کردند.

اعضای این شورا همچنین عصر دیروز با آیت الله سید عبدالکریم موسوی اردبیلی از مراجع تقلید دیدار و گفت و گو کردند.

ششم تا شانزدهم شهریور (یکم تا یازدهم ذی القعده) که مصادف با میلاد حضرت فاطمه معصومه و امام رضا (ع) می باشد به عنوان ˈدهه کرامتˈ نامگذاری شده است
منبع: ایرنا