صفحه نخست

تاریخ

ورزش

خواندنی ها

سلامت

ویدیو

عکس

صفحات داخلی

۱۲ فروردين ۱۴۰۳ - ساعت ۰۴:۱۱
کد خبر: ۲۷۵۵۲۶
تاریخ انتشار: ۲۹ : ۲۲ - ۲۵ خرداد ۱۳۹۵
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
روزنامه لس آنجلس تایمز نوشت : بر اساس پژوهش اجتماعی - سیاسی و رسانه ای دانشگاه هاروارد آمریکا، دونالد ترامپ تنها نامزد جمهوریخواهان ازهیلاری کلینتون نامزد مطرح دمکرات های این کشور طی چند ماه اخیر پیشی گرفته است.

مرکز مطالعات دانشگاه هاروارد با بررسی اخبار منتشر شده چند ماه اخیر در رسانه های تراز اول آمریکا به این نتیجه رسید که گرچه شکایت ها از دستیاران دونالد ترامپ، نامزد حزب جمهوریخواه افزایش یافته است، اما اقبال مردمی به تدریج از هیلاری کلینتون دمکرات به ترامپ جمهوریخواه بر گشته است.

این تحقیقات حاکی است که حدود یک سوم از اخبار هشت رسانه تصویری و مکتوب بزرگ آمریکا از جمله مجله تایمز از اواسط ژوئن سال 2015 تا پایان همان سال به اخبار مربوط به ترامپ اختصاص داشت.

این رسانه ها شامل، روزنامه های نیویورک تایمز، لس آنجلس تایمز، واشنگتن پست، وال استریت ژورنال، یو اس ای تودی و مجله تایمز و نیز تلویزیون های سی بی اس، ان بی سی و فاکس نیوز بوده است که شرکت بین المللی معروف بررسی های رسانه ای 'مدیا تنر' آن را انجام داده است.

البته خود ترامپ در اوایل مبارزات انتخاباتی از اخبار منفی رسانه ها در باره خود گله مند بود و حتی دیروز(دوشنبه) از حضور خبرنگار روزنامه واشنگتن پست در برنامه تبلیغاتی خود ممانعت به عمل آورد، اما طی سه ماه اخیر به آینده مبازرات خود خوشبین تر شده است.

براساس این تحقیق، اگرچه رسانه های طرفدار 'برنی سندرز' دمکرات بیشتر به مصالحه کلینتون با وی چشم دوخته اند و همچنان نگاهشان را از کلینتون برنداشته اند، با این وجود اخبار مربوط به ترامپ بیش از این دو رقیب دمکرات بوده است.

به اعتقاد تامس ایی. پترسون، پژوهشگر اجتماعی و سیاسی حوزه سیاست عمومی در دانشگاه هاروارد و مدیر این تحقیقات، اگرچه رسانه ها آمریکایی از ابتدا با دیده مثبت به اقدامات و ایده های ترامپ توجه نکردند، اما در این اواخر رویکردهای اجتماعی جدید او را بیشتر مورد دقت و بررسی قرار داده و می دهند.

وی در این خصوص نوشته است : رسانه های آمریکا طی ماه های اخیر اشتیاق زیادی داشتند تا به هر نحو ممکن خبری از ترامپ را در صدر اخبار خود داشته باشند، این درحالی است که تمایل مدیران این رسانه های به نظرات دمکرات ها که نظر دولت حاکم هم هست چندان قابل توجه نبوده و هنوز هم نیست.

لس آنجلس تایمز علت اصلی اقبال مردمی به ترامپ را صرف هزینه های 55 میلیون دلاری این تاجر آمریکایی برای برجسته کردن نظرات تبلیغاتی اش دانست و افزود : در مقابل دو نامزد رقیب دمکرات وی از توانایی مالی چندانی برخوردار نیستند تا بتوانند در مقابل او قد علم کنند.

پترسون اخبار مربوط به هیلاری کلینتون را غیر از ماه اکتبر سال 2015، طی چند ماه اخیر به ویژه در فاکس نیوز عمدتا منفی توصیف کرد و افزود: این نگاه منفی نه به سبب انتخابات، بلکه برای اخبار منفی بود که اغلب رسانه از ابعاد زندگی شخصی او بروز می دادند.

بنابراین، توجه بیشتر رسانه های آمریکایی به ترامپ موجب شد اقبال مردم به وی بیشتر شود و در مقابل خانم کلینتون نیز از نظرها بیافتد.

براساس این تحقیق رسانه ای، اگرچه ترامپ تنها نامزد جمهوری خواهان رای همه هم حزبی های خود را دارد، اما در جبهه دمکرات ها، مردم بیشتر به ابعاد وجودی مثبت سندرز چسم دوخته اند تا به کلینتون.
منبع: ایرنا