صفحه نخست

تاریخ

ورزش

خواندنی ها

سلامت

ویدیو

عکس

صفحات داخلی

۲۶ اسفند ۱۴۰۲ - ساعت ۰۳:۰۳
کد خبر: ۲۵۴۰۲۸
تاریخ انتشار: ۴۳ : ۲۰ - ۰۳ اسفند ۱۳۹۴
وزارت خارجه سوریه از شورای امنیت خواست که هرچه سریعتر اقدامات تروریستی اخیر در این کشور را محکوم کند و مانع از این شود که ترکیه و عربستان به حمایت از گروه‌های تروریستی ادامه دهند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
وزارت خارجه سوریه در دو نامه به بان کی مون دبیرکل سازمان ملل متحد و رئیس شورای امنیت سازمان ملل اعلام کرد ادامه سکوت شورای امنیت و عدم محکومیت اقدامات تروریستی اخیر حاوی این پیام به تروریستها و حامیانشان است که به اقدامات تروریستیشان ادامه دهند. این سکوت همچنین گروه تروریستی داعش و حامیان آنها بویزه نظام ترکیه و عربستان را تشویق می‌کند که دست به جنایات بیشتری علیه مردم سوریه بزنند.

وزارت خارجه سوریه افزود دولت جمهوری عربی سوریه از شورای امنیت و بان کی مون دبیرکل سازمان ملل می خواهد که این اقدامات تروریستی را فورا و شدیدا محکوم کنند.

وزارت خارجه سوریه همچنین از شورای امنیت خواست که از طریق انجام اقدامات بازدارنده و فوری و مجازات کشورهای حامی تروریسم بویژه عربستان و ترکیه انجام دهد به مسئولیتهایش در حفظ صلح و امنیت بین المللی انجام دهد و مانع از این شود که عربستان و ترکیه به حمایت از تروریسم و بازیچه گرفتن امنیت و صلح بین المللی ادامه دهند.

روز گذشته در پی انفجارهای تروریستی در حمص و دمشق سوریه دهها تن از شهروندان سوریه به شهادت رسیده و یا زخمی شدند.

گروه تروریستی داعش مسئولیت انفجارهای روز گذشته سوریه را بر عهده گرفت.
منبع: تسنیم