صفحه نخست

تاریخ

ورزش

خواندنی ها

سلامت

ویدیو

عکس

صفحات داخلی

۱۶ اسفند ۱۴۰۲ - ساعت ۲۲:۵۷
کد خبر: ۲۳۶۵۰۴
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار: ۱۸ : ۱۶ - ۲۴ آبان ۱۳۹۴
مدیر اداره صادرات بانک مرکزی با اعلام اینکه عرضه ارز افزایش خواهد یافت و بازار به نقطه تعادلی خود باز می‌گردد، تصریح کرد: اقدامات بانک مرکزی هم آغاز شده است و ما بازار را مرتب رصد می کنیم.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
یک مقام مسئول در بانک مرکزی از شدت بخشیدن مداخله این بانک در بازار ارز برای کاهش التهاب بازار خبر داد.

صمد کریمی با بیان اینکه در دو سال اخیر بازار ارز از ثبات نسبی خوبی برخوردار بود، گفت: تا قبل از ۲۳ تیر امسال یعنی توافق منجر به برجام، عرضه ارز بیشتر شد و نرخ کاهش یافت اما بعد از توافق برجام تقاضای ارز فزاینده شد.

وی، دلیل اصلی افزایش تقاضا را معاملات سوداگرانه، معاملات اعتباری، تقاضای فصلی دلار، قیمت نفت و طلا و نرخ‌های برابری عنوان کرد و اظهارداشت: همه این موارد در بانک مرکزی شناسایی شده است.

کریمی با بیان اینکه ما رسیدن نرخ دلار به کانال ۳ هزار و ۶۰۰ تومان را تأیید می‌کنیم، گفت: براساس سامانه میانگین وزنی معاملات ارزی در بانک مرکزی، میانگین وزنی دلار تا دیروز ۳ هزار و ۵۵۰ تومان بود و پیش بینی ما روند دیگری را برای آینده نشان می‌دهد و معتقدیم این اتفاقات گذرا خواهد بود و این متغیرها پایدار نیست و بعد از دوره ای از بین خواهد رفت.

مدیر اداره صادرات بانک مرکزی با اعلام اینکه عرضه ارز افزایش خواهد یافت و بازار به نقطه تعادلی خود باز می‌گردد، تصریح کرد: اقدامات بانک مرکزی هم آغاز شده است و ما بازار را مرتب رصد می کنیم.

کریمی با اشاره به اینکه بانک مرکزی براساس قانون می تواند در بازار ارز مداخله کند، افزود: بانک مرکزی برای کاهش التهاب مجدداً در بازار مداخله می‌کند؛ همان کاری هم که قبلاً انجام داده است.

وی درباره اینکه آیا مداخله بانک مرکزی شروع شده است؟ پاسخ داد: با توجه به بررسی بازار این مداخله را بیشتر کردیم.

مدیر اداره صادرات بانک مرکزی گفت: در شرایطی هستیم که بانک مرکزی ورود پیدا می کند و با توجه به منابع ارزی قوی می‌تواند روی نرخ‌ها به راحتی اثر بگذارد.

منبع: مهر
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۹
ناشناس
|
۰۰:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۵
سیف باعث گرونیه
رضا
|
۲۱:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۴
اقا قربونت ، تر خدا بيخيال دخالت تو بازار ارز بشيد. هر جا كه دخالت كرديد بدتر شده.
ناشناس
|
۲۰:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۴
وامهايي كه به خودروسازا دادن از طريق گرون كردن ارز به دست آوردن.....!
ناشناس
|
۱۹:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۴
متاسفانه بانک مرکزی فقط وعده می ده خوب وقتی شما یک شبه این همه ریال به خودرو سازان هدیه می کنید ....