صفحه نخست

تاریخ

ورزش

خواندنی ها

سلامت

ویدیو

عکس

صفحات داخلی

۱۷ اسفند ۱۴۰۲ - ساعت ۱۵:۴۸
کد خبر: ۲۵۲۷۷۹
تاریخ انتشار: ۲۵ : ۱۲ - ۲۷ بهمن ۱۳۹۴
رییس کمیته انتخابات جبهه اعتدال گرایان:
رییس کمیته انتخابات جبهه اعتدال گرایان از تشکیل ائتلاف اصولگرایان اصلاح طلب در نشست اعضای شورای سیاستگذاری این جبهه خبر داد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
به گزارش انتخاب، جمشید ایرانی افزود: براساس تصمیم نشست شورای سیاستگذاری جبهه اعتدالگرایان که شب گذشته برگزار شد، این جبهه فهرست انتخابات ارائه نمی کند اما اعلام شد فهرستی که برای تهران به امضای محمدرضا عارف و در قم به امضای علی لاریجانی رسیده باشد؛ مورد تایید و حمایت ما است. 

وی با تاکید بر این که هدف جبهه اعتدالگرایان حفظ وحدت بین اصلاح طلبان و اعتدالگرایان است، خاطرنشان کرد: ائتلافی که به نام اصولگرایان اصلاح طلب شکل گرفته بر اساس منویات رهبر معظم انقلاب و مبتنی بر «راه صحیح اصولگرایی اصلاح طلبانه» است. 

رییس کمیته انتخابات جبهه اعتدال گرایان هر گونه انحصارگرایی در ارائه فهرست نامزدها را نشان دهنده توسعه نیافتگی دانست .

ایرانی به نامه مرتضی بانک به رییس ستاد انتخابات کشور اشاره کرد و افزود: با توجه به محدودیت های اعمال شده و برخی فشارها از سوی برخی افراد و گروه ها برای ارائه نکردن فهرست های جداگانه از سوی احزاب همچنین فهرست 60 و 30 جبهه پایداری و فوق پایداری با رایزنی هایی که صورت گرفته ائتلاف مزبور با حضور 70درصدی اصولگرایان معتدل و 30درصدی اصلاح طلبان معتدل شکل می گیرد.

رییس کمیته انتخابات جبهه اعتدال گرایان همچنین در این گفت و گو با بیان این که لیست 60 و 30 مورد اشاره هیچ کدام مرغوبیت و اقبال بزرگان را نداشته است، اظهار داشت: اعتدال گرایان اگر قرار باشد حضور یابند با مشی اعتدال گرایانه ادامه خواهند داد.

ایرانی از معرفی کاظم جلالی، حسن سبحانی، شهاب الدین صدر و حسن غفوری فرد به عارف برای قرار گرفتن در لیست اصلاح طلبان از سوی جناح اعتدالگرا در نشست مزبور خبر داد.

مرتضی بانک رییس ستاد انتخابات حزب اعتدال و توسعه روز یکشنبه با ارسال نامه ای به رییس ستاد انتخابات کشور از وی خواست باسوءاستفاده کنندگان از نام این حزب برخورد قاطع شود.

وی خطاب به مقیمی نوشت: از برخی نقاط کشور اخبار نگران کننده ای مبنی بر سوء استفاده از نام اعتدال و توسعه دریافت شده است؛ بر مبنای اطلاعات واصله، برخی افراد سودجو با مطامع سیاسی و عمدتا مالی،باسوء استفاده واژگان 'اعتدال'، 'توسعه'، 'اعتدالگرایان' و نظایر آن، اقدام به ایجاد تشکل ها، کانون ها یا ستادهای جعلی انتخاباتی کرده و بعضا از نامزدها وجوه کلانی دریافت کرده اند.
منبع: ایرنا