صفحه نخست

تاریخ

ورزش

خواندنی ها

سلامت

ویدیو

عکس

صفحات داخلی

۱۸ اسفند ۱۴۰۲ - ساعت ۰۰:۲۷
کد خبر: ۱۹۴۷۷۳
تاریخ انتشار: ۱۴ : ۱۴ - ۲۵ اسفند ۱۳۹۳
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

معاون سياسي و اجتماعي فرماندار قصرشيرين گفت: انفجار يک قبضه مين به جاي مانده از دوران جنگ تحميلي در منطقه تنگه حمام حوالي پاسگاه مرزي دارخور از توابع بخش مرکزي اين شهرستان يک کشته بر جا گذاشت.

نعمت الله نازپرورده روز دوشنبه افزود: در جريان اين حادثه يکي از عشاير ايل کلهر به نام جلال بهرام زاده 24 ساله در حين تعليف احشام با مين برخورد که بر اثر شدت جراحات وارده در دم فوت کرد.

وي اظهار داشت: در جريان اين انفجار همچنين هفت راس از دام هاي اين فرد تلف شدند.

نازپرورده گفت: از ابتداي امسال تاکنون 19 نفر در اثر انفجار مين و مهمات به جاي مانده از جنگ تحميلي در اين شهرستان مجروح و کشته شده اند ضمن اينکه در همين مدت، انفجار مينهاي باز مانده از جنگ، باعث تلف شدن چند راس دام و وارد شدن خسارت به ماشينهاي کشاورزي شد.

وي از مردم و ساکنان منطقه و بويژه مسافران و مهمانان نوروزي خواست به محض مشاهده هرگونه مواد منفجره، مراتب را به نيروهاي پاکسازي مرکز مين زدايي، فرمانداري قصرشيرين و يا با شماره تلفن 110 اطلاع دهند و از دست زدن، جا به جايي و انتقال اين هرگونه اشياي مشکوک خودداري کنند.

با وجود تلاش بي وقفه نيروهاي پاکسازي ميادين مين، تاکنون صدها نفر از مردم مناطق مرزي استان کرمانشاه بخصوص مرزداران، عشاير و نيروهاي گروههاي پاکسازي اراضي آلوده به مين در شهرستان قصرشيرين بر اثر انفجار مين و مهمات به جاي مانده از دوران جنگ تحميلي به شهادت رسيده، جانباز، مجروح و يا معلول شده اند.

پاکسازي عمومي تا عمق 30 سانتي متري اراضي آلوده به مين شهرستان قصرشيرين در بهمن سال 91 به اتمام رسيد و اينک اکيپ هاي پاکسازي مرکز مين زدايي ماموريت خود را براي پاکسازي عمقي و بازنگري تا عمق 80 سانتي متري و به بياني ديگر پاکسازي مکانيزه و عمليات کوبش را در دستور کار دارند.

قصرشيرين در غرب استان کرمانشاه با بيش از 27 هزار نفر جمعيت با عراق 186 کيلومتر مرز مشترک دارد و در هشت سال دفاع مقدس به مدت دو سال در اشغال نيروهاي متجاوز بعثي بود.
منبع: ایرنا