صفحه نخست

تاریخ

ورزش

خواندنی ها

سلامت

ویدیو

عکس

صفحات داخلی

۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ساعت ۱۶:۲۹
کد خبر: ۱۸۸۸۳۰
تاریخ انتشار: ۰۱ : ۰۹ - ۱۷ بهمن ۱۳۹۳
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ستاد مشترک ارتش فرانسه روز پنجشنبه اعلام کرد هواپيماهاي جنگي اين کشور طي روزهاي اخير در حمله به مواضع داعش، حدود پنجاه تن از اعضاي اين گروه تروريستي را هدف قرار دادند و تعدادي از خودروهاي متعلق به اين گروه را منهدم کردند.

ستاد مشترک نيروهاي مسلح فرانسه در بيانيه خود بدون اشاره به اينکه اين پنجاه داعشي در حملات هواپيماهاي فرانسوي کشته يا زخمي شدند، تنها خاطر نشان کرد هواپيماهاي اين کشور در يک عمليات تجسس ميان موصل، کرکوک و بيجي، يک گروه يکصد و پنجاه نفري از ستيزه جويان داعش را که براي درگيري با پيشمرگه هاي کرد موضع گرفته بودند، شناسايي کردند که در اين عمليات، پنجاه تن از آنها هدف قرار گرفتند.

اين بيانيه افزود « در همان روز و در همان منطقه، هواپيماهاي جنگي فرانسه همچنين يکي از مواضع تيربار داعش را که به سمت نيروهاي ارتش عراق تيراندازي مي کرد، هدف قرار دادند.»

به گزارش خبرگزاري فرانسه از پاريس؛ هواپيماهاي جنگي فرانسه در سوم فوريه طي يک حمله هوايي ائتلاف عليه مواضع داعش در منطقه موصل و با هدف انهدام کارخانه اي که داعش در آنجا بمب مي ساخت، مشارکت داشتند.

فرانسه با نه فروند هواپيماي رافال، شش فروند ميراژ دو هزار، يک هواپيماي تجسس آتلانتيک دو و يک هواپيماي سوخت رسان سي - 135 که همگي در امارات و اردن مستقر هستند، در عمليات ائتلاف براي مبارزه با داعش مشارکت دارد.

منبع : واحد مرکزي خبر