صفحه نخست

تاریخ

ورزش

خواندنی ها

سلامت

ویدیو

عکس

صفحات داخلی

۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ساعت ۲۱:۲۱
کد خبر: ۱۸۸۹۳۶
تاریخ انتشار: ۴۸ : ۱۹ - ۱۷ بهمن ۱۳۹۳
این فرد 27 که گفته می شود ساکن منطقه ˈهون سلوˈ واقع درغرب لندن است و پیشتر در جلسه دادگاه جنایی اصلی انگلیس (ˈاولد بیلیˈ ) به چهار فقره اعمال تروریستی متهم شده بود، احتمال داده می شد که به دلیل سنگن بودن اتهاماتش ، به حبس ابد محکوم شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
دادگاهی در لندن روز جمعه یک انگلیسی داعشی را به نام ˈعمران خاواجاˈ ˈ که سال گذشته میلادی پس از بازگشت از سوریه دستگیری شده بود، به 12 سال زندان محکوم کرد .

به گزارش ایرنا ، ˈجاستیس بیکرˈ قاضی دادگاه عالی ˈوولویچ ˈ واقع در جنوب شرق لندن، در جلسه این دادگاه عنوان کرد که ˈعمران خاواجاˈ یک تهدید جدی برای عموم مردم بشمار می آید.

این فرد 27 که گفته می شود ساکن منطقه ˈهون سلوˈ واقع درغرب لندن است و پیشتر در جلسه دادگاه جنایی اصلی انگلیس (ˈاولد بیلیˈ ) به چهار فقره اعمال تروریستی متهم شده بود، احتمال داده می شد که به دلیل سنگن بودن اتهاماتش ، به حبس ابد محکوم شود.

برنامه ریزی برای اقدامات تروریستی، تلاش برای پیوستن به اردوگاه های آموزشی داعش، دریافت آموزش نظامی و داشتن سلاح برای اقدامات تروریستی از موارد اتهامی وی اعلام شده بود.

در دادگاه ˈاولد بیلیˈ گفته شده بود که این انگلیسی داعشی، پس از پیوستن به سایرهموطنانش در گروه تروریستی داعش در ژانویه سال گذشته میلادی، به مدت شش ماه در کشور سوریه بوده است.

منابع محلی گزارش داده اند که این فرد قبل از بازگشت به انگلیس، در گزارشی که بر روی سایت های اجتماعی منتشر کرده بود، تلاش داشته این گونه القاء کند که در جریان درگیری های سوریه کشته شده است.

به گفته ˈجاستیس بیکرˈ قاضی دادگاه عالی ˈوولویچ ˈ، عمران خاواجا قبل از رفتن به سوریه نیز با کارهای تبلیغاتی بدنبال تشویق مسلمانان انگلیس برای پیوستن به داعش بوده است.

در جریان این جلسه، ˈطاهر باتی ˈ 44 ساله نیز بدلیل کمک به پسرعمویشˈعمران خاواجاˈ برای بازگشت مخفیانه به انگلیس و ˈعصام علی ˈ33 ساله به دلیل کمک مالی به این انگلیسی داعشی، هر کدام به 21 ماه زندان محکوم شدند.

گفته می شود، ˈطاهر باتی ˈ در ژوئن سال 2014 میلادی، عمران خاواجا را در بلغارستان سوار بر خودرو خود کرده و تا شهر مرزی ˈدوورˈ انگلیس می رساند که در این شهر مرزی توسط نیروهای پلیس که در انتظار آنها بودند، دستگیر می شوند.

ˈعصام علیˈ نیز به دلیل دادن کمک مالی به عمران خاواجا، دستگیر و متهم به ارایه کمک به اهداف تروریستی شده بود.

پلیس انگلیس معتقد است عمران خاواجا که تصاویر متعددی از زمان حضورش در کنار نیروهای داعش منتشر شده، از خطرناک ترین افرادی است که تاکنون از سوریه به کشورش بازگشته است.

ˈاندرو پارکرˈ مدیرکل سازمان امنیت داخلی انگلیس اخیرا با اعتراف به اینکه سرویس های امنیتی این کشور قادر به متوقف کردن تمامی طرح های تروریستی که رو به افزایش می باشند، نیستند، گفت: شمار انگلیسی های که برای پیوستن به گروه های تروریستی و تکفیری به سوریه رفته اند، در حال حاضر در حدود 600 نفر هستند.

گروه تروریستی داعش وسایر گروه های تکفیری و افراطی، دست پرورده های غرب وبرخی ازکشورهای عربی هستند که تاکنون جنایات بسیاری در کشورهای عراق و سوریه مرتکب شده اند.