صفحه نخست

تاریخ

ورزش

خواندنی ها

سلامت

ویدیو

عکس

صفحات داخلی

۱۱ فروردين ۱۴۰۳ - ساعت ۱۶:۱۳
کد خبر: ۲۸۸۴۳
تاریخ انتشار: ۱۸ : ۱۲ - ۲۸ خرداد ۱۳۹۰
نظامیان کره‌جنوبی اشتباها به یک هواپمای مسافربری چین با 119 مسافر به جای هواپیمای کره‌شمالی شلیک کردند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

نظامیان کره‌جنوبی اشتباها به یک هواپمای مسافربری چین با 119 مسافر به جای هواپیمای کره‌شمالی شلیک کردند.

به گزارش انتخاب به نقل از فارس، مقامات هوانوردی کره‌جنوبی اعلام کردند که نظامیان این کشور به یک هواپیمای مسافربری چین با 119 سرنشین به اشتباه اینکه آن هواپیمای کره‌شمالی ‌است شلیک کرد.

بر اساس این گزارش، مقامات امروز شنبه اعلام کردند که نظامیان پست محافظ در جزیره "جیودومگ " در امتداد سواحل غربی کره‌جنوبی به سمت این هواپیما که داشت پایین می‌آمد تا به فرودگاه بین‌المللی "اینچئون " در سئول نزدیک شود، با تفنگ K-2 شلیک کردند.

خبرگزاری یونهاپ کره‌جنوبی به نقل از یک مقام نیروی دریایی اعلام کرد که شلیک نظامیان کره‌جنوبی در حدود 10 دقیقه ادامه داشت اما هواپیما آنقدر دور بود که هیچ آسیبی به آن وارد نشد.

این مقام گفت: زمانی که این هواپیما بر سر جزیره "جومون " نزدیک شد نظامیان به اشتباه اینکه آن متعلق به کره‌شمالی است به آن شلیک کردند.

این هواپیما بر فراز جنوب‌شرقی جزیره "جومون " در 12 کیلومتری از جنوب "جیودونگ " به سمت "اینجئون " در حال پرواز بود. جئودونگ فقط در 1.7 کیلومتری از جنوب سواحل کره‌شمالی قرار دارد.

نظامیان کره‌جنوبی به دلیل تنش‌‌های ایجاد شده با کره‌شمالی در حال آماده باش هستند.

روابط دو کره بیش از 10 سال است که به بدترین نوع خود باقی مانده است و ماه گذشته نیز پیونگ‌یانگ اعلام کرد که هر نوع رابطه‌اش را با دولت سئول قطع خواهد کرد.