صفحه نخست

تاریخ

ورزش

خواندنی ها

سلامت

ویدیو

عکس

صفحات داخلی

۱۵ اسفند ۱۴۰۲ - ساعت ۱۷:۵۴
کد خبر: ۲۶۰۸۶
تاریخ انتشار: ۲۴ : ۱۴ - ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۰
حسینی گفت: ما مطرح کردیم که کمیته جرایم رایانه ای به جرایم سایت های مبتذل یا تخلفات دیگر بپردازد و به مباحث سیاسی نیز در هیئت نظارت بر مطبوعات رسیدگی شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
حسینی گفت: ما مطرح کردیم که کمیته جرایم رایانه ای به جرایم سایت های مبتذل یا تخلفات دیگر بپردازد و به مباحث سیاسی نیز در هیئت نظارت بر مطبوعات رسیدگی شود.

وزیرفرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: در بعد نظارت بر سایت های خبری ضعف هایی وجود دارد.

سیدمحمد حسینی در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت در مصاحبه با خبرنگار واحد مرکزی خبر درباره نظارت کامل و جامع بر سایت های خبری گفت: کمیته12 نفره ای در دادستانی کل کشور در خصوص جرایم رایانه ای وجود دارد که به برخی امور سایت ها هم می پردازد اما طبق مصوبه مجلس ، نظارت بر سایت ها نیز باید مانند خبرگزاری ها ، نشریات و روزنامه ها در هیئت نظارت بر مطبوعات صورت گیرد.

حسینی گفت: ما مطرح کردیم که کمیته جرایم رایانه ای به جرایم سایت های مبتذل یا تخلفات دیگر بپردازد و به مباحث سیاسی نیز در هیئت نظارت بر مطبوعات رسیدگی شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد گفت: همچنین باید همه سایت ها دارای نام و نشان مشخص و مسئولان سایت ها دقیقا مشخص و جوابگو باشند چون سایت ها تاثیر خودشان را دارند و معمولا خبری را اعلام می کنند بعد خبرگزاری ها روی آن کار می کنند و سپس موضوع به روزنامه ها کشیده می شود .

حسینی اضافه کرد: از این نظر باید هم به رسمیت شناخته و هم حمایت شوند و هم بر آنها نظارت شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین به برگزاری هفته های فرهنگی استان ها اشاره کرد و گفت: پارسال حرکتی را با عنوان هفته های فرهنگی استان ها در تهران آغاز کردیم که امسال نیز این کار را ادامه خواهیم داد .

وی افزود: اکنون با 12 استان هماهنگ شده است و در این هفته در فرهنگسرای نیاوران هفته فرهنگی استان سمنان را داشتیم .

حسینی گفت: برگزاری این هفته ها فرصت بسیار خوبی است تا مردم با فرهنگ های متفاوت و جاذبه های فرهنگی و هنری آشنا شوند چون در تهران مردم از فرهنگ های مختلف حضور دارند .

وی افزود: همچنین جشنواره موسیقی نواحی که از شش سال قبل متوقف شده بود ، امسال دوباره برگزارشد .

حسینی گفت: این جشنواره در کرمان برگزار می شود و امشب نیز اختتامیه آن است .


وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: اکنون سرعت در هیئت نظارت بر مطبوعات بیش از گذشته است.

سیدمحمد حسینی در حاشیه جلسه هیئت دولت در مصاحبه با خبرنگار واحد مرکزی خبر درباره سئوال یکی از نمایندگان درباره روزنامه دار شدن همه شهرهای ایران تا خرداد افزود: بحث شهرها مطرح نبود بلکه بحث استانها بود که چهار پنج استان را داریم که روزنامه ندارند.

وی گفت: ما اعلام آمادگی کردیم که اگر متقاضیانی از این استان ها وجود داشته باشند در اولویت هستند و هیئت نظارت همراهی خوبی با آنها خواهد کرد و اکنون نیز بعضی از استانها از جمله شهر ارومیه که روزنامه نداشت مجوز داده شده است.

حسینی ادامه داد: مشکلی که الان داریم این است که بعضی جاها یا تقاضا کم است یا اینکه بعد از اخذ مجوز اقدام به انتشار نمی کنند چون روزنامه به امکانات و نیرو نیاز دارد.

وی افزود: به همین دلیل ما اولویت را به کسانی دادیم که صاحب نشریه بودند و حداقل یک هفته نامه را مدیریت کرده باشند.

حسینی با بیان اینکه اکنون سرعت کار در هیئت نظارت بیش از گذشته است، گفت: در اردیبهشت امسال ما 32 مورد صدور مجوز داشتیم و مرتب نیز جلسات هیئت تشکیل و برای نشریات مجوز صادر می شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: البته استان هایی که نشریه ندارند در اولویت هستند و استان به استان پرونده ها کامل می شود و در هیئت نظارت مطرح می شود که امیدواریم آنچه که گفته شد تا پایان خرداد محقق شود.