صفحه نخست

تاریخ

ورزش

خواندنی ها

سلامت

ویدیو

عکس

صفحات داخلی

پنجشنبه - ۲۷ شهريور ۱۴۰۴
کد خبر: ۳۰۶۶۹
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۳۸ : ۱۹ - ۱۴ تير ۱۳۹۰
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
با حضور وزير راه و شهرسازي؛ عمليات احداث راه‌آهن شيراز ـ بندرعباس با اعتبار1260 ميليارد تومان آغاز شد.

به گزارش انتخاب به نقل از ايسنا، صبح امروز عمليات اجرايي راه‌آهن 600 كيلومتري شيراز ـ بندرعباس با كلنگ زني در شهرستان جهرم آغاز شد.

اين خط آهن با سرمايه‌گذاري يك هزار و 260 ميليارد توماني بخش غيردولتي اجرا و در پايان سال نخست بهره‌برداري از آن ميزان صرفه جويي در مصارف انواع انرژي شامل گازوئيل 18 هزار و 319، بنزين هزار و 105 و روغن 417 مترمكعب و مقدار صرفه جويي ريالي پروژه طي سال اول بهره‌برداري 140 ميليارد ريال خواهد بود.

به گفته صاحب‌نظران در سال اول بهره‌برداري از خط آهن شيراز-بندرعباس دو ميليون تن كيلومتر كالا حمل مي‌شود كه درآمدي معادل 212 هزار و 282 ميليون ريال در پي دارد و همچنين 600 هزار نفر كيلومتر جابه‌جا خواهند شد كه درآمدي معادل 33 هزار و 945 ميليون ريال از آن حاصل مي‌شود.

براساس اين گزارش افزايش ايمني از ديگر مزاياي اجراي اين پروژه بوده و ارزش خسارت قابل پيشگيري پس از بهره‌برداري از اين طرح در سال 1393 معادل 190 ميليارد ريال برآورد شده است.

‌از ويژگي‌هاي برجسته و بارز پروژه خط‌آهن شيراز – بندرعباس، استفاده از آن به‌عنوان يك پدافند غيرعامل و راه آهن جايگزيني براي بافق ـ بندرعباس است.

توسعه اقتصادي و اجتماعي از ديگر مزاياي اجراي اين پروژه اعلام و اضافه شده است كه با اجراي اين طرح 6 درصد به طول مسير ريلي افزوده و اين امر موجب افزايش توليد ناخالص داخلي به ميزان 13 درصد خواهد شد همچنين با اجراي اين پروژه ايجاد اشتغال و رونق اقتصادي صورت مي پذيرد.

‌منابع تأمين اعتبار پروژه مذكور به صورت فاينانس داخلي و با سرمايه‌گذاري بانك ملي ‌به ميزان 85 درصد خواهد بود و 15 درصد باقيمانده آن اعتبارات دولتي است.

مدت زمان اجراي اين پروژه27 ماه است كه با تحقق آن ركوردي در امر احداث راه‌آهن حادث خواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
۲۲:۳۳ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۴
راه آهن شیراز اصفهان چی شد؟
سینا از شیراز
|
۲۱:۱۱ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۴
راه آهن شیراز - اصفهان دوهفته قبل از انتخابات بدون احداث پل ها و ایستگاه ها به صورت سرهم بندی و به طور صوری افتتاح شد و هنوز توسط اداره راه و ترابری فارس تحویل گرفته نشده برای چندمین بار قول افتتاح واقعی این بار در هفته دولت سال جاری داده شده، ببینیم 27ماه دیگه این راه آهن شيراز ـ بندرعباس چطور افتتاح میشه؟
ضمنا مردیم از این خبر رکورد شکنی در امر احداث راه‌آهن! در کتاب رکوردهای گینس هم ثبت کنین.