صفحه نخست

تاریخ

ورزش

خواندنی ها

سلامت

ویدیو

عکس

صفحات داخلی

۰۳ فروردين ۱۴۰۳ - ساعت ۰۱:۱۰
کد خبر: ۱۹۹۶۰۲
تاریخ انتشار: ۰۳ : ۱۰ - ۲۹ فروردين ۱۳۹۴
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 وزير اقتصاد و دارايي در پاسخ به سؤالات نمايندگان مجلس، اين هفته به جلسه علني مجلس مي‌رود.

دستور کار جلسات علني مجلس از روز يکشنبه 30 فروردين تا چهارشنبه 2 ارديبهشت‌ماه 94 اعلام شد که به شرح ذيل است:

- ادامه رسيدگي به گزارش شور دوم کميسيون تدوين آيين‌نامه داخلي در مورد طرح اصلاح موادي از قانون آيين نامه داخلي مجلس شوراي اسلامي که تغيير دستور در تاريخ 5/6/1393به تصويب رسيده است.

- گزارش کميسيون ويژه حمايت از توليد ملي و نظارت بر اجراي اصل 44 قانون اساسي در مورد طرح نحوه پيگيري تحقق سياست هاي اقتصاد مقاومتي

- گزارش کميسيون عمران در مورد طرح اصلاح موادي از قانون نظام مهندسي و کنترل ساختمان که يک‌فوريت اين طرح در جلسه علني مورخ 28/7/1392 به تصويب رسيد.

- گزارش کميسيون آموزش، ‌تحقيقات و فناوري در مورد طرح استفساريه قانون الحاق دو تبصره به ماده (17) قانون تعيين تکليف استخدامي معلمين حق‌التدريسي و آموزشياران نهضت سوادآموزي در وزارت آموزش و پرورش که يک‌فوريت اين طرح در جلسه علني مورخ 6/7/1393 به تصويب رسيد.

- گزارش کميسيون قضائي و حقوقي در مورد طرح اصلاح موادي از قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز که يک‌فوريت اين طرح در جلسه علني مورخ 25/3/1393 به تصويب رسيد.

- گزارش کميسيون اجتماعي در مورد طرح بازنگري مقررات اداري و استخدامي شهرداري‌ها و دهياري‌هاي کشور که يک‌فوريت اين طرح در جلسه علني مورخ 17/2/1393 به تصويب رسيد.

- گزارش کميسيون اجتماعي در مورد طرح الحاق يک بند به عنوان بند(ه‍) به تبصره جزء(1) ماده (3) قانون تدوين و تنقيح قوانين و مقررات کشور که يک‌فوريت اين طرح در جلسه علني مورخ30/2/1393 به تصويب رسيد.

- گزارش کميسيون انرژي در مورد طرح اساسنامه شرکت ملي نفت ايران که يک‌فوريت اين طرح در جلسه علني مورخ22/2/1393 به تصويب رسيد.

- گزارش کميسيون شوراها و امور داخلي کشور در مورد طرح استاني شدن حوزه‌هاي انتخابيه انتخابات مجلس شوراي اسلامي که يک‌فوريت اين طرح در جلسه علني مورخ 9/9/1393 به تصويب رسيد.

- گزارش کميسيون اقتصادي در مورد لايحه اجازه مشارکت جمهوري اسلامي ايران در افزايش سرمايه دور پنجم بانک توسعه اسلامي که در اجراي ماده 104 آئين‌نامه داخلي با اولويت در دستور قرار گرفت.

- گزارش شوردوم کميسيون انرژي در مورد طرح حمايت از صنعت برق کشور دراجراي‌ماده 104 آئين‌نامه‌داخلي‌ با اولويت در دستور قرار گرفت.

- گزارش کميسيون فرهنگي درمورد طرح جامع جمعيت و تعالي خانواده که دراجراي ماده 104 آئين‌نامه داخلي با اولويت در دستور قرار گرفت.

- گزارش کميسيون برنامه و بودجه و محاسبات درمورد طرح اصلاح بند (ج) ماده (178) قانون برنامه پنجساله پنجم توسعه جمهوري اسلامي ايران که ضمن اينکه اين طرح از سوي شوراي عالي استانها ارائه شده ، دراجراي ماده 104 آئين‌نامه داخلي با اولويت در دستور قرار گرفته است.

همچنين سؤالات بهروز نعمتي و سيدهادي حسيني نمايندگان اسدآباد و قائم شهر، سوادکوه، جويبار، سيمرغ و سوادکوه شمالي از وزير امور اقتصادي و دارايي در دستور کار قرار دارد.
موارد زير نيز در دستور هفته جاري قرار دارد:

- گزارش کميسيون آموزش، تحقيقات و فناوري در مورد استنکاف وزير آموزش و پرورش از اجراي قانون الحاق دوتبصره به ماده(17) قانون تعيين تکليف استخدامي معلمين حق‌التدريسي و آموزشياران نهضت ‌سوادآموزي درآموزش و پرورش که در اجراي ماده 236 آئين نامه داخلي مجلس شوراي اسلامي است.

- گزارش کميسيون عمران در مورد عملکرد دولت يازدهم در تأمين مسکن دهک‌هاي پايين و بررسي نحوه عمل وزير راه و شهرسازي به تعهدات زمين و مسکني خود به مجلس در زمان اخذ رأي اعتماد که در اجراي ماده 49 آئين نامه داخلي مجلس شوراي اسلامي است.
منبع: تسنیم