صفحه نخست

تاریخ

ورزش

خواندنی ها

سلامت

ویدیو

عکس

صفحات داخلی

۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ساعت ۱۵:۱۱
کد خبر: ۲۴۸۹۳
تاریخ انتشار: ۵۰ : ۱۵ - ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۰
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
جواد شمقدري گفت: در خصوص استعفاء جمال شورجه از شوراي عالي سينما بايد با او صحبت كنم.

به گزارش انتخاب؛ معاون سينمايي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي در گفت‌وگويي با ایسنا اظهار كرد: من هم اين استعفا را شنيدم و بايد با ايشان صحبت كنم، شايد انصراف ندهد.

وي همچنين درباره‌ي زمان تشكيل جلسه‌ي شوراي عالي سينما گفت: احتمالا به زودي جلسه‌اي خواهم داشت و دستور جلسه‌ هم مباحث صنفي در حوزه سينماست. برپايي جشنواره‌هاي مختلف و همچنين اجلاسي كه درگير آن هستيم تشكيل جلسه شورا را به تاخير انداخت، اما در اولين فرصت جلسه خواهيم داشت.

شمقدري درباره تشكيل سازمان سينمايي نيز اظهار كرد: گروهي در حال كار بر روي تشكيل اين سازمان هستند و براي اين جور كارها نمي‌توان زمان قطعي داد، اما اميدوارم در همين شش ماه اول سال حل و فصل شود.

معاون سينمايي در پاسخ به سوال ديگري درباره تعدد برپايي جشنواره‌هاي سينمايي با بيان اين كه موافق نيست با اين اظهارنظر كه تعداد جشنواره‌ها زياد است، گفت: با استاندارد كشوري كه سينماي پر رونقي دارد، بايد صد جشنواره در سال داشته باشيم و معتقدم برگزاري اين جشنواره‌ها مفيد است و در فرصتي افراد دور هم جمع مي‌شوند، يكديگر را مي‌بينند، مسائل مختلف مطرح مي‌شود و اثر فيلمساز ديده مي‌شود و ابعاد رسانه‌اي كه به راه مي‌افتد بسيار موثر است.

وي ادامه داد: مهم اين است كه جشنواره‌هاي موازي نداشته باشيم ولي برپايي جشنواره‌هايي كه ماموريت مشخص داشته باشند اتفاق بسيار مثبتي است.