صفحه نخست

تاریخ

ورزش

خواندنی ها

سلامت

ویدیو

عکس

صفحات داخلی

۱۲ فروردين ۱۴۰۳ - ساعت ۲۳:۰۳
کد خبر: ۲۸۲۱۱
تاریخ انتشار: ۵۶ : ۱۵ - ۲۱ خرداد ۱۳۹۰
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
منابع قضایی فرانسه اعلام کردند عایشه قذافی، دختر رهبر لیبی، که گفته می شود چهار تن از اعضای خانواده خود را در حملات هوایی ناتو در اواخر آوریل در طرابلس از دست داده است، دومین شکایت خود را بر ضد ناتو به دستگاه قضایی فرانسه و بلژیک ارائه کرد.
 
به گزارش انتخاب؛ دختر قذافی در شکایت دوم خود نیز ناتو را به ارتکاب جنایات جنگی و کشتار غیر نظامیان متهم کرده است. دو وکیل مدافع فرانسوی روز سه شنبه اعلام کردند از طرف دختر قذافی مامور شده اند برضد ناتو شکایت کنند.

یکی از آنها شکایت عایشه قذافی را در پاریس و دیگری در بروکسل به مقامات قضایی ارائه کرد.
 
ناتو از سی و یکم مارس فرماندهی عملیات نظامی نیروهای ائتلاف را برضد نظامیان رژیم معمر قذافی بر عهده دارد و در روزهای اخیر شدت حملات خود را افزایش داده است.

ایزابل کوتان پیر نیز که خود را وکیل مدافع عایشه قذافی معرفی کرده است، اعلام کرد او نیز یک شکایت جداگانه به نام دختر معمر قذافی برضد ناتو به دادستانی پاریس ارائه کرده است.

به گفته کوتان پیر، عایشه قذافی در این شکایت افسران نظامی فرانسه را که در عملیات هوایی ناتو در لیبی شرکت می کنند، نیروهای ناتو و ژرار لونگه وزیر دفاع و نیکولا سارکوزی رئیس جمهور و فرمانده نیروهای مسلح فرانسه را که مبتکر عملیات نظامی در لیبی است، به جنایات جنگی متهم کرده است. به گزارش خبرگزاری فرانسه از پاریس، طبق قطعنامه هزار و نهصد و هفتاد و سه شورای امنیت سازمان ملل متحد که با هدف پایان دادن به کشتار غیر نظامیان توسط نیروهای قذافی در لیبی، تصویب شد این سازمان موظف است از جان غیر نظامیان در برابر حملات ارتش لیبی محافظت کند اما در حملات هوایی این سازمان شماری از غیر نظامیان نیز کشته می شوند