صفحه نخست

تاریخ

ورزش

خواندنی ها

سلامت

ویدیو

عکس

صفحات داخلی

۱۳ فروردين ۱۴۰۳ - ساعت ۲۰:۰۹
کد خبر: ۳۰۲۹۷۶
تاریخ انتشار: ۴۵ : ۱۲ - ۱۷ آبان ۱۳۹۵
طلای جام جهانی، سوغات شمشیربازان ایران از غرب آفریقا
مدال طلای تیمی شمشیربازی در اسلحه سابر ارزش فراوانی برای ورزش ایران دارد. قبل از بازی های المپیک 2016 ریو و در جام جهانی که در برزیل برگزار شد همین تیم ملی اسلحه سابر بهترین مقام خود را به دست آورد و چهارم شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
سابریست های تیم ملی شمشیربازی ایران با قهرمانی در جام جهانی سنگال بار دیگر توانایی خود را به مسئولان ثابت کردند و حال منتظر هستند با برنامه ریزی و توجه کافی بار دیگر بهترین های جهان را از تیغ تیز و طلایی خود بگذرانند.

به گزارش انتخاب، تیم ملی شمشیربازی اسلحه سابر ایران در جام جهانی سنگال با برتری برابر ایتالیا تیم ششم جهان موفق شد برای نخستین بار در تاریخ شمشیربازی به مدال، آن هم از نوع طلای آن برسد.

مدال طلای تیمی شمشیربازی در اسلحه سابر ارزش فراوانی برای ورزش ایران دارد. قبل از بازی های المپیک 2016 ریو و در جام جهانی که در برزیل برگزار شد همین تیم ملی اسلحه سابر بهترین مقام خود را به دست آورد و چهارم شد.

بعد از حدود پنج ماه تیم ملی در داکار سنگال با پشت سرگذاشتن بهترین تیم ها بر بام شمشیربازی جهان ایستاد تا از غرب آفریقا طلا را سوغات بیاورد.

ژاپن اولین حریف شمشیربازان ایران بود که با نتیجه 45 بر 22 شکست خورد.

در دور دوم نوبت به آمریکا رسید. مصاف دوباره عابدینی و هامر؛ شمشیربازی که با کمک داوران المپیکی در نیمه نهایی این بازی ها عابدینی را شکست داد و به فینال المپیک ریو رسید اما این بار ایران انتقام سختی از او گرفت و مصاف پایانی او با عابدینی تعیین کننده برنده بازی شد. در نهایت ایران با نتیجه 45 بر 44 آمریکا را شکست داد و به نیمه نهایی رسید.

رقیب سرسخت دیگر ایران در نیمه نهایی کره جنوبی بود. قهرمان تیمی المپیک 2012 لندن. این تیم که نفرات اصلی خود از جمله جانگوآن کیم و بونگیل گو را درترکیب داشت بانتیجه 45-35 برابر شاگردان پیمان فخری مغلوب شدند.

در فینال هم ایتالیا 45 بر 39 برابر شمشیربازان ایران شکست خورد تا این تیم هم از زیر تیغ شمشیربازان ایران جان سالم به در نبرد.

در نهایت ایران قهرمان و تیم های ایتالیا و کره‌جنوبی هم دوم و سوم شدند.

مجتبی عابدینی، علی پاکدامن، محمد رهبری و فرزاد باهر ارسباران چهار شمشیرباز ایران بودند که در داکار سنگال تاریخ سازی کردند.

این قهرمانی با ارزش بار دیگر ثابت کرد که شمشیربازی ایران پتانسیل بالایی برای موفقیت و افتخار آفرینی در جهان دارد. حدود سه ماه پیش هم عابدینی در المپیک و در حالی که هیچ کس فکر نمی کرد به جمع چهار  نفر برتر بازی ها رسید؛ اتفاقی که فقط مربوط به 21 مرداد بود و خیلی زود همه چیز روال سابق خود را پیدا کرد و بازهم همه چیز فراموش شد.

در ماههای اخیر شمشیربازان اسلحه سابر ایران ثابت کردند که در صورت توجه و بودن امکانات کافی میتوانند موفق باشند اما نه توجه قابل توجهی وجود دارد و نه امکانات کافی.

بودجه یک میلیاردی برای فدراسیون شمشیربازی به نظر نمی رسد برای تیمی که حالا قهرمان جام جهانی است و در میان بهترین های جهان هم حضور دارد کافی باشد.

اگر مسئولان وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک به فکر مدال آوری شمشیربازی به خصوص در بازی های آسیایی 2018 اندونزی هستند باید این موضوع را مدنظر قرار بدهند که هیچ مدالی رایگان و بدون زحمت به دست نمی آید.

شاید در حال حاضر به جای تبریک هایی که زود به دست فراموشی سپرده می شود باید به فکر برنامه ریزی صحیح برای تیمی بود که برای چندمین بار ثابت کرده که می تواند؛ توانایی که مسئولان هم باید آن را ببینند و فقط تیتر رسانه ها نباشد.

منبع: ایسنا