صفحه نخست

تاریخ

ورزش

خواندنی ها

سلامت

ویدیو

عکس

صفحات داخلی

۱۷ اسفند ۱۴۰۲ - ساعت ۰۰:۱۰
کد خبر: ۲۱۹۸۱۴
تاریخ انتشار: ۰۷ : ۰۹ - ۱۹ مرداد ۱۳۹۴
بخش مهمی از جاده ابریشم از کشور چین عبور می کند که از منظر سایت های باستان شناسی و تاریخی بسیار ارزشمند بوده و هر ساله میزبان تعداد چشمگیری از گردشگران است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
جاده ابریشم نامی بسیار کهن است که بارهابرنامه های مرتبط با آن را مشاهده کرده ایم. این شبکه از راه های متصل با هدف توسعه بازرگانی در قاره آسیا ایجاد شد و در ایجاد ارتباط میان شرق، غرب و جنوب آسیا به یکدیگر و همچنین به عنوان راه ارتباطی با شمال آفریقا و شرق اروپا اهمیت بسیار زیادی داشت. این مسیر استراتژیک تا سده پانزدهم میلادی و به مدت 1700 سال بزرگترین شبکه بازرگانی جهان محسوب می شد. علت انتخاب نام ابریشم برای این مسیر، حمل بار ابریشم چین از راه مذکور به سمت دریای مدیترانه و مناطق دیگر بوده است.

پژوهش های باستان شناسی در مسیر جاده ابریشم به شکل جدی از اوایل سده نوزدهم آغاز شد و اشیا باارزشی نیز از آن بدست آمده است که در موزه های مشهور جهان نگهداری می شوند. بخش مهمی از جاده ابریشم از کشور چین عبور می کند که از منظر سایت های باستان شناسی و تاریخی بسیار ارزشمند بوده و هر ساله میزبان تعداد چشمگیری از گردشگران است.

 تا کنون 22 سایت تاریخی در مسیر عبور جاده ابریشم از کشور چین کشف شده که به ترتیب در تقسیمات استانی 4 منطقه چین  شامل شاآنشی، هنان، گانسو و سین کیانگ قرار دارند. در ادامه این مسیر و در نزدیکی مرزهای چین 8 سایت تاریخی دیگر در کشور قزاقستان و 3 سایت در قرقیزستان قرار گرفته اند.
نقشه راه ابریشم در بخش های مورد اشاره کشور چین، قزاقستان و قرقیزستان بر اساس اطلاعات منتشره توسط موسسه طراحی و پژوهش های معماری چین

نقشه راه ابریشم



سایت تاریخی شهر لوئویانگ در استان هنان



دروازه دینگ دینگ در شهر لوئویانگ



گذرگاه هانگو در استان هنان



سایت باستان شناسی شیائو هان در استان هنان



معبد بزرگ غاز وحشی در استان شاآنشی



معبد کوچک غاز وحشی در استان شاآنشی



آرامگاه ژانگ کیان در استان شاآنشی



سایت تاریخی قصر برلیانس بزرگ در استان شاآنشی



غارهای مایجی شان در استان گانسو



معبد بینگ لینگ در استان گانسو



ویرانه های شوآن کوانژی در استان گانسو



ویرانه های شهر سویانگ در استان گانسو



گذرگاه یامن در استان گانسو



شهر باستانی گائوچانگ در سین کیانگ



شهر باستانی ژیائوهی در سین کیانگ



ویرانه های یانگ ما چنگ در سین کیانگ



برج اعلام هشدار با استفاده از آتش در سین کیانگ



غارهای بودایی کیزیل در سین کیانگ



118سفر