صفحه نخست

تاریخ

ورزش

خواندنی ها

سلامت

ویدیو

عکس

صفحات داخلی

۰۲ فروردين ۱۴۰۳ - ساعت ۱۸:۵۹
کد خبر: ۱۸۱۴۳۵
تاریخ انتشار: ۲۲ : ۲۲ - ۲۷ شهريور ۱۳۹۳
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
آیت الله شبیری زنجانی در پاسخ به سوال یکی از زائران حرم الهی، توجه به خودسازی و انجام صحیح اعمال حج را شکرانه این توفیق الهی دانستند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دفتر آیت الله شبیری زنجانی، معظم له در پاسخ به این پرسش " که چگونه از این فرصت بهره ببریم" پاسخ گفتند و ایام حج را فرصتی برای خودسازی زائران بیت الله الحرام،  دانستند.

ایشان فرمودند: این اوایل که هنوز جمعیت نیامده اند، زائران همه کارهای غیر ضروری را کنار بگذارند و طواف انجام دهند. یک طواف دهه اول ذی الحجه مقدم بر هفتاد طواف بعد از منا است. البته اگر دیدند جمعیت زیاد است بهتر است به جای پرداختن به طواف مستحبی در مسجد الحرام به نماز یا سایر عبادات بپردازند و اجازه بدهند سایرین اعمال واجب خود را انجام دهند. بهتر است که انسان مراعات حال سایرین را بکند . ایشان نسبت به از دست دادن فرصت عبادت و پرداختن به خریدهای غیرلازم تذکر داده و فرمودند: یکی از مسائلی که الان مورد ابتلا شده، خرید بیش از لزوم است. زائران وقت زیادی را به این کار اختصاص ندهند و از فرصت حج برای خودسازی و عبادت استفاده کنند چون معلوم نیست این فرصت دوباره برای آنان تکرار شود، پس شکرگزار این نعمت الهی باشند.

آیت الله شبیری زنجانی افزودند: البته این امور غیر ضروری را برای فرصت هایی مثل بعد از منا بگذارند و در این ایام تا آنجا که مقدور است طواف کنند و خرید را هم به حدی که سایرین از آنها توقع دارند و آن کالا هم در کشور خودشان هم پیدا نمی شود، منحصر کنند.