صفحه نخست

تاریخ

ورزش

خواندنی ها

سلامت

ویدیو

عکس

صفحات داخلی

۱۲ فروردين ۱۴۰۳ - ساعت ۰۰:۵۹
کد خبر: ۲۴۵۸۰۳
تاریخ انتشار: ۴۰ : ۰۸ - ۱۳ دی ۱۳۹۴
مفتی عربستان سعودی مدعی شد اجرای حکم‌های "شرعی" 47 تن که به صرف انتقاد از نظام حاکم عربستان سعودی صبح دیروز اعدام شدند، با "تکیه بر کتاب خدا و سنت پیامبر" (ص) بوده است!
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
مفتی عربستان سعودی مدعی شد اجرای حکم‌های "شرعی" 47 تن که به صرف انتقاد از نظام حاکم عربستان سعودی صبح دیروزاعدام شدند، با "تکیه بر کتاب خدا و سنت پیامبر" (ص) بوده است!

به گزارش«انتخاب»، به نقل از پایگاه اینترنتی المحیط، عبدالعزیز بن عبدالله آل الشیخ، مفتی اعظم عربستان سعودی و رئیس هیات علمای ارشد و مدیریت پژوهش‌های علمی و صدور فتوا در واکنش به اعدام شیخ نمر باقر النمر، روحانی برجسته عربستانی و 46 تن دیگر که به صرف انتقاد از نظام آل سعود دیروز صبح اعدام شدند، مدعی شد: آنچه که ما شنیدیم، بیانیه‌ای کامل بود و بر مبنای کتاب و سنت و در راستای حفظ امت و ثبات آن و دفاع از امنیت و اموال و خردهای آن انجام شد و این امر از ضرورت‌هایی است که اسلام آن را برای حفظ دین، آبرو، جان، خرد و مال مردم آورده است!

عبدالعزیز بن عبدالله آل الشیخ در ادامه ادعاهای خود و در راستای حمایت از جنایت‌های آل سعود مدعی شد: اجرای احکام‌ "شریعت اسلامی" رحمتی برای بندگان و به نفع آنها و برای دور کردن شر از آنها و جلوگیری از آشوب در بین آنها است!

این مفتی سعودی مدعی شد: این حکم‌ها "شرعی" است و هیچ ابهامی در آن وجود ندارد، اینها حدود خداست که هیچ کس در آن متمایز نیست و بر همگان اجرا می‌شود.

وی با این ادعا که عربستان کشوری است که بر مبنای "اسلام و سنت" پابرجاست، نسبت به "نیرنگ‌های کینه توزان که برای برهم زدن امنیت و ثبات و دودستگی در وحدت تلاش می‌کنند"، هشدار داد.

وی تاکید کرد که وظیفه والیان امور حفظ امنیت و ثبات و دفاع از امت و بازداشتن "ظالمان و برپایی عدالت" است.
منبع: ایسنا