صفحه نخست

تاریخ

ورزش

خواندنی ها

سلامت

ویدیو

عکس

صفحات داخلی

۰۱ فروردين ۱۴۰۳ - ساعت ۱۳:۵۴
کد خبر: ۲۳۱۹۲۳
تاریخ انتشار: ۰۲ : ۱۶ - ۳۰ مهر ۱۳۹۴
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

سرهنگ مهیار رستگار  با اشاره به محدودیت‌ها و تهمیدات پلیس راه گیلان در ایام تاسوعا و عاشورای حسینی اظهار داشت: در این ایام نیروهای پلیس راهور حضور ویژه و مستمر در جاده‌های استان گیلان دارند و تمامی معابر اصلی و فرعی و ورودی‌های استان و حضور شبانه‌روزی نیروهای راهور با تمامی تجهیزات و امکانات اندیشیده شده است.

وی با اشاره به شرایط جوی استان در این ایام افزود: نیروهای راهور در محورهای کوهستانی اسالم و حیران حضور ویژه دارند و در محورهایی که به مساجد و امامزادگان منتهی می‌شود مانند امامزاده هاشم و قاسم و بقاع متبرکه تهمیدات لازم اندیشیده شده است.

رئیس پلیس راهور گیلان گفت: در سال گذشته حادثه مهمی در ایام تاسوعا و عاشورا در دسته‌جات عزاداری نداشتیم ولی مشکلی که وجود داشت تردد عزاداران با توجه به پوشش سیاه در تاریکی شب بود که تصادفات و تلفاتی در این بخش داشتیم.

رستگار خاطرنشان کرد: به عابرین توصیه می‌شود با توجه به تاریکی هوا و پوشش سیاه، موقع عبور از حاشیه و عرض راه‌ها و جاده‌ها دقت کنند و در ایستادن در کنار مساجد و حاشیه راه‌ها در مکان‌هایی مسقر شوند که روشنایی معابر وجود دارد و از مسیرهایی که میزان دید برای رانندگان خوب است عبور کنند.

وی با اشاره به اینکه در ایام تعطیلات تاسوعا و عاشورا با توجه به اینکه بسیاری از عاشقان ابا عبدالله(ع) تمایل دارند در مراسم عزای حسینی در محلات و شهرهای خود حضور داشته باشند و طبق سنت‌های خود عشق به امام حسین(ع) را ابراز کنند گفت: حجم ترافیکی ورودی‌های شهر در این چند روز افزایش می‌یابد و با توجه به اینکه بارندگی اعلام شده است و جاده‌ها لغزنده هستند از رانندگان خواسته می‌شود سرعت مطمئنه را رعایت کنند.

رئیس پلیس راه گیلان افزود: رانندگان دقت داشته باشند در جاده‌های فرعی و روستایی با توجه به حضور دسته‌جات عزاداری و عابرین رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی را حتما داشته باشند.

رستگار با اشاره به اجرایی شدن محدودیت وسایل نقلیه سنگین در محور رشت به قزوین افزود: این محدودیت تردد ترافیکی 30 مهر و دوم آبان اعمال می‌شود.

منبع: تسنیم