صفحه نخست

تاریخ

ورزش

خواندنی ها

سلامت

ویدیو

عکس

صفحات داخلی

۰۵ فروردين ۱۴۰۳ - ساعت ۱۵:۰۸
کد خبر: ۲۵۸۳۷
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار: ۲۷ : ۱۶ - ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۰
پس از انتقاد شدید "مصباح یزدی" از احمدی نژاد، نوبت به رییس جامعه مدرسین رسید؛
رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این که شورای نگهبان، نگهبان اساس اسلام است، گفت: هیچ مقامی حق ندارد روی نظر نهایی شورای نگهبان حرفی بزند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، بار دیگر وارد مناقشات اخیر شد و در مورد دولت و احمدی نژاد، لب به انتقاد گشود.

به گزارش سرویس سیاسی پایگاه خبری تحلیلی "انتخاب" Entekhab.Ir؛ آیت الله محمد یزدی که نائب رییس مجلس خبرگان نیز است، در دیدار با اعضای ستاد بزرگداشت کنگره شهدای روحانی استان قم ، ضمن انتقاد شدید از مخالفان نظر شورای نگهبان، خواستار عمل به قانون شد.

ریاست جامعه مدرسیت حوزه علمیه قم، در مورد شورای نگهبان گفت: شورای نگهبان، نگهبان اساس اسلام  است و من تعجب می کنم که برخی نظر این شورا را هم نمی پذیرند؟!



یزدی با بیان این که " اخیرا برخی در مورد نظر شورای نگهبان نظر داده اند و به آن ایراد گرفته اند، گفت: این در حالی است که مقام معظم رهبری نیز بیان کرده اند که هیچکس حق ندارد، روی نظر شورای نگهبان حرفی بزند.

وی تصریح کرد: از نظر قانون اساسی و شرع هیچ مقامی حق ندارد بر روی نظر نهایی شورای نگهبان که از 12 نفر متشکل از 6 نفر حقوقدان و 6 نفر فقیه هستند، نظر بدهد.

یزدی با اشاره به تفسیر اخیر شورای نگهبان در خصوص ادغام وزارتخانه ها و نظر برخی آقایان درباره آن گفت: تفسیر اخیر شورای نگهبان که حتی با نظر 9 نفر نیز تایید شده بود با موفقیت تمامی اعضا همراه بود، اما عده ای در این خصوص می خواهند از فضای موجود سوء استفاده کنند.

وی با تاکید بر این که بر اساس قانون اساسی نظر شورای نگهبان قطعیت دارد، گفت: کسانی که نظر شورای نگهبان را رد می کنند یعنی قانونی اساسی را قبول ندارند و وقتی افراد قانون اساسی را قبول ندارند، اصلا خود آنان قانونی نیستند و در واقع قانون اساسی است که آنان را قبول ندارد.

وی با بیان این که رهبری نیز در این خصوص خواسته اند که این آرامش را در کشور حفظ کنیم، اظهار داشت: همچنین بنا به نظر رهبری در عین حال برای کسانی که در حوزه مسئولیتی حکومتی هستند لازم است که حقایق را بدون غرض و مرض و با سند و مدرک تبیین کنند و حرف منطقی زدن و گفتن خواسته رهبری است.

عضو شورای نگهبان افزود: خوشبختانه در این شرایط آنقدر که من اطلاع دارم از رئیس مجلس و دولت دعوت شده است و در حضور مقام معظم رهبری به عنوان وظیفه رهبری نه ولایت در مورد اختلافات بحث و صحبت شده و از سوی مقام رهبری، وظایف قانونی به هر دو طرف گوشزد شده است.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۶
ايراني
|
۱۱:۰۳ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۷
من هم مانند آقاي رفسنجاني براي شفاي آقاي يزدي دعا مي‌كنم كه حرفها و تاييدات گذشته‌اش يادشان بماند.
ناشناس
|
۰۸:۴۹ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۷
هنوز کسی فراموش نکرده دفاعیات جنابعالی از ایشان و حمله شدید اللحنتان را به منتقدین سیاست های فرا قانونی دولت را . امروز که صدای مجلس و رهبر و مردم در آمده دست پرورده تان را تحویل بگیرید .
ناشناس
|
۰۸:۰۵ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۷
اگر مجلس و شورای نگهبان در امری با هم به اختلاف برسند مجمع چه می کند با توجه به اینکه کسی حق ندارد بر نظر شورای نگهبان نظری بدهد یا آن را نقض کند
ناشناس
|
۰۸:۰۳ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۷
آقای یزدی در انتخابات همه به چشم خود دیدند که شما در راستای حمایت از احمدی نژاد به هر مستمسکی دست دراز نمودید حالا میگید کی بود کی بود من نبودم!!یا فکر میکنید مردم آلزایمر گرفتند؟
وارسته
|
۲۰:۱۹ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۶
وقتي مواضع گذشته شماها را به ياد مي آورم، به شدت غصه مي خورم که براي بالا بردن ... چه شخصيتهايي را زير پا گذاشتيد!!!