صفحه نخست

تاریخ

ورزش

خواندنی ها

سلامت

ویدیو

عکس

صفحات داخلی

۲۷ اسفند ۱۴۰۲ - ساعت ۱۱:۲۲
کد خبر: ۱۹۶۲۹۳
تاریخ انتشار: ۰۲ : ۱۱ - ۰۸ فروردين ۱۳۹۴
سخنگوي وزارت خارجه فرانسه:
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

'رومن نادال' سخنگوي وزارت خارجه فرانسه اعلام کرد: لوران فابيوس وزير امور خارجه اين کشور امروز (شنبه) به لوزان سوئيس مي رود.

پايگاه اطلاع رساني وزارت خارجه فرانسه با انتشاز متن نشست خبري نادال، به نقل از وي نوشت: فابيوس امروز در محل مذاکرات هسته اي ايران حضور مي يابد. وي قرار است روز دوشنبه به همراه 'فرانک والتر اشتاينماير' همتاي آلماني خود که او هم در مذاکرات حضور خواهد داشت، به آستانه (پايتخت قزاقستان) سفر کند.

سخنگوي وزارت خارجه فرانسه با اشاره به اين که تاريخ 31 مارس (11 فروردين) در توافقي مشترک ميان گروه 3+3 (1+5) و ايران به عنوان مهلت مقرر براي توافق در مورد چارچوب اوليه تعيين شده است، افزود: در حال حاضر مذاکرات حتي در سطح مديران سياسي در جريان است.

وزير امور خارجه فرانسه همچنين در مصاحبه اي با نشريه 'لاکروآ' گفته است که ايران مسلما حق دستيابي به انرژي هسته اي غيرنظامي را داراست اما تجهيز اين کشور به سلاح هسته اي، راه را بر اشاعه هسته اي به شدت خطرناکي باز خواهد کرد.

نادال بدون اعلام پيش بيني مشخص در مورد پايان مذاکرات، گفت: مذاکره، مذاکره است و بنا بر تعريف آن، همواره امري نامعلوم است؛ اما اميدواريم که به نتيجه برسد.
منبع: ایرنا