صفحه نخست

تاریخ

ورزش

خواندنی ها

سلامت

ویدیو

عکس

صفحات داخلی

۱۱ فروردين ۱۴۰۳ - ساعت ۱۱:۰۰
کد خبر: ۲۴۷۴۷۴
تاریخ انتشار: ۰۵ : ۱۴ - ۲۳ دی ۱۳۹۴
سرپرست حجاج ايرانی اعلام كرد: دو موضوع حج تمتع و عمره را نباید به روابط سیاسی دو كشور عربستان و ایران گره زد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 سرپرست حجاج ايرانی اعلام كرد: دو موضوع حج تمتع و عمره را نباید به روابط سیاسی دو كشور عربستان و ایران گره زد.

به گزارش «انتخاب»؛ حجت الاسلام قاضی عسكر در نشست شورای برنامه ریزی و هماهنگی بعثه مقام معظم رهبری از شناسایی همگی مفقودان ایرانی فاجعه منا خبر داد و گفت: با تشخیص هویت آخرین پیكر، تمامی ۴۶۱ جانباخته كشورمان در این حادثه شناسایی شدند و با وجود شرایط كنونی در روابط ایران و عربستان تلاش داریم بقیه پیكرهایی كه عزیزان شان درخواست كرده اند در آینده به كشور منتقل شوند و این مرحله نیز پایان یابد.

گفتنی است از میان ۷۹ جانباخته ایرانی فاجعه منا كه در عربستان دفن شدند ۴۲ خانواده رضایت خود را با باقی ماندن اجساد عزیران شان در عربستان اعلام داشتند و با تلاش بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت تاكنون بیش از ۲۰ پیكر به كشور بازگردانده شدند.

حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسكر در این نشست بر لزوم حفظ ارتباط بعثه و سازمان حج با خانواده جانباختگان این فاجعه تاكید كرد و خواستار استفاده از راهكارهای مناسب برای حل مشكلات آنها شد.

نماینده ولی فقیه با اشاره به اینكه در موضوع مستندسازی این فاجعه نیز كارهای خوبی صورت گرفته است افزود: مطالب جمع آوری شده از شاهدان عینی خارجی با اظهارات شاهدان عینی ایرانی مطابقت دارد.

سرپرست حجاج ایرانی با بیان اینكه كارهای پژوهشی در خصوص ابعاد مختلف حادثه منا درحال انجام است، افزود: مسایل حقوقی و موضوع پرداخت دیه به بازماندگان جان باختگان در حال پیگیری است و در این ارتباط مقالات پژوهشی و اطلاعات جمع آوری شده در اختیار دستگاه‌های مسئول قرار می گیرد.

نماینده ولی فقیه در ادامه سخنان خود با تاكید بر اینكه مسئول حوزه حج در كشور تعریف شده است، اظهار داشت: ما بارها اعلام كردیم كه دو موضوع حج تمتع و عمره را نباید به روابط سیاسی دو كشور عربستان و ایران گره زد.

در این جلسه بحث درباره برنامه های نوین سازمان حج و زیارت و شركت شمسا در حوزه عتبات ادامه یافت و مسئولان واحدهای ذی ربط دیدگاه خود را در خصوص راهكارهای جذب بیشتر زائران در این حوزه و خدمات رسانی بهتر در عراق بیان كردند.

در پایان این نشست نماینده ولی فقیه لزوم توجه به اصلاح مدیریت در اداره حوزه عتبات با استفاده از كوچك سازی و چابك سازی مدیریت و ایجاد رقابت سالم با تعدیل در نرخ سفر و كاهش هزینه ها را یادآور شد و تاكید كرد در كنار تقسیم كار باید تمركز مدیریتی حفظ و با ارائه طرح های جدید مشكلات رفع شود.
منبع: مهر