صفحه نخست

تاریخ

ورزش

خواندنی ها

سلامت

ویدیو

عکس

صفحات داخلی

۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ساعت ۲۱:۲۸
کد خبر: ۲۰۶۲۰۶
تاریخ انتشار: ۰۹ : ۱۷ - ۰۳ خرداد ۱۳۹۴
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

مصوبه تک نرخي شدن بنزين خودروهاي شخصي و موتور سيکلت‌ها در دولت نهايي شد و بزودي اجرايي مي‌شود.

با وجود ورود به خرداد ماه سهميه جديد در کارتهاي سوخت شارژ نشد و پيگيري‌هاي رسانه‌ها شائبه تک نرخي شدن بنزين را براي خودروهاي شخصي و موتورسيکلت‌ها تقويت کرد.

اگرچه اين کار دولت موجب شد تا رسانه ها سناريوهاي مختلفي را بررسي کنند اما وزير نفت شب گذشته در حاشيه جامعه انجمن مهندسي در جمع خبرنگاران اعلام کرد وضعيت قيمت و سهميه بنزين تا 3 روز آينده تعيين تکليف مي شود.

از سوي ديگر مديرکل روابط عمومي وزارت نفت نيز در جمع خبرنگاران آباداني گفته بود احتمال اينکه سهميه بنزين خودروها ديگر واريز نشود زياد است.

در ادامه اين موضعگيري ها پيگيري‌هاي خبرنگار فارس حاکي است که دولت به احتمال بسيار قوي ديگر تصميم به واريز سهميه بنزين خودروهاي سواري شخصي و موتور سيکلت ها ندارد و احتمال تک نرخي شدن بنزين در روزهاي آتي قوت گرفته و بنزين از اين پس با نرخ 1000 تومان در هر ليتر عرضه خواهد شد.

اين تصميم دولت در حالي اخذ شده است که با آغاز نظام سهميه بندي بنزين به گفته آمار و اطلاعاتي که در اختيار مجموعه وزارت نفت قرار دارد شاهد کاهش مصرف بنزين در کشور بوديم و اگر نظام سهميه بندي اجرا نمي شد امروز مصرف بنزين کشور به بيش از 100 ميليون ليتر در روز مي رسيد.

اين اقدام دولت در راستاي جبران کسري بودجه هدفمندي يارانه‌ها صورت گرفته و براي دولت 4000ميليارد تومان درآمد ايجاد مي‌کند.