صفحه نخست

تاریخ

ورزش

خواندنی ها

سلامت

ویدیو

عکس

صفحات داخلی

۱۳ فروردين ۱۴۰۳ - ساعت ۱۲:۲۸
کد خبر: ۲۳۰۹۱۳
تاریخ انتشار: ۴۹ : ۱۸ - ۲۵ مهر ۱۳۹۴
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
علی اوسط هاشمی روز شنبه در نشست کارگروه ساماندهی اتباع بیگانه بر آمادگی برای مقابله با این شرایط بحرانی تأکید کرد و افزود: با گسترش دامنه تهدیدات در افغانستان، سایر استانهای مرزی و یا حتی مرکزی کشور نیز از این مساله متأثر خواهد شد.

وی گفت: همه استانها باید آمادگی رو به رو شدن با هجوم اتباع افغان و مدیریت جمع کثیری از مهاجران افغان را داشته باشند.

وی ارتقا توان مرزبانی و حمایت سایر یگانها از مرزبانی را برای مدیریت این بحران در مرزهای کشور خواستار شد.

استاندار سیستان وبلوچستان اظهار داشت: مهاجران افغان همراه خانواده هایشان مهاجرت می کنند و در شرایط اضطرار قرار دارند به طوری که نمی توان قوانین و سیاستهای قبلی را در قبالشان اعمال کرد و باید تدابیر و دستور العمل های جدیدی برای اینگونه شرایط اندیشیده شود.

وی خاطر نشان کرد: کمیساریای سازمان ملل و همچنین کشورهای غربی نیز باید سهم شان را در این مورد بپردازند و جمهوری اسلامی ایران نباید به تنهایی تبعات ناشی از این تهدیدها را متحمل شود.

هاشمی ادامه داد: محدود سازی در حوزه استان برای مدیریت ورود مهاجران افغان شرط عقل است و تمرکز و توان نیروی انسانی و تجهیزات باید برای جلوگیری از ورود این مهاجران به نقاط شهری و در نتیجه درون جامعه به کار گرفته شود.
 
استاندار بر تقویت اردوگاههای اسکان و اهتمام در مباحث قرنطینه ای تأکید کرد و تشکیل ستاد بحران و جمعیت هلال احمر و پشتیبانی از آوارگان را در خاک کشور خودشان خواستار شد.

هاشمی بر انعطاف و رعایت حداقل های انسانی و پرهیز از برخورد قهری با مهاجران تأکید کرد و افزود: هدایت درست به همراه انعطاف مد نظر است اما در این مسیر همه چیز را نباید از بعد عاطفی در نظر بگیریم و در کنار آن از درک بحران روییده شده در یک کشور نیز نباید غافل باشیم.
منبع: ایرنا