صفحه نخست

تاریخ

ورزش

خواندنی ها

سلامت

ویدیو

عکس

صفحات داخلی

۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ساعت ۰۵:۴۹
کد خبر: ۲۲۰۴۷
تاریخ انتشار: ۰۸ : ۱۶ - ۲۸ اسفند ۱۳۸۹
تلویزیون رسمی لیبی روز شنبه ادعا کرد ساکنان شهر بنغازی در شرق این کشور انقلابیون را از دو سوم بنغازی بیرون رانده اند .
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
تلویزیون رسمی لیبی روز شنبه ادعا کرد ساکنان شهر بنغازی در شرق این کشور انقلابیون را از دو سوم بنغازی بیرون رانده اند .

این در حالی است که برخی شبکه های تلویزیونی گزارش داده اند انقلابیون لیبی اعلام کرده اند گردانهای وابسته به سرهنگ معمر قذافی را از شهر بنغازی بیرون رانده اند . به گزارش خبرگزاری شین هوا از طرابلس ، افراد مسلح مخالف نظام سرهنگ قذافی در شهر بنغازی این خبر را تأیید نکرده اند . تلویزیون رسمی لیبی امروز اعلام کرد ساکنان شهر بنغازی علیه قدرت شورشیان در این شهر قیام کردند و پرچم لیبی را بر روی ساختمان دادگاه کیفری در مرکز بنغازی برافراشتند.

خبرگزاری لیبی اعلام کرد منابع کمیته عمومی موقت دفاع ( وزارت دفاع ) لیبی اعلام کرد باندهای تروریستی القاعده بامداد امروز همزمان با آتش بسی که لیبی دیروز جمعه اعلام کرده است به یگانهای نیروهای مسلح مستقر در غرب بنغازی حمله کردند .

این منابع گفتند باندهای تروریستی از بالگرد و جنگنده در حمله به تجمع نیروهای مسلح استفاده کرده اند که نقض صریح منطقه پرواز ممنوع اعلام شده از سوی شورای امنیت سازمان ملل متحد است و نیروهای مسلح نیز مجبور شدند از خود دفاع کنند .

نیروهای مسلح به باندهای تروریستی درباره عواقب اقداماتشان هشدار داده اند و از ساکنان شهر بنغازی خواسته اند به این افراد فرصت ندهند.