صفحه نخست

تاریخ

ورزش

خواندنی ها

سلامت

ویدیو

عکس

صفحات داخلی

۱۲ فروردين ۱۴۰۳ - ساعت ۰۷:۱۲
کد خبر: ۲۶۴۳۴
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار: ۵۶ : ۱۳ - ۰۲ خرداد ۱۳۹۰
رییس کل بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران افزایش دو برابری قیمت دیه یا بیمه شخص ثالث را منطقی ندانست و گفت : اگر نرخ دیه به 90 میلیون تومان برای ماههای عادی و 120میلیون تومان برای ماه‌های حرام افزایش یابد دوباره زندان‌ها از افراد ناتوان از پرداخت دیه پر می شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رییس کل بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران افزایش دو برابری قیمت دیه یا بیمه شخص ثالث را منطقی ندانست و گفت : اگر نرخ دیه به 90 میلیون تومان برای ماههای عادی و 120میلیون تومان برای ماه‌های حرام افزایش یابد دوباره زندان‌ها از افراد ناتوان از پرداخت دیه پر می شود.
 
 به گزارش خبرنگار ما ، جواد فرشباف ماهریان گفت: پارسال دیه یا بیمه شخص ثالث 45 میلیون تومان بود که در ماه‌های حرام به میزان 60 میلیون تومان می‌رسید.
 
 فرشباف ماهریان اظهار داشت : اقبال مردم به بیمه پس از افزایش قیمت دیه کاهش می‌یابد چون دیگر تعرفه‌های بیمه نیز افزایش خواهد یافت ، تخلف ها بیشتر می شود. وی با اشاره به اجرای قانون هدفمندی یارانه و ضرورت ساماندهی قیمت ها در بازار گفت : هنوز افزایش دو برابری نرخ دیه از سوی رییس قوه قضائیه ابلاغ نشده است.
 
رییس کل بیمه مرکزی پیش از این هم در مصاحبه با خبرنگار ما گفته است: افزایش مبلغ دیه به دو برابر و 90 میلیون تومان در ماههای عادی و 120 میلیون تومان در ماههای حرام باعث ایجاد شوک در فعالیت های شرکت های بیمه ای می شود. فرشباف ماهریان افزوده است : باتوجه به اینکه دولت در اجرای قانون هدفمندی یارانه ها بر ساماندهی قیمت ها و کنترل نرخ ها متمرکز شده است ، معلوم نیست چرا نرخ دیه یکباره 100 درصد افزایش یافته است.
 
وی گفت: با این افزایش حداقل 12 هزار میلیارد ریال به میزان خسارت پرداختی شرکت های بیمه اضافه می شود و باتوجه به افزایش قابل توجه تعهدات بیمه ای و پرداخت خسارت ، ورشکستگی شرکت های بیمه را در پی خواهد داشت و این روند خطرها و زیان های جبران ناپذیری برای مردم و شرکت های بیمه خواهد داشت. وی خواستار تعدیل در میزان افزایش دیه شد و اضافه کرد: اگر این کار صورت نگیرد بخش زیادی از صاحبان وسایل نقلیه ، بیمه شخص ثالث تهیه نمی کنند و همزمان میزان تقلب و تخلف ها و موارد جعلی هم افزایش خواهد یافت.
 
رئیس کل بیمه مرکزی ایران ابراز امیدواری کرد موضوع افزایش دیه دوباره بررسی و تعدیل شود و حداقل روند افزایش آن با سایر متغیرهایی مانند تعهدات بیمه ، منطقی باشد. بنا بر این گزارش نرخ دیه را هر سال قوه قضاییه تعیین و از طریق وزیر دادگستری بیمه مرکزی ابلاغ می کند.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
۰۷:۲۹ - ۱۳۹۰/۰۳/۰۴
تيشه يه ريشه خاك نزنيد
محمد کامران
|
۲۲:۰۵ - ۱۳۹۰/۰۳/۰۳
زندانهالبریز میشود از افراد فاقد بیمه
عباس کاشانی
|
۱۴:۳۰ - ۱۳۹۰/۰۳/۰۳
میخواستم بپرسم ما سال محرم سال 88 تصادف منجر به مرگ داشتم وهنوز بیمه دانا دیه را پرداخت نکرده آیا قانون جدید شامل حال ما هم میشود
يحيايي
|
۱۷:۱۱ - ۱۳۹۰/۰۳/۰۲
با افزايش ديه اتفاقا تخلفات به صفر نزديكتر مي شود