صفحه نخست

تاریخ

ورزش

خواندنی ها

سلامت

ویدیو

عکس

صفحات داخلی

۲۲ اسفند ۱۴۰۲ - ساعت ۰۴:۲۳
کد خبر: ۲۲۳۳۲
تاریخ انتشار: ۵۹ : ۱۸ - ۰۵ فروردين ۱۳۹۰
رئیس جمهور یمن روز جمعه تاکید کرد با وجود آنکه برای تحویل قدرت آمادگی دارد اما در مقابل جنبش اعتراضات در این کشور پایدار و استوار است .
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رئیس جمهور یمن روز جمعه تاکید کرد با وجود آنکه برای تحویل قدرت آمادگی دارد اما در مقابل جنبش اعتراضات در این کشور پایدار و استوار است .

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری انتخاب به نقل از الجزیره، علی عبد الله صالح در جمع طرفداران خود در میدان السبعین گفت: در این روز بزرگ یعنی جمعه تسامح ، صلح ، امنیت و ثبات اعلام می کنیم که با امنیت و ثبات موافقیم و با هرج و مرج ، خرابکاری ، غارت دارایی ها و حمله به مراکز دولتی مخالفیم.

وی افزود: کسانی که هرج و مرج ایجاد و همه چیز را خراب می کنند ، قصد دارند به قدرت برسند. برای آنها چیزی اهمیت ندارد آنها ماجرا جو و توطئه گر هستند.

رئیس جمهور یمن گفت: ما پایدار و استوار هستیم.

رئیس جمهور یمن از ژانویه گذشته با جنبش اعتراضی فزاینده رو به روست که خواستار پایان دادن به حکومت سی و دو ساله اوست.

صالح این سخنان را در حالی مطرح می کرد که شمار زیادی در یک میدان نزدیک شعارهایی بر ضد وی سر می دادند .

صالح برخی از مخالفان را  ماجراجو و اهل توطئه خواند و گفت: آنها می خواهند با استفاده از خون شهدا و کودکان به قدرت برسند .

صالح پس از گذشت یک هفته از کشته شدن دهها نفر در صنعا افزود: ما به قدرت نیاز نداریم اما نیاز به این داریم که قدرت را به دستان امینی بسپاریم نه آنکه به افراد کینه ورز و فاسد و توطئه گر واگذار کنیم .

رئیس جمهور یمن برای گفتگو با جوانان تحصن کننده اعلام آمادگی کرد و گفت: آماده ام با شما گفتگو کنم و به خواسته های شما گوش دهم و حزب سیاسی از جوانان تشکیل دهیم.

وی افزود: ما با کودتا مخالفیم و سعی داریم از ریخته شدن خون یمنی ها جلوگیری کنیم.