صفحه نخست

تاریخ

ورزش

خواندنی ها

سلامت

ویدیو

عکس

صفحات داخلی

۱۲ فروردين ۱۴۰۳ - ساعت ۱۵:۵۳
کد خبر: ۱۹۶۲۰۷
تاریخ انتشار: ۲۸ : ۱۸ - ۰۷ فروردين ۱۳۹۴
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 وزير خارجه مستعفي يمن ضمن ادعاي اينکه نيروهاي ايراني در صنعا در حال حمايت از نيروهاي انقلابي و انصارالله هستند، مدعي شد که حملات عربستان هيچ غيرنظامي را نکشته است.

«رياض ياسين» وزير خارجه دولت مستعفي يمن که اکنون در مصر به سر مي‌برد در گفت‌وگو با شبکه العربيه، ادعا کرد که نيروهاي «علي عبدالله صالح» رئيس‌جمهور مخلوع يمن و انصارالله، نفسهاي آخر خود را مي‌کشند.

وي افزود که عمليات «طوفان قاطع» که از بامداد پنجشنبه (ديروز) با همکاري 10 کشور و در راس آنها عربستان عليه يمن در حال انجام است، تنها چند روز ديگر ادامه خواهد يافت.ياسين در ادامه ادعاهاي خود افزود که هدف از اين عمليات، حفظ وحدت يمن و نجات اين کشور است.

وي بي‌توجه به اخبار منتشر شده مبني بر هدف قرار گرفتن غير نظاميان در يمن از سوي جنگنده‌هاي سعودي گفت که تاکنون در اين عمليات، هيچ شهروند يمني کشته نشده است و تنها مواضع انصارالله و ياران علي عبدالله صالح بمباران مي‌شوند.

اين در حالي است که جنگنده‌هاي سعودي تنها صبح امروز با بمباران يک بازار در «صعده» 15 شهروند يمني را کشتند و عصر امروز نيز 20 نفر در بمباران صعده کشته شدند.

وي در ادامه ادعا کرد که نيروهاي ايراني در صنعا حضور دارند و در حال حمايت از انصارالله هستند.

ياسين از پايبندي به گفت‌وگوهاي يمن و طرح «عبدربه منصور هادي» رئيس‌جمهور مستعفي يمن براي حفظ وحدت يمن گفت و اظهار داشت که برخي طرف‌هاي عربي و بين‌المللي به توسعه و رشد مجدد يمن وعده داده‌اند.

وي با اشاره به اينکه در صورت لزوم عمليات زميني نيز عليه يمن انجام خواهد شد خبر داد که نيروي دريايي مصر اکنون راهي باب‌المندب شده‌اند.
منبع: فارس