صفحه نخست

تاریخ

ورزش

خواندنی ها

سلامت

ویدیو

عکس

صفحات داخلی

۲۴ اسفند ۱۴۰۲ - ساعت ۱۶:۲۷
کد خبر: ۲۲۶۳۵۳
تعداد نظرات: ۴۰ نظر
تاریخ انتشار: ۱۰ : ۲۱ - ۲۷ شهريور ۱۳۹۴
اینکه وزیر بهداشت یک کشور درباره تولید خودروهای داخلی وارد میدان شود و اظهارنظر کند، ممکن است عجیب به نظر برسد، اما این قضیه در ایران، در یک ماه گذشته، موضوع داغ بوده است. حدودا 20 هزار ایرانی هر سال در سوانح رانندگی کشته می شوند، که یکی از بالاترین آمارها در جهان به شمار می رود. اتهامات درباره اینکه خودروهای ایرانی از استاندارد لازم برخوردار نیستند، یک کمپین تحریم خودروهای داخلی را در رسانه های اجتماعی به راه انداخته است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :


المانیتور نوشت: حسن قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت ایران در کنفرانس خبری در 26 شهریور وارد بحثی شد که بر سر خودروهای ساخت داخل به راه افتاده است و بدون اینکه انتظار جواب داشته باشد، پرسید، «آیا ما می توانیم خودروهای فاقد استاندارد را وارد خیابان ها کنیم و انتظار داشته باشیم تصادفات هم نداشته باشیم؟... هرچقدر ما بیمارستان ها را تجهیز کنیم، اگر برای مسائل دیگر نظیر نظارت بر استاندارد تولید خودرو وقت صرف نکنیم، نتیجه نخواهیم گرفت. ما 36 سال است خودرو می سازیم، اما هنوز از رسیدن به نقطه آرمانی خود دور هستیم.»

به گزارش «انتخاب»، اینکه وزیر بهداشت یک کشور درباره تولید خودروهای داخلی وارد میدان شود و اظهارنظر کند، ممکن است عجیب به نظر برسد، اما این قضیه در ایران، در یک ماه گذشته، موضوع داغ بوده است. حدودا 20 هزار ایرانی هر سال در سوانح رانندگی کشته می شوند، که یکی از بالاترین آمارها در جهان به شمار می رود. اتهامات درباره اینکه خودروهای ایرانی از استاندارد لازم برخوردار نیستند، یک کمپین تحریم خودروهای داخلی را در رسانه های اجتماعی به راه انداخته است.

صنعت خودروسازی برای اقتصاد ایران اهمیت دارد. صنعت خودروسازی، «بعد از نفت، دومین صنعت بزرگ ایران» محسوب می شود که حدود 700 هزار نفر در آن مشغول به کار هستند. ایران بزرگترین تولید کننده خودرو در خاورمیانه است و قبل از تحریم ها، یازدهمین تولید کننده بزرگ خودرو در جهان به شمار می رفت.

محمد شریعتمداری معاون اجرایی حسن روحانی رئیس جمهور ایران، اذعان کرد که مصرف کنندگان ایرانی خودروهایی گران و با کیفیت پایین تر را خریداری می کنند. او 25 شهریور گفت: «مردم گاهی یک خودروی ساخت داخل را با قیمتی گرانتر و کیفیتی نسبتا پایین تر از خودروی خارجی خریداری می کنند. مردم ما در جهاد دیگری شرکت کرده اند که آن حمایت از تولید داخلی است. و ما باید از این روحیه حمایت کنیم و شرایطی را فراهم کنیم که در آینده ای نه چندان دور، کیفیت محصولات ایرانی مناسب باشند و در شان مردم ایران باشند.»

شریعتمداری درباره تاثیر تحریم های بین المللی بر خودروهای ایرانی گفت: «صنعت خودروسازی ما تا حدی زیادی راه خود را به رغم همه نوسانات و فراز و نشیب ها نظیر فشارهای ناشی از تحریم ها، پیدا کرده است.»

با توجه به اهمیت «اقتصاد مقاومتی» که مستلزم آن است ایران اقتصاد داخلی خود را تقویت کند، و با توجه به برداشته شدن تحریم ها علیه ایران، این احتمال وجود دارد که مسئولان و خودروسازان ایرانی، در صورتی که قصد داشته باشند قدرت رقابت شان را حفظ کنند، ناگزیر شوند کیفیت خودروهای خود را بهبود ببخشند.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۴۰
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱۵
ناشناس
|
۲۳:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۹
بهتره گفته بشه یازدهمین مونتاژ کننده خودرو
ناشناس
|
۰۰:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۹
بهتر است ایشان از بالا بردن هزینه های درمانی که بر دوش مردم گذاشته اند نظر دهند
ناشناس
|
۲۲:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۸
تشکر از وزیر محبوب و همدل مردم
ناشناس
|
۱۶:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۸
لابد كيفيت جاده ، فرهنگ رانندگي، تعمير و نگهداري به موقع خودروها و....، ما مطابق استانداردهاي جهاني است و فقط كيفيت خودروهاي ساخت داخل مسئله است !!!!!
امید
|
۱۲:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۸
چرا باید مردم ایران خودروهای بی کیفیتی بالاترین قیمت بخرن؟؟؟
mahan
|
۱۱:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۸
در اینکه خودروهای داخلی بی کیفیت و گران هست شکی نیست ولی این آقای وزیر بهداشت اصولا برای نمایش در هر موضوع که به ایشان ارتباط ندارد اظهار نظر میکنند هدف فقط انتخابات و ریاست جمهوری هست نه دلسوزی واسه مردم
پاسخ ها
صمد
| |
۱۴:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۸
ماهان جون اینکه این وزیر بهداشت که فردی با وجدان و با انصافه وخدا حفظشون کنه حرف دل ما مردم را میگن این دلسوزی نیست
معتدل
|
۱۱:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۸
امروز را به خاطر داشته باشید !!!
تهران
|
۱۰:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۸
می خواد نامزده رئیس جمهوری بشه داره تبلیغ می کنه
پاسخ ها
تبریز
| |
۱۴:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۸
اگه بخواد نامزد ریاست جمهوری هم بشه لیاقتوشو داره
ناشناس
|
۰۹:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۸
این را به وزیر صنعت هم یاد بدین که خودرو های ایرانی بدرد نمیخورند
ناشناس
|
۰۹:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۸
این مسئله را همه حس و تایید کردند بجز عاملان ودست اندرکاران خودرو ساز
شهریار
|
۰۹:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۸
فرهنگ پایین رانندگی ایرانی ها مقوله ای نیست که بشود انکار کرد، ولی با همین سطح فرهنگ هم اگر کیفیت خودروها بهبود یابد آمار تلفات جانی بسیار کاهش می یابد.
سام
|
۰۸:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۸
آقای حسن قاضی زاده هاشمی وزیر محترم بهداشت به لحاظ وجدان بیدار و تعصب ایرانی و دلسوزی در پست خدمتگذاری ، از جنابعالی در اذهان مردم ایران به نیکی یاد خواهد شد و وجدان بیدار شما فراموش نمیشود.
مهران
|
۰۷:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۸
بررسی علت سوانح رانندگی نشان می‌دهد که 30.8 درصد تصادفات به دلیل عدم توجه به جلو (عدم رعایت فاصله با اتومبیل جلویی)، 25.2 درصد انحراف به چپ، 22.6 درصد سرعت غیر مجاز، 9 درصد عدم توانایی کنترل وسیله، 5.6 درصد عدم رعایت حق تقدم و 6.8 درصد سایر موارد است.
پاسخ ها
ناشناس
| |
۱۱:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۸
جناب مهران که از طرف خودروسازان کامنت میگذاری
ناشناس
| |
۱۴:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۸
در این که رانندگی ایرانی ها افتضاح حرفی نیست اما اگر خودروهای ما کیفیت خوبی داشته باشند تلفات ما کمتر میشه .
صادق
| |
۱۲:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۹
ودر راس همه جاده ها و خودروهای غیر استاندارد.
امید
|
۰۳:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۸
نتنها وزیر بهداش بلکه وضیفه هر ایرانیه که از این خودروهای بی کیفیت داخلی که سالانه بیش از 20 هزار کشته میده انتقاد کنه
ناشناس
|
۰۲:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۸
ایشان به مسایلی که عموم مردم به صحبت درباره اش علاقه دارن، واکنش میده و همراهی میکنه.
پاسخ ها
صادق
| |
۱۲:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۹
این که خوبه..... یعنی وزیر همراه مردم.
مسی
|
۰۲:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۸
انتخاب جان اون کشورهایی که درصنعت خودرو جایگاه ورتبه ای دارن،این رتبشون براساس کیفیت تولیدشونه، وگرنه تولیدزیادولی بی کیفیت که هنرنیست،ولو رتبه ی یک روهم داشته باشی!!!گرچه نسبت دادن رتبه یازده به خودروسازی ایران تخیلاتی بیش نیست
پاسخ ها
ناشناس
| |
۱۴:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۳۱
این مقاله ی روزنامه ی المانیتوره نه انتخاب .
ناشناس
|
۰۱:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۸
خودرو بی کیفیت بی کیفیته حتی اگر باهاش تک چرخ بزنی
کرماشانی
|
۰۱:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۸
ناشناس چرا دو موضوع بی ربط رو با هم دیگه قاطی می کنی ؟یعنی از دید شما چون مردم ما فرهنگ رانندگیشون پایینه باید ماشین بی کفیت سوار بشن؟
پاسخ ها
ناشناس
| |
۰۹:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۸
نه منظورش اینه که این مردم با این فرهنگ رانندگی اگر ماشین با کیفیت هم سوار شوند باز هم همینطور رانندگی میکنند وفقط احتمالا کمی آمار سانحه دیدگان تصادفات کمتر می شود نه تعداد تصادفات.
ناشناس
|
۰۰:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۸
انصاف داشته باشید .
خودرو بی کیفیت با سرعت زیاد و غیر مجاز حرکت میکند .
خود رو بی کیفت لایی میکشد و خیابان را با جاده بین شهری تشخیص نمیدهد .
خود رو بی کیفیت باعث خواب آلودکی راننده میشود و راننده پشت فرمان میخوابد .
خود رو بی کیفیت در مسافرتهای بین شهری شش نفر را سوار میکند و سقف این خودرو به ارتفاع یک متر اضافه شده که لحاف و تشک است و راننده در سرعت 100 کیلومتر نمیتواند خودرو را کنترل کند .
خود رو بی کیفیت وقتی از روبرو ماشین می بیند یا تابلو سبقت ممنوع شروع به سبقت گرفتن میکند .
خود رو بی کیفیت فقط با لاستیک فرسوده راه میرود .
خود رو بی کیفیت علاقه زیادی دارد که انحراف به چپ داشته باشد .
خودرو بی کیفیت در محل های ممنوع پارک میکند . چراغ قرمز را رد میکند و به کوچه های ورود ممنوع علاقه زیادی دارد از خط کشی و حرکت بین خطوط نفرت دارد و......
و تمام اینها باعث میشود رانندگان ماهر و قانون مدار قربانی این خودروهای بی کیفیت داخلی شوند . !!!!!!!!!!!!!
پاسخ ها
مونا
| |
۰۱:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۸
برادر/ خواهر! شما از ایران خودرو یا سایپا هستی؟
ناشناس
| |
۰۳:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۸
مگه ماشینها با کیفیت اینای که شما کفتید نداره برادر من بحث بر سر اینه که در تصادف کمترین خسارت را داشته باشیم
ناشناس
| |
۰۸:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۸
من موافق نظر دوستمون هستم. عمده سوانح ما به دلیل بی احتیاطی و نبود فرهنگ رانندگی است. ولی این مطلب هم نباید نادیده گرفته شود که طراحی ایمن یک ماشین میتونه از آمار کشته شدگان کم کند.
علی
| |
۰۹:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۸
مونا خانم خب حرف درست را هم قبول کنید تعصب که راه حل مشکل نیست
ایرانی
| |
۱۰:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۸
حرف های ایشون درست هست رانندگی ما هم بی تاثیر در حوادث نیست که یکی از علت های اصلی هستش ولی حرف اینجاست که وقتی شما با پراید تصادف میکنی یا با یه خودروی خارجی که استحکام بدنه و تجهیزات ایمنی رو داره چقدر نتایج فرق میکنه حرف اینجاست خودروی ایرانی حداقل ها رو هم نداره و رانندگی بد ما هم با این اهن پاره ها مسیر مستقیم به سوی مرگ هستش
ناشناس
|
۰۰:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۸
گل گفته وزیر بهداشت،حرف حق زده ،ایشون دلسوز مردم ایران که انتقاد کرده.
ابی
|
۲۲:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۷
یازدهمین تولید کننده بزرگ خودرو در جهان?? !!!!
ناشناس
|
۲۲:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۷
این که هر سال 20 هزار نفر بخاطر تصادف فوت می کنند دوتا دلیل دره :
1- استاندارد نبودن خودروها از لحاظ ایمنی
2-مردم ایران رانندگی درست رو بلد نیستند نمونش رو در اتوبان های تهران می بینید 80 % روی خط حرکت نمی کنند 20% همیشه در حال تخلف هستند
پاسخ ها
ناشناس
| |
۲۲:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۷
روی خط که نبایستی حرکت کرد !
حرکت باید بین دو خط باشد ناشناس عزیز۲۲:۰۲
ناشناس
| |
۲۳:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۷
نبود ریل الکترونیکی سرتاسری بین شهری را هم اضافه کنید چراکه مهمترین است.
ناشناس
|
۲۱:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۷
حرف حق زیباست .
ناشناس
|
۲۱:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۷
درود بر وزیر بهداشت
آی هان
|
۲۱:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۷
بواقع هر کس انصاف داشته باشد از این خودروهای بی کیفیت انتقاد می کند.