صفحه نخست

تاریخ

ورزش

خواندنی ها

سلامت

ویدیو

عکس

صفحات داخلی

۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ساعت ۰۲:۲۶
کد خبر: ۲۵۲۳۱۵
تاریخ انتشار: ۰۴ : ۱۵ - ۲۴ بهمن ۱۳۹۴
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش از تخصیص بودجه 140 میلیارد تومانی برای تجهیز کارگاه‌ها و آزمایشگاه‌های مدارس خبرداد.

به گزارش ایسنا، علی زرافشان در جمع روسای آموزش و پرورش استان با اشاره به اجرای هدایت تحصیلی در پایان پایه نهم اظهارکرد : لازم است مدیران و معاونین دوره اول متوسطه با موضوع هدایت تحصیلی آشنا شوند.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد : مدیران مدارس دوره اول متوسطه، با توجه به عدم ارتباط با دوره دوم متوسطه، حساسیت چندانی نسبت به نوع توزیع رشته‌های تحصیلی ندارند، لذا باید برای توسعه متوازن رشته‌های تحصیلی تلاش کنند.

وی ادامه داد: در آیین نامه جدید، هدایت تحصیلی بر مبنای علاقه، استعداد، امکانات و نیاز تعریف می‌شود.

زرافشان با بیان اینکه «علاقه و استعداد مربوط به دانش آموز و امکانات و نیاز سنجی در حیطه کار دولت است افزود: علاقه و استعداد دانش آموزان باید بر اساس امکانات و نیاز موجود کنترل و در هدایت تحصیلی هنجارهای استانی در نظر گرفته شود.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با تاکید بر لزوم ارتقای کیفیت مدارس با تامین تجهیزات کمک آموزشی گفت: بیش از 140 میلیارد تومان برای تجهیز کارگاهی و آزمایشگاهی مدارس در نظر گرفته شده است.

بر اساس گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، وی با اشاره به گرایش بیشتر دانش آموزان به رشته‌های فنی و حرفه‌ای و کارودانش خاطرنشان کرد: باید زمینه لازم برای گرایش خود خواسته دانش آموزان به هنرستان ها فراهم شود.