صفحه نخست

تاریخ

ورزش

خواندنی ها

سلامت

ویدیو

عکس

صفحات داخلی

۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ساعت ۱۵:۳۸
کد خبر: ۲۷۰۸۷
تاریخ انتشار: ۵۶ : ۱۳ - ۰۹ خرداد ۱۳۹۰
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رییس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: نمایندگان مجلس سعی می‌کنند با پرهیز از حاشیه‌های سیاسی، تلاش‌های خود را بر نیازهای اساسی کشور متمرکز کنند.

به گزارش انتخاب، "علی لاریجانی" روز یک‌شنبه ـ 8 خرداد ماه ـ در ابتدای دیدار نمایندگان مجلس با رهبر معظم انقلاب که در سالروز افتتاح اولین دوره مجلس در نظام جمهوری اسلامی برگزار شد،  در گزارشی اعلام کرد مجلس هشتم در سه سال اخیر ۲۳۸ قانون تصویب و ۴۲ گزارش نظارتی درباره عملکرد دستگاه‌ها و مسائل مهم کشور تهیه کرده است.

رئیس قوه مقننه با اشاره به تلاش‌های صورت گرفته برای تحقق سیستماتیک بعد نظارتی مجلس، گفت: بیش از ۴۸۰۰ شکایت به کمیسیون اصل نود واصل شده که بررسی شده یا در حال بررسی است.

لاریجانی افزود: مجلس در جهت صیانت از حقوق ملت بر اجرای صحیح قوانین مصر است.

رئیس مجلس با اشاره به تشکیل کمیسیون‌های خاص درباره اصل ۴۴، طرح تحول اقتصادی و جهاد اقتصادی گفت: نمایندگان مجلس تلاش می‌کنند با پرهیز از حاشیه‌های سیاسی، تلاش‌های خود را بر نیازهای اساسی کشور متمرکز کنند و با تعامل منطقی و قانونی با دیگر قوا، وظایف خود را تحت رهنمودهای رهبر معظم انقلاب به انجام برسانند.

رئیس مجلس با اشاره به فضای باز اظهار نظر نمایندگان درباره همه مسائل کشور تأکید کرد: نمایندگان ملت با موضع‌گیری قاطع در مقابل نظام سلطه بویژه زیاده خواهی‌های آمریکا، از اسلام و انقلاب دفاع می‌کنند.